אופירה אסייג מתארחת בתכנית מועדון לילה של קשת. צילום מסך
צילום מסך

לא, אתה הורסססס: המילים המטופשות שחייבות לעוף מהחיים שלנו

שחר מלכי

9.12.2018 / 14:50

אחרי שנעלמו מהעולם (ובצדק) ביטויים כמו "סבבה אגוזים", "מזניב" ו-"פצצות לגבות", הגיע הזמן לשים סוף לעוד כל מיני ביטויים שאנחנו ממשיכות להשתמש בהן, אז תגידו ביוש להיוש. כי דיוש.

הורססססת
אם היה לי שקל על כל פעם שששמעתי או ראיתי מישהי שאומרת את זה למישהי אחרת ומתכוונת להיפך המוחלט. אין, אין מילה יותר צבועה מזו, במיוחד כשהיא כתובה עם שלוש אותיות סמך, בפייסבוק, מתחת לתמונה של איזו מכוערת. חברות, לא חייבים להחמיא תמיד. אפשר גם לשתוק כשמישהו מעלה תמונה. רק אומרת

היוש, ביוש
גם כי, די, נמאס כבר לשמוע את זה. ומילא זה היה נשאר בז'רגון של גיל 12, אבל זה זלג. ילדות אומרות את זה, סבתות אומרות את זה, גברים אומרים את זה. נורא ואיום, די, בחילה. והכי גרוע שאנחנו לא כבר לא שמות לב שאנחנו אומרות אותה. אז בואו נתחיל לשים לב. כל מילה שנגמרת ב"יוש", הגיע זמנה למות. תגידו ביי.

חיים
את לא מאמא מרוקאית בת 60 פלוס (אם את כן, הביטוי הזה לגמרי יכול להישאר איתך), ואת כולך אשכנזיה צפונבונית שהחליטה לאמץ ז'רגון עממי טיפוסי, וכל מילה שניה שלה לכל אחד ואחת שאת פוגשת היא "חיים" או "חיים שלי" או, הכי גרוע - "חיימוש" או "חיימי", תדעי לך שזה נשמע נורא. גם לא אותנטי, וגם לא אמין. איכשהו כשאשכנזיה בלונדינית קוראת לך "חיים" זה נשמע מזלזל וציני, וביעקרון את יכולה להיות בטוחה שהיא צוחקת לך על הבגדים מאחורי הגב. כן, כן. אנחנו יודעות מי את. חידלי מיד.

פחות
אין אמירה יותר מתנשאת, פאסיב-אגרסיב, צפון-תל אביבית בואך רמת-השרונית, כדי לבטא חוסר התלהבות ממשהו. המילה הזאת כל-כך מבאסת, שעדיף שתירקו למישהו בפנים ולא תגידו לו "פחות". היא גם תמיד חייבת לבוא עם עם ההבעה הכי זחוחה שמצאתן בארסנל, ותרו. חבל על הבוטוקס.

או.אמ.ג'י
או בצורתו הפחות מקוצרת - או מיי גאאאד (למרות שאף פעם לא הבנתי את הקיצור הזה, יש מספר זהה של הברות בשני הביטויים). בכל מקרה, הביטוי הזה צריך להיעלם משתי סיבות. הראשונה היא כי את נשמעת מגוחכת כשאת אומרת את זה. במקום להוריד לעצמך עשור, את מורידה לעצמך עשר נקודות איי קיו. סיבה שניה - אין אלוהים. קייס קלוזד.

נסיך/נסיכה
זה אמנם לא ביטוי מאוד שגור, אבל בואו נעסוק קצת ברפואה מונעת. שזה לא יגיע לממדי מגיפה. זה הורס לי כמעט כל סרט של דיסני, כשאת קוראת לכל אדם עלוב במשרד "נסיך". אגב, למה זה בכלל יתרון להיות "נסיך" או "נסיכה"? אתם ראיתם כמה חוקים יש להם שם? ועד שלא מדפיסים את הוודג' שלנו על סרוויס מקרמיקה, בואו נתאפק.

הצגה
כל פעם שאת משתמשת במילה "הצגה" זה נשמע כאילו החלטת להיות יחצ"ן גרוע למסיבה בנמל ת"א. ואגב, המסיבה לא הולכת להיות "הצגה", ואל תתני לוילונות האדומים מהקטיפה להטעות אותך. כן, קלטנו אותך שאת ערס בן 14.

פיפי
אנחנו כמובן לא מדברות על הדרך הטבעית של הגוף לסלק פסולת בצורת הפרשת נוזל שקוף (אוי ואבוי אם הוא צהוב מדי!), אלא על תגובה לנוכח משהו מצחיק. אם סיפרו לך בדיחה טובה, או ששמעת על משהו שגרם לך לצחוק, זו הדרך להביע את זה? אי שליטה בסוגרים? אגב, זו בעיה נשית ידועה, שיש סיכוי לא רע שיום יבוא וגם את תחווי אותה, ותסתובבי עם חיתול למבוגרים. אז תספרי לנו אם היה "פיפי!!!".

התחלנו
יכול להיות שלא קיים ביטוי יותר סחי מזה. חיפשנו, באמת שחיפשנו. לא קיים. הביטוי "התחלנו", בייחוד כשמגיע יחד עם האשטאג לפני, ישר מעלה אסוציאציה של חבורת ערסים שותים וודקה זולה מגג של מכונית מחוץ למועדון שאליו לא יעברו סלקציה גם אם יורידו את השרשרת חי והאגרופן שהביאו איתם. את טובה מזה.

מה קורה וזה?
איזה מצחיקה, שנונה ומיוחדת את. האמת שבפעם הראשונה שאמרת את זה זה היה מעט משעשע, וגם בפעם השלישית זה הרים את מצב הרוח. אבל אם כל יום את הולכת להיכנס למטבחון עם החיוך הדבילי שלך, לפנות אלי כשאני מנסה להתעורר על החיים שלי באמצעות קפה זול ולשאול בפעם המיליון "מה קורה וזה???" אני נשבעת שאני מורידה לך את הלשון עם קאטר, וזה.

מילים שצריכות להיעלם. ShutterStock
מילים שצריכות להיעלם/ShutterStock

קלללל
זה אמנם מפתיע גם אותנו, אבל בן-אל תבורי הוא לא הדבר הכי נורא שנכנס לחיינו מאז עלייתם האגדית של סטטיק ובן-אל. המילה קל הופיעה בהתחלה אצל קהל המעריצים של הצמד, והתפשטה עד מהרה עד לדור ההורים, שבהתחלה התקשה להתמודד עם הביטוי (שזה מצחיק כשמדובר במילה "קל"). אנחנו בשלב הזה נעשה למילה מה שעשו לסטטיק ובן-אל: נאחל לה בהצלחה ונשלח אותה אל מעבר לים. easyyyyyyy.

לפנק לפנק לפנק
יש משהו במילה לפנק שכל כך נשחק, וכל כך הרבה פרסומות השתמשו בה, שזהו, כבר הוציאו את הפינוק מהלפנק. הדבר האחרון שאני חושבת עליו כשמישהו אומר לפנק זה ביטוח מנהלים, מה אני אגיד לכם. חוץ מזה, יש משהו בביטוי הזה ששייך לעולמות הסקס, אז הדבר האחרון שאני רוצה זה שהאחמ"ש "יפנק אותי". זה זורק אותי ישר לסיטואציה בו רק אני והוא נשארים לבד בבית הקפה, והוא מאכיל אותי ענבים תוך כדי שהוא מקציף לאטה בחושניות. איכס. מה קרה ל"יפצה אותי" הישן והטוב?

אין דברים כאלה
יש דברים כאלה, ואת יודעת את זה. הצורך שלך להתלהב נורא מעוד אירוע שגרתי בחייך נוגע לליבנו, אבל תפסיקי. אז הוא קנה לך זר פרחים. ביג פאקינג דיל. אז הוא לקח אותך למסעדה ביומולדת. אין דברים כאלה! אה, דווקא יש. כאילו, כל גבר הכי גנרי בעולם עושה בדיוק אותו דבר.

מכורה
השימוש הכי מעצבן של הביטוי הוא כשאת מצרפת אותו לתמונה שלך עם האחיינית, א.ק.א - מושא ההתמכרות. בואי, את לא מכורה לאחיינית שלך, היא תינוקת בת שנה, את מצטלמת איתה כדי להעלות לאינסטגרם ולגרוף לייקים. ברגע שהיא תתחיל לבכות את מחזירה אותה לידיים של אחותך כמו תפוח אדמה לוהט. את כן מכורה ללייקים ותשומת לב. מכורהההההה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully