האח הגדול VIP, נרי ליבנה. צילום מסך
צילום מסך

טעם נרכש: איך קרה שנרי לבנה לא עפה בשבת מבית האח הגדול

21.1.2019 / 7:15

היינו בטוחים שנרי לבנה תעוף בשבת מבית האח הגדול, וכל כך שמחנו שלא - איך זה קרה, ולמה לקח לנו זמן להתאהב בנרי לבנה?

דיסקליימר: אני אוהבת את נרי לבנה, מאז ומתמיד. נרי לבנה היא אישה מבריקה, מצחיקה, שאני מתחברת לדעות שלה, לא רק הפוליטיות, אבל גם. אבל עזבו דעות. מה שבאמת מייחד את נרי בבית האח הגדול הזה, או בכל מקום, הוא העובדה שהיא חכמה. ואין מספק אנשים חכמים בבית האח הגדול. ובכלל.

אינטיליגנציה זה דבר נדיר, אבל כה חינני כשהוא מתגלה פעם בירח כחול, בכל תחום. למשל שחקן כדורגל יכול להיות טוב טכנית, אבל לשחקן כדורגל אינטיליגנטי תהיה ראיית-על של המגרש והבנה כוללת שלו, וגם את היכולת המנטאלית לבצע החלטות ושיקולים, גם מיידיים וגם לטווח הרחוק, ביצוע תעדוף חכם ושקילת תגובות אפשריות, תוך כדי לקיחה בחשבון של כל המשתנים.

כזו היא נרי לבנה, ומהסיבה הזו הרבה יותר קשה לאפיין אותה תוך דקה ולתקוע אותה במשבצת או מגירה כגון "שמאלנית", או "אשכנזיה קרה". כי כמו כל אדם אינטיליגנטי, נרי לבנה היא יצור מורכב שיש בו הכל מהכל, ולוקח זמן להתאהב בה. כמו שאמרנו - טעם נרכש.

לפייסבוק ולאינסטגרם שלנו כבר נכנסת? זה הזמן!

היא נכנסה על המשבצת של "השמאלנית" שאמורה היתה לריב עם הימנים ולהגן על הערבי. אבל זה הרבה יותר מורכב מזה, כמו שיודע כל אדם שאינו טמבל, ולכן נרי לבנה נזהרת. ומאחר ויש לה את היכולת השכלית לנמק את דיעותיה מבלי להשתמש בטיעון הכה-משכנע :"תתבייש/י לך!" עדי ליאון המתוסכל לא מצליח להציג אותה כעוכרת ישראל למרות מאמצים בלתי נדלים, ומאחר והיא לא סתומה היא גם יודעת שלהיכנס עם עדי ליאון לויכוח פוליטי זה חסר טעם ועקר, כי עדי ליאון לא מתווכח על פוליטיקה - הוא מטקבק על פוליטיקה - כל משפט שיוצא לאיש הזה מהפה הוא טוקבק. וכל מי שאי פעם ניסה לדבר עם טוקבקיסט, יודע שאין טעם.

איכשהו היא מצליחה לראות מעבר לגוש הטמטום נעול כפכפי המקלחת הממותגים, ומנסה להתמקד באנושיות שבו. בזה שהוא ילד חסר ביטחון שחייב לדקלם את מה שהוא מדקלם כי אין לו באמת אישיות או רעיונות משל עצמו, ושאלוהים יעזור לה, היא בטח חושבת שאם היא תאהב אותו למרות שהוא לא יהסס לדרוס אותה עם מפלסת שלג, היא תצליח לגרום לו להבין שלא כל מי שאינו ימני הוא לא יהודי ואויב שלו. אבל היא לא.

תחושת הקיפוח שהוא גדל איתה והאגרסיביות המתגוננת שהוא פיתח כדי למצוא את מקומו בקבוצת התמיכה העילגת שלו, כזנבו הנאמן של אייל גולן, מחובר לו לתחת ומכשכש נון סטופ, כבר התקבעו על עורו כשריון קשקשים. עדי ליאון לא יראה את האור. לפחות לא ב-50 הימים הקרובים, הפיגור ההתפתחותי שלו בן לפחות עשרים שנה, ושום דבר שנרי תעשה לא יכול לעזור כאן.

אז בנתיים היא מנסה לנווט בין מטחי השנאה וההתקפים החצי פסיכוטיים שלו, לענות לו לעניין ובו בזמן לא לריב עם האיש שמשום מה חי בסרט שהוא בשליחות קדושה להעביר אותה לימין, לתקן את הקרע בעם וגם לצאת במסע הסברה תדמיתי (עבור עצמו) שבו הוא מסביר לעם ישראל החשוך למה זה בסדר לעבור ניתוחי לשינוי מין. על חשבון עדן המסכנה, שהוא לא מכבד אותה אפילו לא קצת - הכל הצגה.

הבעיה השניה שלה בבית היא חוסר האטרקטיביות שלה. היא מבוגרת מדי בשביל להתמודד עם אידאל היופי הטלויזיוני, והיא לא מספיק יפה. היא מודעת לזה שהיא לא יפה כשהיא בוכה, ובעצם גם כשהיא לא בוכה, כמו שהיא עצמה אמרה. אבל זה לא משנה, כי הנשק הבטוח הזה שתשעים אחוז מהבחורות בבית יכולות להשתמש בו - טייץ צמוד, ליפסטיק, בייביליס ופלרטוט עם איזשהו גבר כדי ליצור עניין רומנטי שישאיר אותה בבית - לא עומד לרשותה.

אבל היא לא מסתובבת שם בריגשי, לא שונאת את היפות שסביבה, וגם לא עושה את הדבר הכי קל שיכלה לעשות, והוא להשתמש בנשק הכי יעיל שלה, ולהיכנס לכל אחד ואחד מהם לראש כדי ליצור מחנות בבית. ביננו, אין דבר קל מלעשות מניפולציות על חבורה של אנשים פחות אינטיליגנטים ממך.

נרי לבנה יכלה לשלוט בבית כמו מלכת הדרקונים אם רק היתה רוצה, וכל מה שהיתה צריכה לעשות זה לנהל חצי שעה של שיחה נוקבת עם כל אחד מהדיירים החזקים בבית, לגלות מה נקודת החולשה שלו, ולהפוך אותם לחייליה הנאמנים. הטרף הכי קל הוא שי חי, שצריך נואשות אישור לתחושת הצדק המעוותת שלו ולמישהו שיאמין לו שהשתנה, נטלי דדון צריכה מישהו לסמוך עליו, לשים עליו את הראש ולהירגע מהחשדנות הבלתי פוסקת, אסף זקוק נואשות לאמא, ועדי ליאון, ובכן, צריך חכם סיני עתיק שיעזור לו להבחין בין טוב ורע - הוא צריך דחוף לנוח מהטירוף והבלגן שמתחולל בראש שלו, כי האיש על סף התמוטטות עצבים.

אבל נרי לבנה לא עושה את זה, כי למרות שזה קל כמו לקחת סוכריה מתינוק, כי היא יודעת שמניפולציות עובדות לטווח הקצר בלבד, ובסוף יוציאו אותה רע. וגם, כי היא נשמה טובה.

אז למה היא הועמדה להדחה אבל לא עפה בסוף?

כי לוקח זמן להבין את המורכבות הזאת, ולראות מעבר לקליפה החיצונית של השמאלנית המבוגרת שאינה אופציה לרומן - כי נרי לבנה היא טעם נרכש. זו הסיבה היחידה שהיא הועמדה להדחה בסבב הזה על ידי כל כך הרבה דיירים - הם לא ידעו באיזו הגדרה לכלוא אותה. אבל זה עבר עכשיו, וזה לא יחזור על עצמו יותר.

ולמה בסוף היא לא עפה אתם שואלים? כי גילי מוסינזון ומסיבות המין שלו לא מספיק מעניינות מעבר לכותרת שהן מייצרות. אם היו נותנים לו עוד זמן הוא בטוח היה יותר מעניין, מרוב האנשים בבית כולל אלה שלא הועמדו להדחה. תכל'ס, הייתי מעיפה חצי בית לפני שהייתי מוציאה את מוסינזון, אבל הוא יצא בכל זאת, כי בהשוואה לנרי, הוא עשה טעות אסטרטגית ולא נתן מעצמו מספיק. מן הסתם מתישהו הוא היה יוצא מהפוזה המתגוננת הזאת של "אני מגניב מדי בשביל לקחת את זה ברצינות, חבל שאין פה יותר מין", אבל זה לקח לו יותר מדי זמן, והוא יצא על תקן זה שהכי קל לוותר עליו מבין המועמדים.

לדעתי זה היה קרב צמוד מאד, והיומיים האחרונים שלפני ההדחה היו קריטיים מאד לנרי לבנה. אני שמחה שיצא לצופים לראות אותה בעוד סיטואציות, ושהם הבינו כמה אנחנו צריכים אותה שם, כי רק היא תצליח לשמור על שפיות יחסית בעודה כלואה בבית הזה ואולי תעזור לאזן את הגאוותנות הילדותית החרדתית ונטולת הכנות שמניעה שם את כל השאר, כי היא חכמה, היא אמא, ויש לה נפש של גוזל.

אכפת לה מאנשים, היא מקשיבה להם, שמה לב אליהם, מודעת לעצמה ומלאת הומור, ולא פחות חשוב - הומור עצמי, שחסר כל כך בבית האח הגדול, בו כולם לוקחים את עצמם ואת ה"מסרים" החשובים שהם באו להעביר בשיא הרצינות.

טוב לראות שמישהי בבית שהיא מספיק עוצמתית כדי לא להסתתר מאחורי סיסמאות נבובות, היחידה שלא מנסה להעמיד פנים שהיא באה לשם כדי להעביר מסר חברתי חשוב מאין כמותו והיחידה שמודה בפה מלא שבאה כי זה יכול לעזור להזניק לה את הקריירה ולהכניס לה קצת כסף כדי שתוכל להשתמש קצת פחות ברב-קו בהנחה לגמלאים וקצת יותר במוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully