שחר ואפרת חופה. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
צילום מסך/מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

הכי גרועים שיש: מהטעות הזאת שחר ואפרת כבר לא יתאוששו

1.4.2019 / 1:00

לירן מנסה להכיל את שירי המרוחקת, צוקית לא בטוחה שדודו נמשך אליה, ובת-אל ויוגב נראים טיפה מושלמים מדי. אבל הבעיה האמיתית היא 'אפקט הצ'יוואווה' ששולט בדינמיקה של שחר ואפרת. חתונה ממבט ראשון

כולנו מכירים את המשפטים הפסבדו פסיכולוגיים האלה: "קודם את/ה צריך לאהוב את עצמך, ורק אחר כך תוכל/י לאהוב מישהו אחר", או, אחד האהובים עלי במיוחד "צריך לבוא שלם למערכת יחסים, לא לצפות שמישהו אחר ישלים לך את החסר". משפטים מאד מרגיזים, ללא ספק. שמעתי אותם לא מעט פעמים, ואני בטוחה שאני לא לבד בעניין. אבל מה שהכי מרגיז בהם, הוא שהם פשוט מדוייקים, והמיזוג הכושל בין אפרת ושחר מוכיח את זה הכי טוב.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית? זה הזמן!

יש חוק טבע (שהמצאתי, כמובן, אבל זה לא מונע ממני להתייחס אליו בשיא הרצינות), שאני קוראת לו "אפקט הצ'יוואווה". ואני אסביר: צ'יוואווה הוא כלב עצבני, נבחן ונשכן. למה? כי הוא חי בתחושה שכל רגע עלולים לדרוך עליו ולדרוס אותו. הצ'יוואווה מגיע ממקום של חולשה, של "לא רואים אותי, אני צריך להגן על עצמי, כי יפגעו בי". למשל, כמעט לעולם לא תראו כלב דני ענק נובח בלי שליטה על כל דבר שזז, כי הדני הענק מגיע מהמקום ההפוך - "אני חזק וגדול, אני צריך להיזהר לא לפגוע באחרים". הדני הוא כלב עם ביטחון עצמי, ולכן הוא נחמד לכלבים אחרים, אלא אם כן הם מגזימים. איך זה קשור לאפרת ושחר אתם שואלים? תיכף תבינו.

למי שלא ראה את הפרק הראשון הנה השלמה קצרה - אפרת, עוד לפני שפגשה את שחר התעסקה בעיקר באם הוא יהיה חתיך מספיק בשבילה. ואז הם נפגשו, התחתנו, ומסתבר שהוא לא בדיוק הטעם שלה. נסעו לירח דבש, היא ישנה על זה לילה, החליטה שהיא נותנת לזה צ'אנס. אבל הנה הבעיה - שאנשים הם לא מטומטמים. אנשים קולטים מתי מישהו לא בעניין שלהם, ושחר קלט.

הנה משהו שצריך להבין על אלה יותר מדי במראה חיצוני וגם בחיצוניות בכללי. מדובר באנשים שעסוקים הרבה יותר מדי באיך שהם נתפסים על ידי החברה ולכן מנכסים לעצמם סמלי סטאטוס - החל מהעבודה שהם בוחרים, המשך בלבוש והלייף-סטייל, וכלה באנשים שהם מקיפים את עצמם בהם. הכל משמש עבורם איבזור לתדמית הנחשקת שהם מנסים להקרין החוצה - ומי מתעסק בתדמית שלו כל כך הרבה ותלוי באישורים חיצוניים? אדם חסר ביטחון. במילים אחרות - צ'יוואווה.

שימו לב לאיזו תגובת שרשרת הגישה הזאת גרמה. כמה ימים בתוך ירח הדבש אנו רואים את שחר עושה לאפרת שיחה לגבי העובדה שהיא לא משקיעה מספיק. שיחה מטופשת לעשות למישהו שמכירים שלוש דקות, אבל בואו נקשיב למה שמאחורי המילים - שחר הרגיש שמשהו לא תקין, ומחוסר יכולת לשים על זה את האצבע, הוא לקה בהתקף תסכול שיצא בצורת תלונות על חוסר התמסרותה של אפרת לתהליך. ההרגשה הרעה החמקמקה הזאת, שמשהו לא בסדר, כל כך מציקה שהוא העדיף אפילו לשמוע את האמת הלא נעימה. אבל אפרת התחמקה מתשובה ישירה.

שחר ואפרת. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
אפרת: "זו שיחה מאד מאד רדודה ושטחית בעיני". באמת???/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

מאחר ושחר הוא אינטואיטיבי, הוא לא נרגע - ההרגשה הרעה עדיין הציקה לו, ויותר מאוחר, במיטה, הוא שואל אותה: "תגידי, את בכלל נמשכת אלי? אני מוצא חן בעינייך?" בצורה הכי ישירה שיש. כאן הייתה ההזדמנות שלה להגיד את האמת במקום לזרוק סיסמאות התפתחותיות לאוויר, אבל אפרת שוב התחמקה.

אבל הוא הבין. הוא לא מטומטם. לא שצריך להיות גאון כדי לדעת מתי מישהו לא בעניין שלך - פשוט יודעים. ואז הגיעה הפצצה המעליבה שלו: "אני רגיל לצאת עם יפות, כמו בובות". הוא הטיח בה. כלומר, 'את לא מספיק יפה ובובתית כדי שתהיי הטעם שלי, אז תפסיקי לעוף על עצמך ולבאס אותי'. אמירה מאד אומללה, לכל הדעות, שמזכירה טכניקה מ"אומנות הפיתוי", בה אומרים לבחורה שמתחילים איתה משהו שלילי כדי להוריד לה את הביטחון. צ'יוואווה.

אני לא חושבת ששחר, בניגוד למה שהוא אמר, באמת התכוון לזה. לדעתי אם היא לא היתה מתחמקת מהשאלה הישירה שלו, התנהגות שהבהירה לו סופית שהיא באמת לא נמשכת אליו, הוא לא היה מרגיש צורך להרים את עצמו על חשבונה. היא נפגעה. ומה היא מיד עשתה? העליבה חזרה, וקראה לו 'לא גבר' - "גבר אמיתי לא היה אומר דבר כזה" היו המילים שלה למצלמה מיד לאחר המקרה. צ'יוואווה.

עוד באותו נושא

לא מספיק חתיך? הסיבה האמיתית למה אין לזוג הזה סיכוי

לכתבה המלאה
שחר ואפרת. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
"אני רגיל לצאת עם בובות יפות כאלה"/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

אפקט הצ'יוואווה נולד כדי לתאר את הדימנמיקה הזאת בדיוק - מישהו שתוקף ונושך כי הוא מרגיש פגוע וחלש, תוקף כדי להחליש את הצד המאיים - הוא עושה את זה בלי ייסורי מצפון, כי מתוך חוויית החולשה קשה להאמין שמישהו שמרגיש חלש כמוהו יכול אשכרה לפגוע במישהו אחר.

לעומת זאת, אדם שחווה את עצמו חזק ומלא, בניגוד לחסר ביטחון ונטול ערך, אין לו צורך לפגוע - ככה מזהים אנשים עם ביטחון עצמי - הם תמיד יהיו נדיבים לזולתם, יחמיאו, יעזרו, ויתנו. כי לתת אפשר רק כשאתה יודע שיש לך ולא יחסר לך.

לצערי, זה לא המקרה כאן. שחר ואפרת מחליפים נשיכות ואף אחד מהם לא מצליח בנתיים להתעלות ולתת איזה ליטוף מרפא לאגו הפגוע של השני. זה לא מרוע, חלילה, אבל אם מישהו לא יתאפס על עצמו ויתחיל להרים במקום להוריד, רע זה בדיוק איך שזה ייגמר.

שחר ואפרת. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
השקט שלפני השום דבר - שחר ואפרת בירח דבש/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully