אלינית לוי. צילום מסך
צילום מסך

זוגית סדרתית או רווקה עצמאית? גלי איזו אהבה מתאימה לך

אודליה אלכסנדרוביץ'

13.12.2018 / 18:49

קיימים שני טיפוסים עיקריים של נשים בזוגיות - אלה שחייבות להיות בזוגיות, כי פשוט ממש קשה להן בלי, ואלה שחייבות את הלבד שלהן ואפילו כשהן ביחסים, הן מתקשות להתמסר, ומשאירות לעצמן פתחי מילוט. איזה טיפוס את? עני על השאלות וגלי: המאמנת, מדור חדש

כולנו מכירות את הנשים האלה. הן תמיד במערכת יחסים, לרוב רצינית וכמעט תמיד ארוכה. יש להן חבר מכיתה י' והן עוברות ממערכת יחסים ארוכה אחת לזו שאחריה, וכמעט לא תתפסו אותן לבד לתקופה ארוכה. הן מדברות ב"אנחנו" וקשה עד בלתי אפשרי לגרור אותה לדרינק בלעדיו.

וגם את הטיפוס השני אנחנו מכירות. זו שתמיד נהגי מוניות שואלים לגביה: "איך לא חטפו אותך?" והתשובה היא, כי היא מעדיפה להיות לבד מאשר בזוגיות שמחייבת אותה יותר ממה שרצוי לה. היא רוצה זוגיות אבל לא חייבת, היא תשמח למערכת יחסים אבל לא בכל מחיר, והיא לרוב מחפשת, מסננת ובסוף בוחרת להישאר עצמאית, העיקר שלא להיות תלויה בגבר שלא נמצא ראוי לכך - ולתפיסתה כמעט לא קיים הגבר שראוי.

אבל בין אם את תמיד במערכת יחסים ארוכה או כזו שגם בתוך מערכת תמיד שומרת לעצמה את הפינה (הדי גדולה) שלה, הדבר החשוב הוא שתדעי מי את מבין שני הטיפוסים האלו - כי אם תדעי איזה בת זוג את, הסיכוי שלך לנהל זוגיות מאושרת יגדל עשרות מונים.

כדי לברר איזו בת זוג את ואיזו זוגיות הכי מתאימה לך, נשתמש בטרמינולוגיה שהוטבעה על ידי ניסים אמון (ישראלי חכם ומוכשר שהוא מאסטר זן בודהיסטי) שכתב כי ישנם אנשים שהם באופיים נוודים וכאלה שבאופיים איכרים. האחרונים יושבי אדמה יציבים וחובבי שגרה, בדומה מאד למונוגמיסטית הסדרתית, והנוודים חסרי המנוחה ואוהבי ההתרגשויות מזכירים מאד את הטיפוס השני.

מונוגמיסטית סדרתית (איכר)
אדם שורשי שנטוע במקום אחד בעל שגרת חיים מסודרת, יציב ומשפחתי שמעדיפים לנהל מערכות יחסים לטווח ארוך. המילים "שינוי" או "פרידה" תיצור אצלן תחושת בהלה או התנגדות ושגרה זוגית תיתן להן ביטחון, סדר היום מתוכנן היטב - בדרך כלל הן יודעות איפה יהיו בעוד מספר שנים מהיום, והן אינן חוששות משיחות על העתיד. נהפוך הוא - מתכננות את החתונה שלהן עוד מילדות, כולל השמלה והקיטרינג. כל מה שנותר הוא "ללהק" את החתן המתאים.

העצמאית (נווד)
כמו הנווד גם היא מסתדרת בכל מקום, אוהבת שינויים ואתגרים, סקרנית, דינמית ולא מתוכננת. כבת זוג היא תהיה ספונטאנית, זורמת וקלילה, והביטחון שלה בזוגיות נובע דווקא מחופש הפעולה שלה, ומהאפשרות להמשיך להתנהל כאינדיבידואל גם בתוך הזוגיות. שגרה תחנוק ותלחיץ אותה. היא לא בהכרח זזה ממקום למקום או מזוגיות אחת לאחרת אך הידיעה שאם היא תרצה היא תוכל ללכת, מרגיעה אותה. סדר היום שלה לא בהכרח מסודר, או מתוכנן ולכן קשה לקבוע איתה או לגרום לה להתחייב לטווח ארוך. זה לא אומר שהיא לא מסוגלת לקיים זוגיות ארוכה, אבל היא רוצה את החופש לא להבטיח כלום.

באבחון המצורף תוכלי לגלות איזו בת זוג את, כשתסיימי תני לחבר שלך לעשות את האבחון, שיהיה לך מידע ראשוני לגבי ההמשך ועד כמה מלחיץ אותו כשאת מדברת על העתיד. או כמה לא...

אודליה אלכסנדרוביץ
האתר שלי
‏‏העמוד שלי בפייסבוק
המייל שלי: ‏ odelia@lifearchitecture.co.il

דיסקליימר: האבחון הוא ראשוני בלבד ומבוסס על ניסיוני והיכרותי עם לקוחות רבים. אני בוחרת להתייחס אל שתי התוצאות כאל סקאלה, כולנו גם וגם, אך תמיד תהיה בנו נטייה דומיננטית יותר לאחד הצדדים.
וחשוב מאוד לדעת. אין תשובה נכונה, אין רע או טוב, יש את מה שיש, ברגע שאני מאבחנת מה אני יותר, כך אני מכירה את עצמי טוב יותר ומבינה מאיפה אני מונעת ואיך אני צריכה להתנהג או להתנהל.

עוד באותו נושא

עשירות, מושלמות ומעצבנות: 5 עמודי אינסטגרם שיעשו לך רע

לכתבה המלאה

בקרי בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully