ג'סטין ביבר, היילי בולדווין. splash
splash

מתגרשים? הבעיה הגדולה של ג'סטין ביבר והיילי בולדווין

28.4.2019 / 7:32

ג'סטין ביבר מתמודד עם דיכאון וכמעט מתגרש, זמן קצר אחרי שהתחתן עם היילי בולדווין שנראה שלא ממש יודעת מה לעשות בשביל לעזור לו. החדשות הרעות - דכאון הוא עסק נפוץ. החדשות הטובות - בני הזוג יכולים לעזור. הפסיכולוגית הקלינית אתי קופלר מסבירה איך

ההופעה של אריאנה גראנדה בפסטיבל קואצ'לה האחרון נגמרה באופן מפתיע. ארי הזמינה לבמה "חבר טוב שלי", איזה אחד ג'סטין ביבר, ושרה איתו יחד את להיטו הגדול Sorry. לא סתם התרגשנו; זו הייתה הפעם הראשונה בה ביבר עלה לבמה בשנתיים האחרונות. כשסיים לשיר, אמר לקהל: "לא הופעתי כבר שנתיים, באתי לפסטיבל ולא תיארתי לעצמי שאעלה לבמה היום. הייתי חייב לקבל את הגרוב ואת הסוואג שלי שוב, ורק שתדעו, אלבום חדש ייצא בקרוב".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מדובר בסימן טוב להתאוששות של ביבר, ממה שנראה כמו מפולת אסונות שארכה חודשים רבים. לפני זמן-מה הוא הכריז שהוא מפסיק לעשות מוזיקה בגלל שהוא סובל מדיכאון ומ"בעיות קשות"; הוא התנזר ממין עקב התמכרות אליו, התמכר לזאנקס ולסמים נוספים, חווה התמוטטויות עצבים והסתבך פעם אחר פעם. ביבר הצהיר מול מעריציו, שלא מגיע להם לקבל אומן שאינו יכול לעלות לבמה וליצור כמו שצריך.

נוספה לכך ההחלטה להינשא לדוגמנית היילי בולדווין, כששניהם בני 22. ביבר ובולדווין חוו אתגרים בזוגיות לנוכח הדיכאון של ביבר; מקורבים סיפרו שלפעמים הם כבר לא יכלו לשהות באותו החדר. הם אפילו פנו לטיפול זוגי, ודחו שוב ושוב את אירוע חתונתם (השניים נישאו בסתר וטרם חגגו עם חברים ומשפחה). לפני כחודש, הצהובונים צייצו שהשניים שוקלים להתגרש. היילי טענה שהיא דווקא מבינה שעל ג'סטין לטפל בדיכאון שלו, ונראה היה מהצד שהיא לא כל-כך יודעת מה לעשות. ביבר, מצידו, הרבה לריב איתה במרחבים ציבוריים, להנאתם הגדולה של צלמי הפפראצי.

המשברים של ביבר וניסיונותיו להשתקם, וכן ההתמודדות של היילי עם בעלה השברירי, עוררו את תשומת ליבנו; פעמים רבות אנחנו רואים זוגות שבהם צד אחד מתמודד עם דיכאון, והצד השני אינו בטוח מה לעשות. לכן פנינו לאתי קופלר, פסיכולוגית קלינית ורפואית, כדי לקבץ כמה תובנות וטיפים להתמודדות עם בן-זוג דכאוני.

ג'סטין מספר למעריציו על מצבו הנפשי, בטקסט שיגרום לכם להזדהות

seperator

מה אתם יכולים לעשות עבור בן הזוג הדכאוני?

דעו שזה בסדר
דיכאון זהו דבר נפוץ היכול להופיע לאחר אירועים רבים ושונים בחיים: כשמישהו חלילה נפטר, מפוטר מעבודתו - אפילו אחרי שפעת יכול להתעורר דיכאון. זה עניין נורמלי, שגם מתאוששים ממנו, אלא אם מדובר בדיכאון קליני או כזה שנמשך תקופה ארוכה. במקרה כזה, לפי הפסיכיאטריה - מדובר בחוסר איזון מסוים שתרופות נועדו לטפל בו. הריפוי האידאלי הוא כזה המשלב בין טיפול תרופתי לטיפול פסיכולוגי.

זה עלול לקרות יותר לאנשים מפורסמים
לדיכאון ישנם ביטויים הקשורים גם בשינה, אכילה, תנודות רגשיות ומצב-רוח כללי. במקרה של סלב בסדר הגודל של ג'סטין, ובכן, להופעות יש אימפקט ענק על הנפש, הן מעוררות אדרנלין מטורף שזה סם לכל דבר, גם אם הוא טבעי. אנשים עשויים להתמכר לתחושה הטובה הזו, וכאשר ג'סטין מפסיק להופיע, הוא עשוי לחוות דיכאון. "ג'סטין ביבר הופיע מגיל מאוד צעיר, וזה כנראה השפיע על המערכת שלו", אומרת קופלר.

לא לקחת את זה אישית
"כשאחד מבני-הזוג חווה דיכאון, השני רוצה נורא לעזור ולהוציא אותו מזה, ולפעמים גם מרגיש אשם". אומרת קופלר. "רגשות האשם הללו של בן-הזוג, מקשים הן עליו והן על המדוכא. זה גורם להיסגרות ולקושי רב יותר לעזור. כאשר, למשל, התרופות או הדיכאון עצמו גורמים לאדם להיסגר מינית, הצד השני עשוי לחשוב שזה קשור אליו - וזה לא. אם הצד השני לוקח את הדיכאון של בן-זוגו עליו, הוא עשוי להחריף את המצב, כי אז המדוכא מרגיש אשם בנוסף לכל מה שכבר עובר עליו. הכי טוב לדבר ככל האפשר, ולחשוב ביחד. אם מדברים אז אפשר להבין זה את זה באמת".

עוד באותו נושא

זה בדיוק מה שזה נראה: 10 הבגידות המכוערות בהיסטוריה

לכתבה המלאה

קשה להיות בזוגיות בדכאון - מחזיקות לכם אצבעות

לתת הרבה חום ואהבה
תרופה מצוינת נוספת היא TLC - Tender loving care. תשומת לב חמה ואוהבת, עוזרת, פיזית, להרבה מחלות ומצבים. "כשאנחנו נולדים אנחנו רואים את החיוך בעיניים של ההורים שלנו שאוהבים אותנו לא משנה מה, גם אם נעיר אותם ונעשה את צרכינו בחיתול. זו תכלית החיים, להיות נאהבים. לעורר את התחושה הזו יעזור לבן-הזוג לשפר את מצבו".

לעזור למדוכא לקבל את עצמו
בסופו של דבר, רוב החיים שלנו הם איזושהי פשרה. אנחנו בני-אדם, ולכן לעולם לא נהיה מושלמים. גם אנשים שהם מצוינים בדברים מסוימים, לעולם לא יהיו מצוינים בהכל. על אותו עיקרון צריך להתפשר גם במצבים נפשיים מסויימים. במידה רבה, לעזור לאדם המדוכא לצאת מדיכאון, זה גם להביאו להשלמה עם האנושיות שלו, ועם זה שרובנו לא נמצאים במצב הנפשי המושלם כל הזמן, ושזה בסדר להחליף מצבי רוח, וגם ליפול מדי פעם.

לעודד את המדוכא ללכת לטיפול
חשוב לגרום לאנשים להבין שטיפול זו לא חולשה. ישנם אנשים שעוד מתייחסים לטיפול פסיכולוגי מתוך סטיגמה, או שפשוט אינם מודעים לכך שזו אופציה; הם לא מבינים מדוע הם עצובים כל הזמן, ולא מתארים להם שישנו פתרון. כל מה שבן הזוג צריך לעשות, זה להוביל אותם בעדינות אל הטיפול, מתוך מתן לגיטימציה לדבר.

פרסום בגיל צעיר יכול לשבש את המערכת - ג'סטין בתחילת הדרך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully