כלבים וילדים. ערן הסינג, אתר רשמי
אתר רשמי/ערן הסינג

הילד מבקש ממך כלב? תספרי עד עשר לפני שאת מסרבת לו

ערן הסינג

10.6.2018 / 16:06

עשרה דברים שלא ידעתן: כמה חשוב הכלב הביתי לגידול ולחינוך הילדים שלכם. מאימוץ הקודים החברתיים של "להקה" דרך הביטחון העצמי והבריאות הפיזית של ילדיכן ועד ההזדמנות להתמודד עם עובדות החיים, ביניהן פרידה

שניים במחיר אחד
כשמשפחה מגדלת כלב היא נהפכת גם ללהקה. ללהקה חוקים וכללים והילד מתבגר ומשתבח בזכותם. ילדים שגדלים בלהקה תפקידם במשפחה נהפך משמעותי יותר. לא מדובר רק על הרחבת האחריות ומשמעותן של המטלות של הילד אל מול הכלב (כגון טיולים והאכלה יומית). בעזרת הכלב הילדים במשפחה נתפשים כמשאב וכמודל אחראי ועוזר. ילד שלוקח את הכלב לטיול, ייקח על הדרך גם את האשפה. ילד שינקה את שערות הכלב בסלון, יקפיד גם על סידור חדרו. ילד שהוא חלק מלהקה יתנהל על פי קודים של עזרה ותרומה ללהקה, תרומה לבית ולמשפחה.

רגישות לסביבה
אחד מחוקי הלהקה החשובים ביותר הוא ערבות הדדית ודאגה קולקטיבית. ילדים שמגדלים כלבים נהפכים להיות רגישים יותר לצרכי האחר. 'האחר' בחוויה הראשונית זה הכלב, אולם לאחר מכן זה יהיה האח הקטן או השכן המבוגר או כל אחד אחר בסביבתו של הילד. הילד מפתח רגישות לצרכי הסביבה וצרכי האחר.

לגדל מנהיג
כל כלב זקוק למנהיג. ילד שהולך עם כלב נקרא נוהג. הולכה למעשה: ילד שמטייל עם כלבו מפתח תכונות של מנהיג חיובי. במערכת יחסים של הילד מול הכלב הופך הילד ממטופל למטפל, ממובל למוביל. אלו הם הניצנים הראשונים של התנהלות של מנהיג והילד משריש מערכת יחסים זו גם למערכות יחסים אנושיות.

ס-סב-סבל סבלנות
כלב הוא חיה יצרית. במערכת היחסים מול המשפחה בכלל והילד בפרט הוא זוכה להליך דחיית סיפוקים.
ילדים שמגדלים כלבים מפתחים בעצמם יכולת להתאפק ולשלוט ביצרים. כאשר הילד מושיב את הכלב רגע לפני שהוא נותן לו את האוכל ודורש ממנו שליטה עצמית, איפוק וסובלנות, הוא בעצם מראה לעצמו מודל התנהגותי אותו הוא מאמץ בהדרגה.

פחות אייפון - יותר דשא
הליך החיברות (סוציאליזציה) של הכלב בסביבתו, הכרחי ומשמעותי בחייו. ילדים שמגדלים כלבים יחוו פחות זמן מסך ויותר זמן טבע חי ואנושות. שעות המסך של הילדים כיום מול מכשירי הסלולר הפכו למכת מדינה. את הכלב המסך לא מעניין. מעניין אותו הילד וכל מה שקשור לטבע. מבלי לריב ומבלי להתווכח ימצא את עצמו הילד פחות בזמן מסך ויותר בזמן 'כלב'.

הצבת גבולות
הכלב לומד בעזרתנו להסתכל על העולם בשחור ובלבן. אסור או מותר. ילדים שמגדלים כלבים, יזכו בעקיפין ובמישרין ביכולת לקבל מרות ולקבל ולהציב גבולות. חופש הבחירה של הילדים חשוב עבורם ויחד עם זאת, הגבולות והמרות הכרחיים, ואופן חינוך וגידול הכלב משקפים זאת נהדר ומאפשרים לילדים מודל בריא לצמיחה.

אהבה כברירת מחדל
ברירת המחדל של הכלב היא כשכוש זנב, ליקוק ומתן חום ואהבה. ילדים שמגדלים כלבים יחייכו יותר, יקרינו חום ואהבה (ורק במקרים קיצוניים יזילו ריר). כי מה אנחנו רוצים בסופו של דבר בשביל הילד שלנו? שיהיה מאושר, מחויך ומבסוט - עם הכלב הסיכוי שזה יקרה הוא גדול יותר, האופטימיות של החיה הנהדרת הזאת מתחלחלת אל חיי המשפחה, ואפקט שמחת החיים שכלב מוסיף לילד שלך, הוא מיידי. אז בפעם הבאה שהילד שלך מבקש ממך כלב, תזכרי - כלב הוא לא רק כלב.

כלבים וילדים. ערן הסינג, אתר רשמי
כלבים וילדים/אתר רשמי, ערן הסינג

ביטחון עצמי
תקשורת נכונה עם הכלב מבוססת על שפת גוף ברורה, אינטונציה וחיזוקים חיוביים. ילדים שמגדלים כלבים יחזקו את ביטחונם העצמי יודעו לתת חיזוק גם לסביבתם. אמנם לילד אין יכולת לחקות את הכלב בכל הקשור בתקשורת כימית המבוססת על עולם הריחות, אולם בכל הקשור בשפת גוף ואינטונציה, ילמד הילד להביע את עצמו בצורה נכונה ומדויקת יותר וכאשר הכלב יקשיב לו, זה יחזק את ביטחונו.

מערכת חיסונית
הכלב מביא עימו לטריטוריה הפנימית (לבית) מגוון רחב של מרקמים וריחות. ילדים שמגדלים כלבים יפתחו פחות אלרגיות ורגישויות ויפרנסו פחות את חברות התרופות. במחקרים שנעשו התברר באופן חד משמעי שכלב שמגדלים אותו בצורה נכונה ותחת פיקוח וטרינרי נכון, לא רק שאיננו מזיק לבריאות הילדים אלא לעיתים אף תורם לה.

עצוב אבל מציאותי
כלב חי בממוצע כ10 שנים. ילד שמגדל כלב ילמד ויחווה הליך של פרידה שיבגר ויבשיל אותו למציאות לחיים. ומה שאחרי החיים. אמנם פרידה מכלב איננה הליך פשוט ולעיתים המשפחה בכלל והילד בפרט יחוו קושי אמיתי, אולם בטווח הארוך התנסות בחוויות פרידה הינה משהו מאזן ובריא נפשית, והילדים ילמדו ויתחזקו מכך לקראת פרידות עתידיות שיחוו בחייהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כלבים וילדים. ערן הסינג, אתר רשמי
כלבים וילדים/אתר רשמי, ערן הסינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully