אישה בביקיני. ShutterStock
ShutterStock

כל מה שרצית לדעת על ניתוחי שפתיים: כן, השפתיים האלו

17.3.2019 / 7:00

מאז שנפטרנו מכל שערות הגוף, צצה לה בעיה חדשה שדורשת, ובכן, איך לא - התערבות כירורגית. כל מה שרצית לדעת על מתיחה, מילוי והצרה של האיזור שלא אומרים את שמו

ניתוחים אסתטיים הפכו להיות עניין שבשגרה בשנים האחרונות - כולם מדברים בחופשיות יחסית על ניתוחי הגדלה והקטנת שדיים, מתיחות פנים, בוטוקס, מילויים ושיפור מרקמי עור הפנים בשיטות פולשניות פחות או יותר.

איזור החלציים, שפעם היה חבוי יותר מהאחרים שהוזכרו, בשנים האחרונת החל לסבול מאותו שיפוט שאיברים אחרים שלנו כבר התרגלו אליו, גם עקב העובדה שהזרקורים מכוונים אליו הרבה יותר מבעבר (לפני שהורדנו את כל השיער מהאיזור, לא היה לנו מושג איך הוא נראה או "צריך" להיראות"), ושכיחותם של סרטי פורנו הפכו את הפות לאיזור שדורש תחזוקה אסתטית, לעיתים אף בהתערבות כירורגית.

ד"ר ביאנקה רוזנברג הגן, מנתחת פלסטית מזה 40 שנה, והחלה את דרכה בבית החולים שערי צדק בירושליים "כבר אז היינו עושים ניתוחים באיזור הזה, ובהיותי אישה רבים מהם היו מופנים אלי, אבל במשך השנים התחום הזה עבר הרבה תמורו והניתוחים האלה הפכו להרבה יותר שכיחים, גם בגלל שהאיזור הזה מוצג בחופשיות בתקשורת ובמדיה, וההעובדה שהנגישות לביצוע ניתוח כזה הפכה להיות פשוטה יותר עם הזמן".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ד"ר אייל שפירא, הבעלים של 'מרפאות אלה' מרגיע ואומר כי למרות שהאיזורים הללו נתפסים כאיזורים מאד רגישים, ההחלמה שם היא דווקא הרבה יותר מהירה ומהרגיל ופחות כואבת בגלל כמות כלי הדם הגדולה שמאפיינת את האיזורים שמאפשרת תהליך ריפוי מאד מאד מהיר." בנוסף, הוא מוסיף "רוב הנשים שמגיעות לפרוצדורה, יעשו יותר מאחת בסשן טיפולי, מה שחוסך זמן החלמה נוסף".

טווחי הגילאים של קהל היעד יפתיעו אתכן - מבנות עשרה ועד נשים בוגרות בנות 40 ומעלה נכנסות לניתוחים הללו, כשהמשותף כמעט לכולן הן התקופות המשמעותיות בחיים האישים בהן עולה הצורך, כגון גיל ההתבגרות, גירושין ופרידות, זוגיות חדשה ולאחר לידות. "אכן, הניתוחים האלו מיותרים מבחינה רפואית, ונועדו יותר כדי לעמוד בסטנדרטים אופנתיים וחברתיים ולרצות גברים" מודה רוזנברג-הגן "אבל אם מישהי מרגישה חסרת ביטחון כי משהו אצלה ממש מפריע לה כל כך שהיא מוכנה להיכנס לניתוח בשבילו, אז הוא הופך להיות נחוץ לה נפשית באופן סובייקטיבי, ואני ממש לא מזלזלת בצורך נפשי".

שפתיים גדולות. ShutterStock
לא, לא השפתיים האלה/ShutterStock

הכי נפוץ - הקטנת שפתיים פנימיות

יש עלייה פראית בכמות הניתוחים שנועדו לתיקון של השפתיים הפנימיות, הסיבה שאנשים מגיעים לעשות את זה היא כי בבגד ים רואים שפתיים פנימיות גדולות, כי הן בולטות החוצה מבין החיצוניות. זה מקור למבוכה עבור הרבה נשים, משהו שפעם לא היה רלוונטי כי אף אחת לא ידעה איך השפתיים שלה נראות, בכלל, כי שיער כיסה את האיזור. החידוש הגדול הוא שנערות בנות 16 מגיעות, מלוות באימן, לעשות את הניתוח הזה, כי שפתיים פנימיות זה לגמרי עניין של מבנה מולד. מדובר בניתוח בהרדמה מקומית וטשטוש, שמבוצע בשתי טכניקות עיקריות שבוחרים בינהן על פי הגודל והצבע של השפתיים הפנימיות.

הצערת השפתיים הגדולות והנרתיק

הצערת שפתיים
ניתוח קוסמטי שמטרתו היא אנטיאייג'ינג. מה שקורה עם הגיל הוא שהשכבה של השומן באיזור נספגת אל תוך עצמה מה שגורם לשפתיים לכמוש ולהפוך פחות מוצקות ומתוחות. לפני כמה שנים הדרך לטפל בזה היתה הזרקות של חומצה היאלרונית, אבל החומצה מחזיקה מעמד בין שנה לשנתיים, האפקט שלה לא מספיק דרמטי, וגם זה הליך יקר מאד. כדי לראות הבדל צריך משהו כמו עשרה מזרקים לכל צד, תענוג שעולה 20 אלף שקל בקירוב. כרגע השיטה הנפוצה יותר היא הזרקת שומן עצמי שנלקח מהבטן או הירך. שומן עצמי עולה הרבה פחות ועמיד הרבה יותר. למעשה, אחרי ש-50% מהשומן נספג במהלך השנה הראשונה, מה שנשאר, נשאר לתמיד.

הצערת הנרתיק
יש גם טיפול בלייזר שנועד להצעיר את הנרתיק. המשמעות היא שעל ידי טיפול בלייזר, בדומה לפילינג לייזר של הפנים ועל ידי מכשיר מיוחד שנקרא 'פמיליפט', ניתן לטפל בפנים הנרתיק. הנשים שבאות לבצע את הטיפול הזה מייצר הצרה של הנרתיק בגלל עיבוי רירית הנרתיק, שממצק את האיזור ומצר אותו, וכתוצאה גורם גם לעלייה בהנאה המינית, גם אצל הגבר וגם אצל האישה.

אם כבר מדברים...

7 דברים שגברים רוצים שנשים יעשו במיטה

לכתבה המלאה
אישה עם בעיות דימוי גוף. ShutterStock
רק נפטרנו מהשיער ומיד צצו בעיות חדשות - כי דימוי גוף פשוט לא קשור לגוף/ShutterStock

פילינג לייזר להבהרה

עוד ניתוח נפוץ הוא הבהרה בשפתיים הגדולות שהן טיפה כהות יותר וורודות פחות מהשפתיים הקטנות, טיפול שכולל גם הבהרה של פי הטבעת (אם רוצים, אומר שפירא, לא חובה). כמו שעושים פילינג לייזר לפנים, ניתן לבצע פעולה דומה לאיזורים האלה, על ידי קילוף השכבה החיצונית של העור, מתקבלת הבהרה של האיזור ברמה של שני גוונים מתחת לגוון המקורי. הסיבה לכהות האיזו הוא שינויים הורמונליים בזמן ההריונות, כמו פה הפיגמנטציה שיורד מהטבור כלפי מטה. אחרי שרמת ההורמונים יורדת, הואז בדרך כלל הפס הזה נעלם, ורק השפתיים ופי הטבעת נשארים כהים.

חשיפת הדגדגן

לפעמים הדגדגן מחופה ברקמת עור עודפת, כמו מעין כובע קטן שזה גם מפריע אסתטית לחלק מהנשים וגם מוריד מההנאה שלהן ביחסי המין. בניתוח כירורגי פשוט בו מסירים את העור העודף, וחושפים את הדגדגן. גם ההחלמה מהניתוח הזה מאד מהירה.

תיקון צלקות

החיתוך שעוברות נשים רבות בזמן הלידה מותיר לעיתים צלקות לא אסתטיות למראה, ולעיתים גם מכאיבות שניתן, בניתוח פשוט לטפל בהן. הניתוח כולל כריתה של הצלקת הישנה ותפירה מחדש בצורה עדינה ובמיקום נוח יותר, מה שנותן גם תופעת לוואי חביבה של מתיחת האיזור ומראה מוצק יותר.

אישה בביקיני. ShutterStock
לא ייאמן, הדברים שנשים עוברות כדי להיראות טוב בביקיני/ShutterStock

שחזור קרום-בתולין

זה אמנם לא ניתוח קומסטי, כי השפעותיו אינן חיצוניות כלל, אבל הוא גם אינו רפואי, מן הסתם. לשמחתינו מדובר בניתוח שהשכיחות שלו לאט לאט פוחתת, וטוב שכך, כי לא רק שזה ניתוח שאין לו שום משמעות רפואית אלא שזה ספציפית הוא ניתוח ללילה אחד בלבד. האוכלוסיות שמגיעות הכי הרבה לניתוחי שחזור של קרום הבתולין הן דתיות - מהמגזר היהודי והערבי כאחד, שאצל שתיהן לקרום הבתולין יש חשיבות סמלית גדולה. שחזור הקרום הוא תהליך שאינו רפואי וגם אינו אסתטי, אבל עושים אותו אם צריך, וטוב שכך, כי במקרים מסויימים שחזור הקרום יכול אפילו להציל חיים.

"הייתי שמחה אם כנשים היינו לומדות להתמודד עם חוסר הביטחון שלנו במקום לעשות ניתוחים." אומרת ד"ר רוזנברג הגן "אני אומרת את זה גם לעצמי, כי כמו שאמרה נרי לבנה, זה לא משנה כמה אינטילינגטית אני אהיה, אם השיער שלי נראה רע, זה ישפיע לי על מצב הרוח, ולהיפך. בנוסף, אני רוצה פציינטיות מאושרות, ואני יודעת שאני יכולה בכלום מאמץ להעיף אותן לשמיים, ובמקצוע שלי, קל לי - קל לי לקחת משהו שמפריע להן כל כך הרבה זמן, ופשוט להעלים אותו. זה גורם לי אושר גדול כשהן חוזרות מלאות ביטחון. מצד שני, כשמגיעות אלי נשים שמגזימות בדרישות שלהן או רוצות דברים שאינם ברי השגה, אני מנסה לדבר אל ליבן ולהסביר להן שהחיים מורכבים מאלף ואחד דברים אחרים שעושים אושר, חוץ מהמראה".

סייעו בהכנת הכתבה: ד"ר ביאנקה רוזנברג הגן וד"ר אייל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully