טובה סוויד. אתר רשמי
אתר רשמי

בגדי הפלייליסט החדשים

13.3.2018 / 9:43

נותנות למוזיקה את הבמה, אבל לא משאירות את הסטייל רק לבלייניות ברחבה: חמש הדיג'יות החמות בעיר מספרות על הקשר בין הסט שהן מנגנות ובין מה שהן לובשות

נרקיס טפלר - כל דבר שהוא לא מיינסטרים

נרקיס. אתר רשמי
מתחפשת ומשנה צורה. נרקיס טפלר/אתר רשמי

כבר לפני 14 שנים נטשה נרקיס טפלר בת ה-32 את כפר נטר לטובת תל אביב. היא התחילה לתקלט בגיל עשרים ותשובתה לשאלה איזה סגנון מוזיקלי היא מנגנת היא: "כל דבר שהוא לא מיינסטרים. הכיוון הוא בעיקר אלקטרוני ומאוד מאוד רחב". את נרקיס תמצאו באפטרים של חתונות, קלאבים, ברים, תערוכות, מוזיאונים, וכל מקום שמאפשר לה להביא לקהל את מה שהיא עצמה אוהבת.

איפה את הכי אוהבת לתקלט? "אני מניחה שבברקפסט, כי שם אני נמצאת באופן קבוע והכי נעים לי לנגן במקום שהוא מגרש הבית שלי".

איך היית מגדירה את סגנון הלבוש שלך? "אני קצת אוהבת להתחפש ולשנות צורה, אני יכולה להיות סופר אלגנטית ולתקלט עם מכופתרת וז'קט?, ובתקלוט למחרת ללבוש טרנינג וגופייה, אבל טרנינג עם סטייל. מעניין אם זאת שאלה ששואלים גם דיג'ייז גברים. (כן!) אני לא אוהבת להתחייב לסגנון מסוים, חשוב לי תמיד שיהיה לי מרחב תמרון במה שאני עושה ולובשת".

מה הפריט האהוב עלייך בארון? "כרגע אני לובשת את החולצה האהובה עליי - שחורה עם קעקועי שטראוס".

איפה את קונה? "יש לי חברה מאוד טובה שהיא מעצבת, הילי ארי. כשאני לובשת את הבגדים שלה אני מרגישה שאני משדרגת את עצמי. שני הפריטים האחרונים שקניתי היו נעלי מליסה שחורות מבריקות שאני מאוד אוהבת וחולצת סווטשירט שחורה מ-Bell & Sue.

המעצבת של נרקיס
העמוד של נרקיס בסאונדקלאוד

לילי האז - בגדים של בנים

לילי. אתר רשמי
הפכה להיות בוקינג חם. לילי האז/אתר רשמי

בת 23, במקור מתל אביב. בגיל 18 לילי הוזמנה לצייר על הקיר של הסודה בר, היכן שהייתה לקוחה קבועה. באחד הערבים שם הציעו לה גם לתקלט, וכך החלה את הקריירה שלה עם מחשב ותוכנה למתחילים בשם וירטואל דיג'יי. עם הזמן היא השתכללה, התאהבה בתחום ובשלוש שנים האחרונות הפכה להיות בוקינג חם. היום, היא לקראת השקה של אי.פי ראשון בלייבל Night Noise שנמצא באמסטרדם. במקביל, לילי מוציאה לאור לייבל משלה בשם "טופיסטוק" שהקימה יחד עם אייל בן שמעון המכונה "olsvanger". במסגרת הלייבל הם מוציאים אוסף של אמנים מקומיים לצד אמנים מקוריאה, ספרד, איסלנד ועוד. ב-15.3 הם חוגגים את קיום הבית המוזיקלי החדש שהקימו במסיבת השקה בגמא.

"אני לא רוצה להישאר בנישה מסוימת כי אני אוהבת כל מה שטוב. אני משתדלת לשמור על הסטים שלי לא צפויים ולערבב, ובעיקר אוהבת מקצבים חמים, שבורים ועמוקים עם גרוב". כשנשאלה על סגנון הלבוש שלה, התשובה הגיעה עם מבוכה קלה: היא לא אוהבת להתבלט, מעדיפה להיטמע ברקע ולתת למוזיקה את המקום שלה. "אני אוהבת ללבוש בגדים של בנים, אני קונה בזול או בקנייה מרוכזת, בדרך כלל בגדים פשוט מגיעים אליי איכשהו."

איך את לבושה עכשיו? "מכנסיים רחבים, גופיה צמודה ומעיל של אמא שלי".

מה הפריט שאת מפנטזת עליו בסתר? "כל דבר עם נצנצים ופייטים!"

העמוד של לילי בסאונדקלאוד

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טובה סוויד - ברוקלין שיק

טובה סוויד. אתר רשמי
באה להרקיד, לא להתחכם. טובה סוויד/אתר רשמי

בת 23, במקור מניו יורק אבל גדלה בתל אביב. טובה מספרת שתמיד חיה את עולם המוזיקה: "הייתי מהילדות שיושבות בחדר ומשננות שירים מול המחשב. בגיל 18, כשגרתי בניו יורק, נחשפתי למוזיקה מכל מיני ז'אנרים." היא התחילה לנגן במרתפים, גגות, לופטים וכל מקום שאפשר לה לחגוג ולהרקיד. כיום, טובה מגדירה את סגנון התקלוט שלה כהיפ הופ עם זיקה לתחילת שנות ה2000, שילוב של אולד סקול עם ניו סקול ואפילו טראש. "אני באה להרקיד, לא להתחכם. לקח לי זמן להבין את זה והיום כדי לגרום לזה לקרות - אני מוכנה לשלוף את כל הקלפים".

ניתן למצוא אותה מתקלטת בכל מיני אירועים מרימים, אך המקום שהיא מרגישה בו הכי בבית הוא ברדיו איפיג'יבי. את סגנון הלבוש שלה היא מאפיינת כתום-בוי כוסית שנשארת נאמנה לקפוצ'ון. היא שונאת שופינג ונוהגת "להשאיל" בגדים מאחותה התאומה קורין, "רק שלא תדע". פעם בכמה שנים היא קונה מלתחה חדשה בBeacons Closet, חנות יד שניה ווינטג' בברוקלין. כמו את המלתחה שלה, גם את שאר הקריירה שלה היא רואה בניו יורק.

איך את מתלבשת לתקלוטים? "בדרך כלל שחור, מדי פעם אני מתפרעת ושמה בגד גוף ומעיל פרווה. אני אוהבת אופנה, גם יש לי טעם מאוד ספציפי, פשוט וקצת יקר, טישרט ב700 שקלים נראה לי לגיטימי כל עוד אני אחרוש עליה בחמש שנים הבאות".

מה הקשר בין המוזיקה שלך לסגנון האופנתי? "בתור ילדה הייתי יושבת מול הטלויזיה ורואה אמ.טי.וי לבושה באובר סייז, כובע, קפוצ'ון.. בעצם מחקה את פארל מול המראה. מאז לא הרבה השתנה".

איך את לבושה עכשיו? "טרנינג שחור ומעיל פרווה (סינתטית כן?)".

לאיזה דיג'יי את דומה בסגנון? "עופר ניסים." וברצינות? " Mr. Carmack לנצח יהיה ההשראה והשאיפה".

מה הפריט שאין לך בארון אבל את מתה ללבוש? "נעלי עקב".

לעמוד מיקס-קלאוד של טובה סוויד

אנה הלטה - מונוכרומטי ונושם

אנה הלטה. אתר רשמי
אוהבת כשהבגדים נושמים וגם המוזיקה. אנה הלטה/אתר רשמי

בת 37, נולדה בעיירה קטנה באוקראינה, התחילה לנגן באופן מקצועי בתחילת 2003- טכנו האוס וכל מיני דברים עם ביט שבור בעיקר במסיבות במועדוני לילה ורייבים.

איפה את הכי אוהבת לנגן? "מקום עם עמדת דיג'יי נוחה, מערכת סאונד איכותית שמכוונת ויכולה להוציא צליל ראוי מהתקליטים. כל מקום עם קהל שבא עם ראש פתוח ומוכן לאתגר - זה המצב המושלם עבורי."

אנה אמנם בדרכה לשיא, אבל נזהרת מלהשוות את עצמה לדיג'יים אחרים, או לפחות לא משקיעה בכך מחשבה.

איך היית מגדירה את סגנון הלבוש שלך? "למרות המאמצים לשנות את זה - כל הבגדים שלי מונוכרומטיים. אני חושבת שאפילו אפשר להגדיר את הסגנון שלי כדי מאופק. עם זאת, אני אוהבת את איך שאני לבושה כשאני יוצאת מהבית. אני חושבת שיש קשר בין המוזיקה שאני מנגנת ובין סגנון הלבוש שלי: אני לא מתלבשת באופן וולגרי, אני לא אוהבת בדים שעשויים כאילו מפלסטיק ולא נושמים - ככה גם המוזיקה שלי".

איפה את קונה? "אני קונה רק מה שאני צריכה ומרגיש לי נכון, והיה לי מזל להתחבר אל מעצבת מוכשרת שהסגנון שלה זה בול מה שאני אוהבת ולכן יש לי כמה פריטים יפים ממנה. קוראים לה מאיה באש, הבגדים שלה עם זיקת גאונות כמעט בלתי נראית מלבד למי שקולט את התדר שלה, הם פונקציונליים וגם אלגנטיים במידה מסוימת".

איך את מתלבשת לתקלוטים? "לפעמים אני משקיעה יותר, לפעמים פחות, כמובן שאני תמיד שמה לב למה שאני לובשת ומתכננת את זה בראש כמה רגעים לפני. המבחר הוא לא גדול, לפעמים בא לי לשים משהו מיוחד יותר מהרגיל ואין לי עוד מקום להשקיע בו בבגדים אם זה לא לכבוד תקלוט".

מה הכי סטייל בעינייך? "הקעקועים של דנה פרימן".

מה לא תשימי אף פעם אבל היית רוצה שיהיה לך? "אודם אדום! זה משהו שאני אוהבת על אחרות כשזה מתאים להן ולסיטואציה בול. לי זה לא מתאים בשום אופן, לכן גם לא הייתי רוצה אותו על עצמי אף פעם".

לפייסבוק של אנה
לעמוד האמן של אנה

עידית פרנקל - נטול יומרות ודל תקציב

עידית פרנקל. אתר רשמי
השראה מאנגליה. עידית פרנקל/אתר רשמי

בת 43 מרעננה, ולאחר הצבא בילתה שנה בלונדון כדי להיות בקרבת ההתרחשות המוזיקלית. בשנות העשרים שלה החלה לרכוש תקליטים באובססיביות וצללה בעולם המוזיקה: "נכנסתי לסצינת המועדונים בגיל 15, מהדור הראשון של חיי הקלאב. חוויתי הרבה ז'אנרים ואופנות מוזיקליות, הכרתי שם המון אנשים שהשפיעו על הטעם המוזיקלי שלי ופתחו לי את הראש, אז לקח לי זמן להבין מה אני רוצה להגיד." עוד לפני שניגנה במקומות כמו הפשפש ולמון שכבר לא קיימים היום, פרנקל יצרה לעצמה שם בחברת האנשים הנכונים כמארגנת מסיבות ומשם זה התגלגל. היא התחנכה על תוכניות מוזיקה ברדיו של יואב קוטנר, מיכל ניב ויעקב גלעד, אותן היא מציינת כעורכי מוזיקה בחסד שיצרו את הגשר לאלקטרוני, והסגנון שלה נע על הספקטרום של דאב מינימל, דיפ טכנו והאוס. בבית, מצד שני היא שומעת ג'אז, פאנק ודיסקו.

מעבר לתקלוטים, לתוכניות הרדיו (הקצה), ולבלוג המוזיקה האלקטרונית יחד עם ניב הדס, היא גם ממקימי הליין later שחוגג בקרוב שנה שישית בברקפסט, והיא חלק מטריו הדאב-האוס "הוטל מג'סטיק". ואם כל זה לא מספיק, היא מחזיקה גם דיי ג'וב בהייטק.

איפה את הכי אוהבת לנגן? "בברקפסט בליין החודשי שלי, וגם בסקוואט כי הוא חדר נהדר."

איך היית מגדירה את סגנון הלבוש שלך? "ספורטיבי מינימליסטי נטול יומרות ודל תקציב. אני מאוד מעריכה אופנה ומחבבת אותה מרחוק. אני מתלבשת די סולידי ונוח, אוהבת דברים יפים אבל מעדיפה לקנות תקליטים. בגדים אני קונה באסוס וויקדייז מונקי וקוס שבא לי להתגנדר. בהייטק אין סטייל, בסוף היום תמצאי אותי עם סניקרס וג'ינס".

מה היה משלים לך את הלוק ואין לך? " שאלה קשה. אני מאוד אוהבת תכשיטים ולא מצליחה להביא את עצמי להתחייב לזה ולקנות, כי יהלומים הם לנצח".

מה הדבר הבא מבחינתך? "הפקת מוזיקה. אבל אני אומרת את זה כבר שנים. המסיבה הבאה שאני מצפה לה היא הסופ"ש של "אי בודד" שמתרחש במדבר באפריל, זו המסיבה הכי טובה שיש, כולם באים לנגן דברים מתקדמים ולא רק לרצות את הקהל. אני אנגן שם סט זריחה".

לאן את נושאת את אוזנייך? "אני אוהבת ללמוד ממחוזות המוזיקה באנגליה, יש סלקטורית ברמה מאוד גבוהה של האוס וטכנו - ג'יין פיץ, וגם ג'ון קיי, שהוא חזק מאוד בדאב ואני מעריצה שלו, דברים נדירים".

עידית פרנקל בסאונדקלאוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully