אומנות אינסטגרם דודי בן סימון. צילום ורעיון: דודי בן סימון, דוגמנית: מור יוגב, אתר רשמי
אתר רשמי/צילום ורעיון: דודי בן סימון, דוגמנית: מור יוגב

אמן המניפולציות: באק סטורי

5.6.2018 / 19:10

חובה לעקוב: חשבון האינסטגרם של איש הקריאייטיב והיוצר דודי בן סימון הוא בין הבודדים שאין בו אפילו סלפי אחד, מה שלא הפריע לו לקבל הכרה בינלאומית. זה אפשרי, רק אומרות

דודי בן סימון יוצר מניפולציות צילומיות אומנותיות, וחשבון האינסטגרם שלו קיבל הכרה בינלאומית בלי אפילו צילום סלפי אחד. הוא מתגורר בתל אביב, איש קריאייטיב בכיר במשרד פרסום ואבא לילד בן שנתיים ברזומה שלו תמצאו קמפיינים מהנחשבים בארץ של חברות כגון פרטנר, מרצדס, ביטוח ישיר (שוקה תשעה מליון) ועוד. עבודותיו באינסטגרם נותנות לו את הבמה ליצור ללא פילטרים, לקוחות ובריפים.

עבודותיו נחשפו באופן בינלאומי באתרי עיצוב, בניו יורק בתערוכה שאיגדה צילומים של האמנים המבטיחים ובספרי אומנות שעוסקים בצילום קריאייטיבי.

הוא לא מחשיב את עצמו כצלם, אלא מגיע ממקום של אומנות, הוא תופס רגעים בלי מחשבה מראש, ומשדרג את המציאות. "בעבודה שלי אני עושה פרויקטים עם צוות כשלכל אחד יש את התפקיד שלו ובאינסטגרם אני עושה את הכל בעצמי, מהסטיילינג וארט ועד לפרט האחרון."

האינסטגרם שלו היא גלריה פתוחה למבקרים, והוא אוצר התערוכה: "זה התחיל כשיצרתי כמה צילומים עם צלחות וכלי מטבח ופתאום זכיתי לפידבקים. פתאום הבנתי שנוצרה פה שפה שאני יכול לנכס לעצמי - שזה נחמד- בעשייה היומיומית אני בעיקר מרצה אנשים שאני עובד מולם ויוצר דברים שהמטרה שלהם היא שיווקית." הוא מסביר "האינסטגרם נתן מקום לפרסם את הרעיונות שלי, מדיה שבה אני יכול להביע את עצמי, בשביל הנשמה."

בלי סלפי

"היו מקרים שביקשו תמונה שלי אבל אני לא אוהב להיחשף. אני לא רואה סיבה להעלות את עצמי לשם. האמנות מדברת בשם עצמה, לא עוקבים אחרי בשביל לראות אותי. אני גם לא אנטי, פשוט מבחינה מעשית קשה לי לעשות מניפולציות על עצמי וגם להיות מאחורי המצלמה."

"אני מעלה סטוריז בעיקר של מאחורי הקלעים בצילומים שאני יוצר או רגעים קטנים שהם פחות מהונדסים מהיומיום. לפעמים אני מצלם על משטח קטן שעומד על חבלי הכביסה בבית או מצלם במקומות הזויים - בסטוריז רואים את זה."

"היצירה באינסטגרם חידדה לי מי אני, קריאייטיבית, דרך עבודות ללא סינון. למדתי שאני מינימליסט בבחירות הויזואליות שלי ושהקו שלי יחסית נקי, ושחשוב לי שלא רק אני אבין את היצירה ובמקרה שלי הדברים פשוטים. למשל הכפכף, אחת האהובות עלי מהזמן האחרון - הוא מורכב מעלה וזה ברור לכולם. ראיתי עלה ליד הבית שלי שצורת הכיפוף שלו נראתה כך שנראה שהייתה חסרה לו רק סוליה, וזהו."

עוקבים

"אנשים שמתעניינים או עוסקים בעיצוב, הרבה מתחום האופנה. קיבלתי פניות לעשות שיתופי פעולה ואפילו לחלקם הסכמתי, אבל לא בארץ. כשפונים אליי זה בדרך כלל מחברות יותר אוונגרדיות שמזדהות עם הקו שלי. אני עוקב בעיקר אחרי קבוצות של קריאייטיב, מגזינים של עיצוב כמו ID ודבליו, ומגזיני אופנה פחות מיינסטרים שיש להם אמירה חזקה."

מהצצה בחשבון האינסטגרם של בן סימון תוכלו לראות מוטיבים חוזרים שיוצרים סדרות של צילומים, כמו למשל צילומים עם ירקות ונעליים, מניפולציות של מדיה דו מימדית עם המציאות, ועוד:

"זאת חברה שעבדה איתי, מה שעניין אותי היה ההדפס על החולצה שהיא לבשה באותו יום וחשבתי שסתם לצלם אותה עם החולצה זה לא מספיק. אז החלטתי להדפיס כובע וזה מה שיצא."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully