חזרה של קובי מרימי לקראת האירווזיון , מאי 2019. ניב אהרונסון
ניב אהרונסון

בניגוד לכל הסיכויים: לקובי מרימי וישראל יש כבר ניצחון אחד

15.5.2019 / 8:47

בשנים האחרונות מסתמנת מגמת אהבה לדמויות מורכבות וצבעוניות כמו שלדון קופר, דוקטור האוס ודקסטר, וגם בזירת הסלבס אנחנו רואים יותר ויותר "ווירדוז" נכנסים למיינסטרים - מסתבר שקובי מרימי ונטע ברזילי הם לא הראשונים וממש לא היחידים

הזכייה של קובי מרימי ב"כוכב הבא לאירוויזיון", שנה לאחר ניצחון הקרנפית הורודה, נטע ברזילי, מסמנת יותר ממה שהעין משגת. אמנם מדובר בשני טאלנטים שונים, אבל לשניהם יש משהו במשותף: הם מעזים לחשוף חולשות למצלמה, מפגינים אנושיות יותר מאשר אגו-סטאריות, וגדלו בשוליים. כל אחד מהם חימם את לב הקהל בדרכו, וביחד, הם מסמנים את ניצחון האנדרדוג. למה אנחנו אוהבים אותם? כי יותר קל לנו להזדהות עם הלא-מושלמים, אלה שלפעמים גם מתביישים מצלמי פפרצי, שחוו קשיים, ושאין להם BMI 15.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

לי במיוחד, בתור בחורה שבילתה את שנות הנעורים שלה בלהצמיד תיקה הודית למצח ולמחות על התגובות, יש פינה חמה בלב לכל אלו שמקומם הטבעי אינו במיינסטרים. כוכבים רבים, בדומה לנטע וקובי, חוו נעורים משונים ולבסוף כבשו את פסגת הפופ. קחו לדוגמה את מאיר אריאל, משורר ומבצע גאון שגדל כחריג הקיבוץ; פרדי מרקיורי, שזכה לתחייה מחודשת עם הסרט 'רפסודיה בוהמית'; אושיית-העל ליידי גאגא, שבנתה קריירה על המוזר והבלתי-רגיל (אהם שמלה-מנתחי-בשר אהם); ואפילו טיילור סוויפט, או שלומית מלכה, המעידות על נעורים מורכבים חברתית. נראה שהשואו-ביז הוא מפלטם של המיוחדים, ולכבוד ההופעה המרגשת של קובי, בעוד ימים ספורים, הנה כמה מהנשים המיוחדות שפרחו בגיל מאוחר וכבשו אותנו.

אנג'לינה ג'ולי

ג'ולי נחשבת לאחת הנשים היפות והמצליחות בעולם, אך נעוריה היו הכל מלבד קלילים. כילדה הייתה רזה מאוד והרכיבה גשר, מה שגרם לבני-גילה ללעוג לה. קריירת הדוגמנות שלה, שהחלה בגיל 14, ריסקה לה את הביטחון העצמי; וג'ולי פנתה למקומות הרסניים כמו בילויים בבתי קברות ובהופעות רוק מפוקפקות, פגיעה מזוכיסטית בעצמה, התנסות בסמים רבים ועוד עניינים שכאלה. גם כשהתבגרה המשיכה להיות דמות אוונגרדית בנוף, דבר שהתבטא, למשל, במערכות היחסים שלה, שתמיד היו מוחצנות ורוויות צומי, כללו דרמות רבות כמו קיעקוע שם אהוביה, ענידת מבחנה מלאה בדמו של בן הזוג, או, נגיד, אימוץ של שבעת-אלפים ילדים יחד עם בראד פיט. עמיתיה דיווחו שהיא נוהגת "להיכנס" לדמויות שהיא משחקת בצורה כה קיצונית, שבזמן הצילומים ל"נערה בהפרעה" או "ג'יה" היא ממש נהגה כמו סוציופתית ומכורה לסמים. בקיצור, אישה מכוכב אחר, ואנחנו נהנות לאהוב אותה.

וינונה ריידר

בניינטיז, ריידר הייתה ה-אייקון. היא החזיקה מערכת יחסים דביקה ומתוקשרת עם ג'וני דפ, שיחקה איתו ובלעדיו בשלל סרטים, היוותה השראה למעצב-העל מארק ג'ייקובס ודיגמנה בכל מקום. אבל אם צוללים לעברה, מגלים שהוריה גידלו אותה בחלקת אדמה מבודדת, הכתירו את טימות'י לירי (הסופר ומנהיג ההיפים) להיות לה לסנדק, ולא הכניסו הביתה טלוויזיה. ריידר גדלה עם ספרים בלבד, בחלקת אדמה מבודדת. אין זה פלא שהיא הייתה ילדה קצת אחרת, ולדבריה, לא בלבד שהציקו לה בבית-הספר, ההצקות גם הלכו וגברו כשהיא נעשתה כוכבת בגיל 16 בזכות הסרט האפי "ביטלג'וס". למעשה, הציקו לריידר בכזאת אכזריות שהיא ממש פיתחה פחד ממים. היא תמיד העידה על עצמה שהיא שברירית, חוותה דיכאונות עמוקים, וב-2001 אף נתפסה גונבת רכוש באלפי דולרים מחנות מעצבים, וישבה בכלא! בכל זאת מדובר באחת מכוכבות הוליווד הגדולות של העשורים האחרונים.

עוד באותו נושא

לאן שתביט, ערבית: תופעת המפורסמות המתאסלמות

לכתבה המלאה

איגי וקסמן

נכון - סטינו קשות; לא רק שמדובר בישראלית, אלא גם באחת שגרמה לכן להרים גבה. אבל אל תטעו, איגי מרתקת. אחרי שנולדה בקנדה בשם מיה, היא עברה ארצה ושינתה את שמה בעקבות המתופף של משינה, איגי דיין. היא נמנתה עם זמרות הרוק הכבדות של שנות התשעים, שהופיעו במועדונים אפופי עשן כמו ה"פינגווין" או ה"רוקסן", בסצנה שלא שרדה. היא לקחה חלק בצמד "היפוכונדריה" עם חברה, ושרה בקול צרוד על משברים, נדכאי העולם, סמים ורוקנ'רול. לתקופה, ניהלה זוגיות עם חמי רודנר (אולי כמו כל נערת רוק דאז, לא ככה, דנה ברגר?), ויש מי שראו אותה כיוקו אונו של להקת "איפה הילד". עם השנים עבדה עם שמות מפתיעים כמו דנה אינטרנשיונל ועופר ניסים, והתחתנה עם יוצא האח הגדול עתי שולברג, הצעיר ממנה. כיום היא אישה משפחתית ורגועה, שלומדת פסיכולוגיה ומתקלטת.

קייטי פרי

ונעבור בחדות מכל הרוקריות שהיו עד הלום, לנסיכת הפופ הנוצצת, זו שנישקה בחורה ואהבה את זה - סניוריטה פרי. היא נחשבת לאחת מהאמנים הנמכרים ביותר בכל הזמנים, שברה שיאי גינס מכמות המועמדויות שלה לפרסים, הייתה האדם בעל מספר העוקבים הגבוה ביותר בטוויטר, ובגדול מדובר בסנסציה המופיעה כבר שנים ברשימת "100 האנשים המשפיעים ביותר בעולם" של 'טיים'. אממה, פרי גדלה בבית נוצרי אוונג'ליסטי אדוק שמנע ממנה את כל תענוגות החיים ולו הקטנות שבהן. הוריה הסכימו לה לקרוא רק בתנ"ך. לדבריה, לא הייתה לה ילדות נורמלית; היא הייתה מבועתת מפחד, וסבלה מחינוך שמרני מדכא. לפרקים, משפחתה חיה בעוני כה קיצוני עד שלפעמים אכלו מידן של עמותות צדקה. כיום היא מסתדרת עם ההורים שלה, הכה שונים ממנה, ובתנאי שכל אחד מהצדדים ייתן לשני לחיות את חייו.

אביבית בר זוהר

תרצו או לא תרצו, זוהר זוהרת בנוף המקומי שלנו כבר כמה שנים טובות - המפיקים יודעים שהיא תמשוך רייטינג, וצודקים; ב'אח הגדול' האחרון אף התאהבנו בה שוב. אבל אביבית גדלה במזכרת בתיה בבית צפוף עם שישה אחים, ולאחר פציעת אביה בתאונת עבודה, משפחה הגיעה לחובות קשים עד כמעט רעב. הם גורשו מביתם ועברו לרחובות. כשהייתה בת 27 הסתבכה בסיפור אהבה עם פושע שהפליל אותה למשטרה עם שוד שביצע הוא, וכל זה קרה כבר ביום בו הכירו. לאחר שמצץ את כספי משפחתה, שיקר לה וניצל אותה, אביבית עשתה מהפך בנפשה והחליטה שהיא נהפכת לגולד-דיגרית שלעולם לא תעבוד שוב עבור בני-זוגה. "באותו יום", כך היא מספרת לעיתונות, "נולדה אביבית בר זוהר". היא השקיעה בפיתוח האישיות הטלוויזיונית שלה והשילה ממנה את אווירת השמרנות בה גדלה, בכל המובנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully