הראל והשף העירום ג'יימי אוליבר בסולטנה. באדיבות המצולמים, אתר רשמי
אתר רשמי/באדיבות המצולמים

לא תאמינו (באמת) איזו מנה ישראלית העיפה את השף העירום

7.2.2019 / 20:32

במסגרת חיפושינו אחר ארוחת צהריים משביעה, טעימה ושאפשר לחזור לעבודה אחריה, הגענו לסולטנה - שווארמה שעשויה מפטריות שלא "יושבת" עלייך אבל לא ממש נופלת ממנה בטעם

אין דבר יותר מתבקש מלרדת לחצי שעה מהמשרד ולאכול שווארמה מהירה לצהריים. זה אמנם לא המאכל הכי נשי וחינני שיש, אבל הוא משביע, טעים, ומהיר. הבעיה היא ששווארמה בלאפה באמצע יום עבודה זה כמו לקחת כדור שינה, אי אפשר לתפקד אחריה, גם בלי הלאפה זה מעשה כמעט בלתי אפשרי. השילוב של הבשר עם הלאפה הוא שילוב מכביד וקשה לעיכול, שלא לדבר על עתיר בקלוריות.

אז מצאנו תחליף הרבה פחות כבד והרבה פחות משמין, ובונוס - הוא גם טבעוני. הכירו את סולטנה. שווארמת פטריות קלילה, קלה לעיכול ומשביעה. היא עשויה מחומרים מהצומח בלבד, ומכילה גם סויה, כאז לא מדובר רק על בצק, ערימת פטריות וסלט, אלא גם על מנת חלבון לא רעה בכלל, למתאמנות שביננו. יש כמובן גם אופציה בצלחת עם סלטים, אבל בואו, זה לגמרי גורע מהחוויה של "לתקוע שווארמה" , אז אם אתן לא חייבות, לא כדאי לפספס את החוויה המלאה של הפיתה או הלאפה.

שווארמה בצלחת. ליויו וינטר,
בצלחת/ליויו וינטר

אם כבר הזדמנתן למקום ויש לכן עוד כמה דקות פנויות ועוד מקום פנוי בבטן, יש כמה מנות צד כיפיות שלא לשמם התכנסנו, אבל אנחנו ממליצות לא לפספס. אנחנו הלכנו על הלבנה (טבעוני כמובן), שהיה לא חמוץ כמו הלבנה הרגיל, שזה יתרון או חיסרון - תלוי בהעדפה. נשנשנו גם סיגר מרוקאי שממולא בכל טוב וגם הוא אינו בשרי, והצ'יפס שחתוך גס, קריספי בטירוף מבחוץ, אבל רך ונימוח מבפנים. השמועה אומרת שבקרוב הוא יימכר בפני עצמו בדיל לצד בירה קרה. חוץ מזה, אם מתחשק לכן משקה קל לצד הארוחה, כדאי לנסות את הגזוז הפרסי שהם מגישים במקום. יש לו טעמים מעניינים, ואנחנו תמיד בעד לנסות כל דבר לפחות פעם אחת (קריצה קריצה).

לקינוח, כאילו שווארמה ותוספות זה לא מספיק, אכלנו סיגר נוסף. הפעם הוא היה מתוק, והמילוי שלו היה מעין מלבי חם. יאמי! הסיגר עשוי בצק פילו ומטוגן בשמן עמוק, עם סירופ מתוק ותבלינים. חורפי ומנחם. כיף לסגור עם מנה כזאת ארוחה, אבל התוספת הזאת אולי פחות מתאימה למי שאמורה לחזור קלילה ונינוחה למשרד.

סיגר מתוק. ליויו וינטר,
סיגר מלבי/ליויו וינטר

לסיכום, למרות שהשווארמה, כמו כל שאר המנות בסולטנה, טבעונית לגמרי, זה לגמרי לא העניין כאן, והיא גם לא משווקת ככזו. תכלס גם פלאפל הוא מנה טבעונית לכל דבר ואף אחד לא קורא לו ככה. בהתאמה, גם האווירה במקום היא של שווארמה אסלית, לא מתפלצנת, ובקלות היה אפשר יכולות לטעות ולחשוב שמדובר בדוכן שווארמה רגיל לחלוטין. בקיצור, גם אם אתן קרניבוריות מושבעות, זו לגמרי יכולה להיות ארוחת הצהריים הבאה שלכן באמצע היום, ואנחנו מבטיחות שאחריה תצליחו גם ללכת.

כתובת: אבן גבירול 52, תל-אביב
טווח המחירים: בין 35 ל-47 שקלים
האם יש עסקיות/האפי אוור/לייט נייט? החל מ-12:00 ועד 16:00 בתוספת של 8 שקלים מקבלים צ'יפס וגזוז
כשר: לא, אבל לא פתוחים בשבת (רק שישי בבוקר ומוצ"ש מ-18:00)
מה המנה המומלצת? שווארמה בלאפה, שיפוד פטריות יער, וסיגר מלבי
אופציה ללא גלוטן: יש (בצלחת)
מקבלים סיבוס/תן ביס ודומיו: לא
יש משלוחים/טייק אווי: בקרוב!
חניה באזור: חניונים באזור כיכר רבין
גישה לנכים: יש
יש אזור מעשנים: יש

שווארמה בפיתה. ליויו וינטר,
בפיתה/ליויו וינטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully