קים קרדשיאן והפונדקאית שלה. צילום מסך, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה/צילום מסך

הילד לא אזרח: התנאים והמגבלות על פונדקאות בישראל

9.1.2019 / 15:05

סיינט, נורת' ושיקאגו בטח שמחו לשמוע שאמא קים מביאה להם אח או אחות קטנה. בעזרת פונדקאית שאת שירותיה כנראה תשכור שוב - כמה זה עולה לה, וכמה זה עולה לנו?

השנה הקודמת הייתה השנה עם כמות הילודה הגבוהה ביותר של משפחת קרדשיאן. ב-15.01.18 נולדה בתם של קימייה שיקאגו ווסט, באותה שנה נולדו גם: בתה של קיילי, בתה של קלואי, ו-2019 התחילה בידיעה המרעישה שקים "בהריון", ושגם הפעם הילד או הילדה העתידיים יגיעו לעולם באותה דרך, ועם אותה אם פונדקאית, ל'ריינה היינס. ל'ריינה הביאה לעולם את בתה השלישית של קים, שיקאגו, וכנראה ששני הצדדים יצאו מהחוויה הזאת עם תחושה חיובית מספיק כדי לחזור עליה שוב.

למה פונדקאות? אחרי ההריונות הקשים שחוותה קים קרדשיאן-ווסט עם ילדיה הראשונים נורת' וסיינט התברר שקים סובלת משלייה נעוצה, תופעה שבה השליה משתרשת באופן לא תקין אל דופן הרחם ואל שכבת המיומטריום שזאת שכבת האמצע השרירית של דופן הרחם, בקיצור, היא לא יכולה להיכנס שוב להיריון בלי לסכן את עצמה לכן בחרה בפונדקאית.

ל'ריינה היינס, כרגע הפונדקאית המפורסמת בעולם, היא נשואה, אמא לשניים והיתה פונדקאית כבר פעם אחת בעבר (הפונדקאות שלה לקים היתה השניה שעשתה מימיה). מי שעוקב ראה של'ריינה הגיחה להופעת אורח בפרק של הקרדשייאנז, ומראיונות קודמים שלה לתקשורת נראה כי מדובר באישה שהאימהות היא לה טבע שני. היא מספרת שהיא נהנית להיות בהריון, אוהבת את הגוף שלה בהריון, ובעיקר שהיא מאושרת שהיא יכולה לעשות שירות כזה חשוב למשפחות שלא יכולות, והיתה שמחה לו יכלה לעשות את זה יותר.

חמודה הל'ריינה הזאת. תודו שגם אתם רוצים ממנה ילדים

אז כמה זה עולה?
במקרה של קימייה היינו סבורים שהפונדקאית שלהם מקבלת הרבה יותר כסף מכל פונדקאית ממוצעת אבל גילינו שהיא מרוויחה תשלום רגיל. לפי מקור אחד ל'ריינה מרוויחה 45 אלף דולר בעשרה תשלומים (לכל חודש הריון, כנראה), בנוסף לסכום ראשוני של 68 אלף דולר.

באתר אחר כתוב שאת 68 אלף הדולרים משלם הזוג לסוכנות שאליה שייכת הפונדקאית. כך כך או כך, כשדמיינו את הפונדקאים של קמייה, חשבנו על סכומים הרבה פחות צנועים. אבל גם כאשר ל'ריינה גילתה שמדובר באישה הכי מפורסמת בעולם היא לא דרשה להעלות את המחיר. עוד לא הצלחנו לגלות כמה היא מקבלת על הילד השני, אבל אם לשפוט לפי העבר, גם הפעם תרויח ל'ריינה סכום רגיל.

הסיבה לסכום ה"רגיל" הזה היא העובדה שבתחילת הליך החיפוש אחרי פונדקאית שמרו קים וקנייה את זהותם בסוד, ונרשמו לסוכנות כזוג לגמרי רגיל. חלק מהשמועות אומרות שהסודיות קשורה לפחד של קים שהפונדקאית תסרב לשאת את הילד אם תדע למי הוא שייך, וחלק אומרים שהם סתם רצו שיתייחסו אליהם כאל זוג רגיל. בכל מקרה, יצא להם זול.

גם הילדים שלה חמודים רצח

פונדקאות בישראל

הפונדקאות בישראל שמורה לצערנו עבור זוגות הטרוסקסואלים שסובלים מבעיות פריון, בלבד. עקב מניעה משפטית זוגות חד מיניים, נשים חד הוריות או גברים חד הוריים לא יכולים לבצע את התהליך בישראל לכן הם פונים להליכי פונדקאות בחו"ל - גייז כיום יכולים לבצע את ההליך רק בארה"ב, במחיר פי שלוש יותר גבוה מהיעדים האחרים.

לעומת בארצות הברית ובקנדה, גאורגיה, קזחסטן ואוקראינה, היעדים בהם הההליך פתוח בפני כולם - בישראל אין דעה מוסרית ברורה בעד או נגד פונדקאות. אם המדינה הייתה מחליטה החלטה גורפת נגד פונדקאות ההליך היה נאסר על כולם, והבעיה היא שכרגע לזוגות הטרוסקסואלים מותר ולכל השאר אסור.

הידעת?

- פונדקאות בישראל עולה 200,000 שקלים
- בישראל, כאשר הילד הפונדקאי נולד הוא לא שייך באופן אוטומטי להורים המיועדים. הוא נולד כביכול כילד החוקי של הפונדקאית וזמן קצר לאחר הלידה ניתנים צוווי הורות שהם האסמכתא המשפטית של ההורים המיועדים.
- במדינות כמו אוקראינה, אין צורך באקט חקיקתי. החוק שם קובע שהיולדת היא לא האם, לכן אין צורך בצווי הורות אלא רק לרשום את הילד כשלך.
- הגיל הממוצע של פונדקאיות הוא בין 28-32 אך זה לא מדויק וקשה באמת לדעת.
- משרד הפנים הישראלי לא מכיר בילדים הפונדקאים כאזרחים ישראלים מהלידה לפני שהם מבצעים בדיקת DNA.
- הבדיקה לוקחת מינימום 3 שבועות בהם הילד לא מקבל את התנאים הסוציאלים הרגילים
- עד אז, רוב ההורים משתמשים בביטוחים פרטיים.

כמו כל שבט קרדשיאן, גם קים וקנייה יודעים שיגיע יום והילדים שלהם יהיו שווים הרבה מאוד כסף לכן קצב הילודה שלהם הוא יחסית גבוה משאר המשפחה, נכון לעכשיו, קים היא האחות במשפחה שחוץ מעצם היותה הכי מפורסמת היא גם עתידה להיות האחות עם הכי הרבה ילדים, מה שאומר שתעקוף את קורטני, אחותה הגדולה. אנחנו כבר יכולים לדמיין בקלות איך שבט העתיד של משפחת קרדשיאן משתלט על עולם הבידור וממשיך את המורשת המשפחתית. נמשיך לעקוב.

עזרה בהכנת הכתבה: עו"ד דנה מגדסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully