גאלה רחמילביץ. אתר רשמי
אתר רשמי

כשעולם האופנה של פעם משקשק מהשינוי

15.5.2018 / 13:35

הלגלוג שהפגינה סימה בכר בבית האח הגדול כששמעה שלירז אסייג היא דוגמנית, רק מעיד על הקיבעון, החפצון וחוסר היכולת של הדור הישן לצאת מהעולם השוביניסטי. גאלה רחמילביץ יודעת: רכבת המהפך כבר יצאה מהתחנה, ומאוחר מדי להחזיר אותה

בעודי צופה בפרק של האח הגדול בו נתבקשו דיירי הכניסה השנייה לזהות מי מדיירי הכניסה הראשונה סיפר על עצמו פרט זהות לא נכון, אחת האופציות הייתה שלירז אסייג היא דוגמנית.

באותו הרגע שהקריאה זאת האחות הגדולה פרצה סימה בכר בצחוק מזלזל ואימרות עלובות ושאר הנשים הצטרפו אליה. הכיווץ בבטן שהרגשתי באותו הרגע כנראה היה מוביל ליריקה בפרצוף אם הייתה מולי.

גאלה רחמילביץ. אתר רשמי
יפה ושמחה. לירז אסייג/אתר רשמי

יושבת אישה רזה ומנותחת שהעידה על עצמה שהיא לא מחוברת לעצמה או אוהבת את עצמה בעשור האחרון, שמתהדרת בטייטל של 'מלכת היופי של נשים נשואות' מלפני 13 שנים (!) ומאז בערך לא הייתה בשום מסלול תצוגה או קמפיין, ומטנפת בזלזול על עולם האופנה החדש שנולד שבעט בטוכעס לעולם האופנה השובינסטי ומעודד האנורקסיה שהיא שייכת אליו. עולם של שיפוצים, ניתוחים, הלקאה ושנאה עצמית, דיאטות כאסח. עולם של פעם, בו הסכימו הנשים להתאים עצמן לאיזה מראה מעוות ולא נשי כי ככה הגברים ששלטו באופנה קבעו.

לירז אסייג שייכת לדור החדש, לעולם האופנה החדש. היא דוגמנית ומידת מכנסייה היא 44 רחמנא ליצלן. היא לא מנותחת, מוזרקת או מתנצלת. אה, והיא גם לא שונאת את עצמה. את העולם הזה בארץ יצרתי בעבודת פרך ומאבקים בלתי נגמרים למעלה מ-2 עשורים. הפקתי מאות תצוגות אופנה עם נשים במגוון גדלים, יצרתי מאות קמפיינים עם נשים במגוון מידות ומאות הפקות אופנה.

גאלה רחמילביץ. אתר רשמי
הישג נדיר בעולם של שוביניזם ורזון. גאלה רחמילביץ/אתר רשמי

יזמתי והפקתי במימון אישי את שבוע האופנה למידות גדולות בישראל, שמחזיק עד היום בתואר הגדול בעולם, ושבניגוד לארצות אחרות לא זכה פה לחסות כספית אחת מכיוון ששום מותג לא הסכים לפרוש כנפיו על שבוע האופנה כי הוא "של שמנות". זה לא מנע מאיתנו לבנות פה תעשייה שלמה ומרגשת שמקדמת עסקים כחול לבן ומעניקה לישראל לא מעט נקודות זכות ויחסי ציבור נהדרים בעולם.

המאבק האינסופי שלי הכריח גם את ביוטי סיטי ושבוע האופנה להתיישר ולהתקדם, להבין שנשים לא צריכות להיראות כמו חייזר מעוות ומנותח כפי שדרשו בעבר. כבר לא חייבים להוציא צלעות, להיות מעל 1.75 מטר, לשקול פחות מ-50 ולהזריק בלי סוף מילויים כדי להיות דוגמנית. עולם האופנה של פעם עשה כל שביכולתו למנוע מאיתנו להצליח אבל זה לא עבד לו. ועם כל הכבוד לסימה בכר, היא כבר לא רלוונטית. הדימוי הנשי שהיא גדלה עליו פג תוקף. כדאי שמישהו יסביר לה ויגרום לה לפתוח את המוח הצר שלה ולהבין שהיא לא טובה מאף אחת אחרת כי היא רזה.

סימה בכר, האח הגדול. ניר פקין
לא מפנימה שאישה היא לא מוצר. סימה בכר/ניר פקין

ובעניין של טעם אישי, אין נשית ומהממת יותר מלירז. עם כל הכבוד לסימה, מאחלת לה ללמוד לאהוב את עצמה באמת, להפסיק לרצות אחרים ובעיקר, כאמא, להתקדם ולשנות את תפיסותיה המעוותות והצרות לאיך אישה צריכה להיראות או להתנהג.

אנחנו לא כלי, לא מוצר, לא אביזר ולא מושא לגיחוך. ואם זה מה שהיא מנחילה לילדים שלה, צר לי עליהם. ולכל מי שקשה לו לעכל את העובדה שלירז דוגמנית, הנה קצת דוגמאות מהפקות, קמפיינים ומסלולים שהפקתי ועשיתי בהם סטיילינג שלירז כיכבה בהם:

1. הפוסטר שכיכב באיילון והציג לראשונה בארץ נשים במידות גדולות על איילוון לרגל שבוע האופנה למידות גדולות שהתקיים ב-2017.

2. מתוך קמפיין הסתיו של בית האופנה הישראלי טליה.

3. מתוך תערוכת REAL AS I AM שלי ושל הצלמת פזית עוז.

4. מתוך קמפיין של תוספות השיער של HAIRVISION.

5. מתוך הפקת אופנה למגזין 'סטייל פלאס' שהקמתי, היחיד בארץ שמציג מודלי יופי מגוונים ללא הצרות היקפים כלל.

גאלה רחמילביץ. אתר רשמי
הכי נשית, הכי מהממת/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully