גינות כושר. באדיבות אנרג'ים ספורט,
באדיבות אנרג'ים ספורט

הקיץ הופכים את הגינה המשפחתית לחדר כושר

קרן גנות

26.7.2018 / 16:38

אם לא תיזהרו, כל מה שהילדים יעשו בחופש זה לאכול חטיפים ולשחק פורטנייט במחשב. אם זה נשמע לכן מוכר, הטרנד החדש הזה יכול לעזור - חדר כושר קטן בגינה כדי שהילדים לא יתנוונו. ביננו, גם לנו לא יזיק קצת קרוספיט

האמת? זה אחלה פתרון יצירתי לתקופה הזאת, שהיא מאתגרת, איך לאמר בעדינות. קייטנות, טיולים, גלידה, ועוד גלידה, ועוד גלידה, ואז ים, ובריכה. כואב לי כל הגוף רק מהחיפושים אחרי אטרקציות שונות ומשונות כדי להעסיק אותם ולקבל שתי דקות של שקט. בשביל מקלחת, לא חלילה כדי לצאת לסרט עם אבא שלהם, או משהו אחר שמזמן לא עשינו. לא נגיד מה. מסתבר שקיימת מגמה, סביר להניח אמריקאית, שהיא הפיכת הגינה הביתית למיני "חדר כושר" מלא במתקנים ותחנות פעילות. איך עושים את זה אתן שואלות? אין לי מושג, אני סתם אלתרתי. אבל בשביל יש לנו את שמעון גלזן, שהוא מאמן מקצועי של אנרג'ים ספורט, שנתן לי כמה טיפים שימושיים:

גינות כושר. באדיבות אנרג'ים ספורט,
פלו למצב שתיים!/באדיבות אנרג'ים ספורט

צריך לתכנן נכון את הגינה. חשוב לא להעמיס, ולעצב אותה בתחנות-תחנות, כדי להקדיש לכל פינה את הייעוד הספציפי שלה. הילדים נהים לעבור ממקום למקום, ורצוי שהמקומות יהיו מוגדרים מראש - יש בהגדרות משהו שמרגיע ילדים, ועושה להם סדר שמאפשר להם ליהנות.

תנו לכל תחנה שם משלה. אצלינו למשל יש את "תחנת העונשין" שם תלינו סל, והמשימה היא לקלוע שלוש פעמים רצוף. זה יכול לקחת חצי שעה. תחשבו מה אפשר לעשות בחצי שעה בה הם עסוקים ונהנים.

תחנת המים היא אחת החשובות, אם אין מיני מקרר קטן שאפשר להוציא לגינה, אז תוציאו שולחן עם קנקן, שיהיה אחת מהתחנות. כל פעם כשמגיעים לתחנת המים, חייבים לשתות כוס.

אל תזלזלו בפרסים. בדיוק כמונו, גם הם זקוקים לתמריצים. כל דבר יכול לעבוד כאן, ותוכלו להיות הכי יצירתיים - הזכות לשלוט בטלויזיה, למשל, יכול לתמרץ אותם לא רע, שעתיים מחשב, ממתק, וכל דבר שעולה על דעתכם - מה שחשוב כאן הוא שתהיה למשחק מטרה סופית.

גינות כושר. באדיבות אנרג'ים ספורט,
שולחן פינג פונג זו גם אופציה לא רעה/באדיבות אנרג'ים ספורט

מתקנים ומכשירים

טרמפולינה היא אחד הדברים הכי כיפיים לילדים, וגם למבוגרים. קפיצה משפרת את הקואורדינציה, את המייצבים והמעבר מישיבה לקפיצה ולהיפך מחזק מאוד את השרירים והעצמות.

רצועות TRX הן אופציה מצוינת לתרגילים מגווונים, וכמו כן גם בוסו או ג'מפר שמאתגרים את שיווי המשקל. דרך נחמדה לעבוד עם אלו תהיה לבנות מסלול של כמה משטחי יציבה, הילדים יעברו מאחד לשני ויתחרו בינהם. אצלינו יש עוד חוק. מי שנופל מקבל בתור עונש שפריץ מרובה מים.
מה? זה נעים!

מתח, סולמות טיפוס, חבל לתרגילי כוח קבוצתיים (מי אמר משיכת חבל ולא קיבל?) ולא לשכוח לשלב מוזיקה שמדרבנת, מכניסה לוייב, ובואו נודה, גם ממסכת את הצרחות. מסכנים השכנים.

עוד חוק שחשוב להקפיד עליו הוא אימונים קצרים. המאמן ממליץ לתחום כל תחנה ל-30 שניות ואפילו להשתמש במשרוקית כדי לסמן שנגמר הזמן. הגדרות ברורות, כבר אמרתי?

אפשר לקנות מכשירים ייעודיים ואפשר פשוט להשתמש בדמיון ולבנות תחנות משל עצמכם. לנו יש תחנה שקוראים לה "הנמנומית". מדובר בפוף רך מצופה בסדין נקי, וזו תחנה שבה אפשר לבוא לנוח, אבל אסור לדבר כשנמצאים בה. כי אנחנו לא מזלזלים בנצחונות קטנים.

הם כל כך נהנים מהמשימות שאני שוקלת להמציא גם "תחנת פעילות" נוספת שכוללת צינור גינה וסבון שקוראים לה "הילדים מתקלחים לבד", וגם תחנת פעילות ששמה "מי מכין לאמא קוקטייל", רק שאז בעלי ישתעמם, ומה עשינו בזה?

גינות כושר. באדיבות אנרג'ים ספורט,
איפה אמא? המממ... מעניין/באדיבות אנרג'ים ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully