בילי אייליש. Giphy
Giphy

בולעת עכביש: איך הטורט של בילי אייליש עשה אותה כוכבת

7.5.2019 / 9:10

היא בת 18, יש לה טורט, וקוראים לה בילי אייליש. וכוווולם עפים עליה, אולי גם בגלל זה. נועה גורן מסבירה למה בילי אייליש היא המילניאלית הכי עכשווית שיש, ולמה כל ההייפ מוצדק. מילה רעה אין לנו. וזה נדיר

אם את לא גרה בתוך כוך, וודאי שמעת על היוצרת הצעירה, מאוד צעירה, למעשה רק לאחרונה מלאו לה 18; שעשתה היסטוריה בשוק המוזיקה העולמי. בילי אייליש היפה משכה את תשומת ליבם של אמני-על כמו תום יורק מרדיוהד, דייב גרוהל מנירוונה ולורד; היא השיקה אלבום זהב, שברה שיאי צפיות והאזנות, ויש לה כעשרים מיליון עוקבים באינסטגרם. בילי היא המוזיקאית הכי מסוקרת בעולם הפופ כעת, וזה הרגע הנכון לעצור את הכל ולבחון למה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

היא מיוחדת בנוף
בילי לא הלכה לבית-הספר, אלא חונכה בביתה. הוריה ואחיה הגדול, פיניאס, הינם מוזיקאים, ולדבריה הם הרבו לנגן ביחד בסלון. כשהיא החלה לסבול מדיכאנות של טינאייג'רית, היא כתבה על כך שירים כנים, אלו שהפכו ללהיטים. בקליפים המוטרפים שלה משולבת אומנות ייחודית, אם לא מטרידה; היא בולעת עכבישים (אמיתיים!), מתנהגת כמו זומבי, בוכה נוזל שחור ועוד דברים שלא יצא לכן לעשות כנראה. הכנות הזו, בשילוב עם הווייב המוזר, הופכים את בילי אייליש לחייזרית שאי-אפשר להתעלם ממנה.

היא לא מסתירה בעיות נפשיות
בילי מספרת בפתיחות על תסמונת הטורט ממנה היא סובלת. בראיונות שלה היא צוחקת על עצמה, עוברת בין נושאים ותוקעת גרעפסים. היא מספרת על פוסטים שהעלתה לאינסטגרם והתחרטה, מעלה סטוריז שלה בוכה, מקללת, מתעטשת ומוצצת סוכריות, וכשמספרים לה על ההייטרים שלה היא נקרעת מצחוק. בכל פעם אנו רואים נתח אחר מבילי, אבל אף לא אחד מהם משדר יהירות שמאפיינת כוכבות פופ לרוב. התחושה היא שאכפת לה ממעריציה, ושהיא מראה את עצמה באמת.

בגלל הסטייל
איפה מתחילים כשמדברים על הסטייל של בילי אייליש? בגדול היא מתלבשת כמו סקייטר בן חמש-עשרה, או ילד אימו עם צלבים, או דוגמנית הוט-קוטור, או... לא ברור, חבר'ה, לא ברור. אך ככוכבת פופ בעולם שבו כולן משוות לעצמן מראה של כוסיות-על, לראות את בילי מחליפה צבעי שיער כמו גרביים, ומתלבשת כמו ראפר, מייצר אמפתיה ועניין. היא אגב אמרה שהיא לא אוהבת שמתייחסים למראה החיצוני שלה, ומנגד, הצהירה שהיא אוהבת כששופטים אותה. שוב, מדובר בחייזר.

כי היא אכלה עכביש
לא יודעת אם שמתם לב, אבל ציינתי שהבחורה הכניסה עכביש לפה. טרנטולה. בקליפים שלה בילי עושה דברים הזויים ומעוררי מחלוקת, ובהופעות היא קופצת כמטורפת, כאמור בסווטשרטים ענקיים. כשהראיתי את הקליפ של Bad guy לידיד שאני סומכת על טעמו, הוא אמר: "היא כל-כך אדישה, אפילו קצת רעה, וזה כובש". הוא צודק. חרף העצבות המוחצנת, זה לא נראה כאילו משהו כל-כך מזיז לבילי, וכדבריה בקליפ:I'm that bad type / Make your mama sad type / Make your girlfriend mad tight / Might seduce your dad type / I'm the bad guy, duh.

כי היא פשוט מוכשרת
כמובן שזה הדבר הכי חשוב במוזיקאית כשאנו מדברים על הערכה כלפיה. אם לחזור רגע לבייסיק, מדובר באומנות צעירה ומבטיחה מהבחינה הכי טכנית שיש. הקול שלה נעים לאוזן, שיריה מגוונים למדי (אם כי יש כמה שדומים זה לזה, צריך להודות); היא יודעת לרגש, והיא מעולה בלמתג את עצמה. מכל הבחינות האלה, אייליש מסמנת וי על מה שנדרש מנערה כדי להפוך לכוכבת.

בקיצור, אנחנו בעד אייליש, ולו בגלל שהיא מגוונת בנוף כל-כך מטרחן כבר של ילדות-כוכבות שנותחו לעייפה ומשדרות פלסטיק. לחספס את עולם הפופ ולהזרים אליו רוח צעירה ומדוכאת-משהו, זה דווקא רעיון נהדר, ומעניין לראות כיצד בילי תמשיך להתפתח כשכל-כך מהר היא הגיעה כל-כך רחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully