בחורה מגישה פרח. ShutterStock
ShutterStock

סו-סורי: 8 דברים שנשים צריכות להתנצל עליהם

3.10.2022 / 17:43

ברור שאנחנו צודקות בהכל, ברור. אבל חג עכשיו, כולנו בחופש, והאוירה בבית מאד קריטית אז הנה כמה התנצלויות קטנות. לכבוד יום כיפור, וזה

נכון, נכון, נשים לא טועות. לפחות זה מה שחייזר היה חושב אם הוא היה נקלע בטעות ל-90% מהשיחות שנשים מנהלות על הפלנטה הזאת. גברים תמיד אשמים בהכל, לא מבינים כלום, חארות, חסרי רגישות, ויש להם גם חוצפה לבקש קפה (מה שבחיים אני לא אעשה, כי הכנת קפה ידועה בתור אחת מהסיבות העיקריות לחוסר השוויון, ויש האומרים - לאפרטהייד). צחוק בצד, על קשת הרגישויות קיימות נשים שייעלבו אם גבר יבקש מהן קפה, אבל ייראה להן טבעי לגמרי שההיפך יקרה.

בואו נדבר רגע על שוויון. תקנו אותי אם אני טועה, אבל חלק די חשוב מרעיון השוויון הוא הדדיות, לא? שווה בשווה, סיים סיים? זה אומר, למשל, שאם הוא עושה בשבילך משהו ולא מרגיש נחות, גם את לא אמורה. התובנה הפשוטה הזאת, ועוד כמה, מהוות צעדים חשובים בחתירה לשוויון אמיתי, שבתקווה יחליף ביום מן הימים את הכעס הקבוע ששורר בין המינים ויהפוך מתישהו לשפיות מגדרית. אי לכך ובהתאם לזאת אחד הדברים הראשונים שלדעתי אנחנו צריכות לעשות הוא לקחת אחריות על הצד שלנו, ולהפסיק להיות קורבנות איפה שלא צריך. לכבוד כיפור, הנה כמה דברים שלדעתי אנחנו צריכות להתנצל עליהם בפני המין הגברי:

1. על הזלזול

על איך שאנחנו מדברות אל גברים ועל גברים. התרגלנו לזה, אבל כשחושבים על זה רגע - למה? מה זה נותן לנו? זה מפצה אותנו על משהו? מספיק עם המשפטים המזלזלים האלו: הם חארות, הם לא מודעים, נו, הוא גבר, וכן הלאה. זה מזעזע, ואם זה היה ההיפך, כבר היתה מתארגנת מזמן הפגנה בכיכר העיר.

2. על הסירוס

היחס הזה לגברים כאל לא-יוצלחים שאין ברירה אלא לשאת את נוכחותם, חייב להיפסק. אפילו האימהות שלנו מסבירות לנו מילדות שאל לנו לצפות מבנזוג שיבין אותנו או ידבר איתנו. "בשביל זה יש לך חברות טובות", הן נוהגות לומר, חצי בצחוק, חצי לא. לא מצחיק! ככה גדלנו. עם הציפייה, או יותר נכון חוסר הציפייה, שלגברים יהיה מה לתרום למערכת חוץ מכלכלה וזרע. סירייסלי?

זוג נבוך. ShutterStock
סליחה על הזיופים/ShutterStock

3. על המסרים הסותרים

או יותר נכון, על מסר אחד ספציפי שמזיין את כולנו. כן, אני מדברת על העמדת הפנים הזאת, שבה את מנסה לשכנע את עצמך ואותו, שאת נורא "זורמת" ו"מגניבה". הבעיה היא שאנחנו עדיין בקשיי הסתגלות לסדר החדש שבו גברים לא צריכים להקריב את חייהם כדי לזכות בנשיקה על היד ומטפחת מבושמת, מה שקצת גרם למאזן הכוחות להשתנות. כמו בכל שוק, כשההיצע עולה, הביקוש יורד, והיי, אנחנו לא רגילות להתאמץ. אז אימצנו איזה שקר חברתי שלא משכנע אף אחד, והוא: "נשים יכולות להתייחס לסקס בדיוק כמו גברים". בסדר. כאילו אתמול (ושלשום, וכל יום מאז גיל 14) לא בכתה לי חברה שטוענת את הטיעון הזה בדיוק כשמישהו שהיא שכבה איתו כי "זה לא ביג דיל", לא התקשר אליה.
עזבו שטויות, נו. זה לא נכון, אלא אם כן את מאוהבת במישהו אחר, הסיכוי שתהיי סבבה עם זה שאת מתפקדת כבובת מין לערב אחד הוא אפסי, ויעיד על כך, ובכן, כמעט כל גבר ששכב עם מישהי ואז לא הבין למה היא כעסה עליו כשנפגשו אחרי שבוע, במקרה, בבר. חאלס, נו. אם אמרת שאת זורמת, לפחות תשקרי עד הסוף.

4. על הפמיניזם האופורטוניסטי

אנחנו מדברות הרבה על שוויון, סופרות את מניין הנשים והגברים בחדר כדי לתקן את המרצה לנקבה-רבים כי יש אישה אחת יותר. מילא זה, גם מתקנות נשים שאומרות מבלי משים "בעלי" (אין לך בעלים), או "על הזין שלי" (אין לך זין. תגידי 'על הפות שלי'). אז קודם כל, תניחי לי. זה ביטוי. לא רוצה להגיד פות, ולא אכפת לי אם המענה הקולי של התמיכה הטכנית של בזק מדבר בנקבה או בזכר או עם קו נטוי ביניהם. להגיד שאת פמיניסטית זה קל, אבל אם עברת מהבית של אבא לבית של החבר ועכשיו את עובדת במלכ"ר, אולי כדאי שתדברי פחות ותעשי יותר. במיוחד אם כשאת יוצאת לדייט את מתבאסת כשהוא מצפה שתשלמי חצי.

5. על הדיסני שבראש שלנו

וספציפית על הפנטזיה המוזרה עם האביר על הסוס הלבן, הגבר שיבוא ויעריץ-יציל-יסדר הכל. גם כי זה מפגר, וגם כי, אהממ, זה לא אמיתי. אולי בימי הביניים, כשעוד היה מסתורין כפוי בעולם עקב מחסור חמור בטכנולוגיה, אבל עכשיו? די, מספיק עם זה. זה לא עובד ככה, לא יעבוד לעולם, ולא ככה עובדת אהבה. בסופו של דבר אנחנו אוהבים למרות - לא בגלל. חוץ מזה תסתכלו על האביר. הוא שר, רוקד, שם איליינר ויוצא לשפגט. שחררי, זה לא יקרה.

נסיכת דיסני. ShutterStock
מחכה לאביר על הסוס הלבן? סבבה, הוא תיכף מגיע לתת לך עצות טיפוח/ShutterStock

6. על שיחות יחסינו לאן

זה נורא, אני יודעת, כי גם אני עשיתי כאלה שיחות. ועל כך אני מתנצלת מעומק לבי. איזה דבר מטרחן זה להגיד למישהו "אנחנו צריכים לדבר". זה גם מלחיץ, גם מתנשא, גם משעמם, וגם - הכי גרוע - לא עובד. את מתלוננת, הוא מתגונן, את מתבכיינת, הוא לא מבין על מה את מדברת, את מרגישה רע כי הוא טוען שאת משוגעת, הוא מרגיש רע כי הרגע אמרת לו שאת אומללה איתו.

אין טעם לעשות את השיחה הזאת. את סתם נותנת לו רעיונות, שאגב, יחזרו אלייך בפרידה. בחיי. אם למשל עשית לו שיחת יחסינו לאן שהתבססה על הטענה ש"אנחנו כבר לא עושים כיף ביחד - כל פעם כשאתה רוצה ליהנות אתה יוצא עם חברים. נראה לי שאתה לא אוהב אותי יותר", חצי שנה לאחר מכן, כשתיפרדו הוא יגיד לך "לא יודע, אני מרגיש שאנחנו לא עושים כיף ביחד. עובדה, כשאנחנו רוצים ליהנות אנחנו עושים את זה עם חברים. אולי אני פשוט לא אוהב אותך יותר". אז פעם הבאה כשאת מרגישה שאתם לא עושים כיף ביחד, אולי תנסי להיות יותר כיפית? סתם רעיון. ואם זה לא עובד לאורך זמן, תהיי כיפית עם מישהו אחר.

זוג בשיחה לא נעימה. ShutterStock
כל מה שאת אומרת לו עכשיו יחזור אלייך בבומרנג בפרידה. סתמי/ShutterStock

7. על הזיופים

כן, בטח, זה בשביל האגו שלו. אהה. את לא נותנת לו מתנה פה, תאמיני לי, ואת בטח לא עושה שום טובה לעצמך. ולא, את לא יכולה להתחיל ככה ואז לאט לאט להשריש הרגלי סקס חדשים בינכם. את תישארי מתוסכלת, הכעס שלך יצטבר, ואת סתם תהיי מרירה ותאשימי אותו בדברים אחרים. אני לא אומרת שאין עוד בעיות ביניכם מעבר לזה, אבל תהיי בטוחה שהעובדה שאף פעם לא גמרת כששכבתם ושאת משקרת לו דרך קבע, היא אחת מהן.

8. על זה שאנחנו לא יודעות להתנצל

בואי, תודי. ב-99 אחוז מהריבים, בלי שום קשר למה שקרה ומי אשם, הוא זה שמתנצל, כי הוא פשוט רוצה להפסיק לריב. כמה פעמים קרה שגבר התנצל בפני בת-זוגו רק כי היא לא דיברה איתו, בכתה, בכתה לחברות, לא ענתה לטלפון? אז הוא התנצל כדי לסיים את השואה. כמה פעמים קרה ההיפך? לא הרבה. כי נעשה שמיניות באוויר ואינספור מניפולציות זולות רק כדי לא להגיד "סליחה, הייתי טיפשה וחסרת ביטחון, אני מצטערת". אולי זה הרגל גרוע או תסביך שליטה, או שפיתחנו מנטליות של מיעוט מדוכא עם השנים, ובגלל זה נדמה לנו שמותר לנו להיות כלבות עד קץ הימים, אבל בכל מקרה הגיע הזמן שנלמד להתנצל. כי היכולת להודות בטעות ולהתנצל עליה מעידה על ההיפך הגמור מנחיתות, כי אנחנו כבר לא מיעוט מדוכא, וכי הגיע הזמן להפסיק עם הדפוסים הקורבניים האלו. אם כבר בשוויון עסקנן - זה ממש לא מועיל לנו להשיג אותו.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully