חתונה ממבט ראשון אלון ודקלה. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
צילום מסך/מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

את לא משוגעת: חמישה סימנים שיעזרו לך להבין מתי הוא משקר

נוגה הראל

12.6.2019 / 8:12

את מרגישה שהוא מסתיר משהו, הוא מכחיש, אתם רבים, ובסוף יוצא שהוא לגמרי בסדר אבל את משוגעת שממציאה דברים ותוקפת אותו ללא סיבה. אז אם את לא סומכת על התחושות שלך, הנה חמישה סימנים שיעזרו לך לדעת אם הוא משקר לך

אין איש או אישה שהיו במערכת יחסים ולא מכירים את הסיטואציה המתסכלת הזאת, שבה אחד מבני הזוג חושד בשני מסיבה כלשהי, והשני מכחיש בתוקף וגורם לשני להרגיש פסיכופט. כשאני מדברת בשפה ג'נדר נייטראלית אני עושה את זה כמובן כי אני מנסה להיות PC, אבל אם לומר את האמת, ברוב הפעמים האישה היא זאת שמוצאת התכתבות או תמונה, האישה היא זו שחושדת ומנהלת על כך שיחה, והאישה היא זו שמואשמת בטירוף זמני. עוד דבר אני יכולה להגיד לכן, והוא שברוב המקרים מתגלה בדיעבד שהאישה צודקת.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ראינו את זה קורה אתמול גם בין אלון לדקלה - לצופים מהצד היה מאד ברור שהוא מחרטט אותה, אבל לה עצמה היה יותר קשה לראות את זה, אם בגלל שהיא לא רצתה לדעת את האמת, או כי היא קרובה מדי לסיטואציה, לפעמים פשוט קשה לזהות מתי משקרים לנו במצח נחושה. אז אם את רוצה את חוכמת ההמונים לצידך, הנה: אספנו עבורך כמה סימנים, שאם תיתקלי באחד מהם, אולי זה מקרי, אבל אם תראי שלושה מהם או יותר, סביר להניח שהוא פשוט משקר לך.

שקרן. Giphy
שקרן/Giphy

הסיפור פשוט לא הגיוני

לא צריך ללכת רחוק ולהשתמש בגלאי אמת כדי לזהות שקרנים לפי מקצבי ליבם וחום גופם - לפעמים מספיק לשים לב שהסיפורים שהם מספרים לך פשוט לא הגיוניים. אם למשל ניקח את הסיטואציה שהייתה בין דקלה לאלון - היא ראתה תמונה של בחורה בפייסבוק, על הלפטופ שלו. הוא הכחיש בעוז, וטענת ההגנה שלו הייתה שבכלל אין לו פייסבוק. אבל זה שאין לך פרופיל על שמך, לא אומר שאין לך פרופיל שרשום על שם בדוי שבאמצעותו אתה קורא פוסטים, עושה לייקים, וכן, גם צופה בתמונות של בחורות. הפואנטה של הסיפור היא שלא משנה מה, תמיד יש הסבר הגיוני להכל - אם התמונה היתה על הלפ טופ שלו, כנראה שהוא זה שפתח אותה, ואם זה לא הוא, אז לפחות שישקר בחוכמה ויספר שהיה אצלו חבר. "לא יודע מה זה", זה לא הסבר שאנחנו יכולות לקבל. אם זה נראה כמו ברווז, וכולי.

הוא מכחיש חזק מדי

הוא מתרעם בצורה מוגזמת על כך שהעזת לפקפק ביושרו כי הרי הוא חניך של המהאטמה גנדי, לא פחות, וההתמודדות שלו היא לגרום לכל מה שאמרת להישמע כמו שטויות. ואם תתעקשי, הוא גם ייעלב. מאד. למעשה, השקרן המדופלם יכחיש וייעלב כל כך חזק, ויעשה את זה במשך כל כך הרבה זמן, שסביר להניח שתתייאשי רק בשביל לסיים את זה, ובסוף גם תמצאי את עצמך מתנצלת. לא רעיון טוב. הרי את יודעת שאת צודקת, ושאין לך שום סיבה בעולם לסגת, גם אם אין לך הוכחות. חשוב מאד להיות בטוחה בעצמך, כי אם את לא - הוא ישבור אותך - במיוחד אם את מפחדת שהוא יקום ויילך. סיטואציה כזאת תהפוך מהר מאד להיות משחק משיכות חבל שבו המתמיד מנצח. בדרך כלל מי שמרגיש יותר בטוח במערכת היחסים הוא זה שיתמיד, לעומת הצד חסר הביטחון שמפחד לאבד, ולכן, בסוף יישבר. כן, דקלה, מדברים עלייך.

עוד באותו נושא

זה לא נגמר עד שזה נגמר: 5 דרכים לגרום לאקס להתגעגע

לכתבה המלאה
שקרן. Giphy
שקרן/Giphy

הוא מפרט הרבה יותר מדי

TMI, מכירות? אז יש לו את זה ובגדול. את שואלת אותו בתמימות איפה הוא היה אתמול בערב, והוא מספר לך סיפור שלם שבו הוא מציין שעות, שמות, מקומות, גילאים, פריטי לבוש של האנשים המעורבים, פלוס אנקדוטות שהתרחשו אתמול בערב, שגם עליהן לא שאלת, שמשמשות לו כתירוץ מעולה להעביר נושא. וכל זאת בהתנדבות, למרות שבדרך כלל קשה להוציא ממנו יותר מנהמה חד הברתית על שאלה כזאת. למה זה קורה? כי אנשים שמשקרים לגבי משהו גדול וחשוב בדרך כלל יחשבו על השקר שלהם מראש ולפרטי פרטים כדי לא לטעות, ולכן כשיספרו אותו לצד ב' הם יפריזו במידע, ובאופן כללי יישמעו כאילו הם מדקלמים סיפור שלמדו בעל-פה. אם את מזהה את הסימן הזה אצל גבר שבדרך כלל ממעט במילים - יש בעיה.

הוא עצבני מהרגיל

לא רק עצבני ואדג'י, אלא גם קצר אלייך בלי סיבה. בכלל, נראה כאילו כל דבר שאת אומרת וכל תנועה שאת עושה באים לו רע, וכשאת מנסה לברר מה לא בסדר הוא יענה לך בתשובה מתחמקת שהיא בדרך כלל אחת מהשתיים: 1. "סתם, משהו בעבודה יושב עלי", או 2. "למה חייבים תמיד לחפור בכל דבר?". למה זה קורה? כי הוא מפחד להיכשל בלשונו ולהיתפס, מה שגורם לו להיות לחוץ ומבוהל, והסיבה השנייה היא שהוא מרגיש אשם ולכן מפנה את הכעס שלו על עצמו - אלייך. חוץ מזה, חלום שלו שאת תעשי משהו מכעיס שהוא יוכל להעמיד מול הפשע שלו ולהגיד לעצמו שמגיע לך. חלום שלו. הוא מת שיקרה משהו שיגרום לו להרגיש יותר טוב עם עצמו. אבל כשאת ממשיכה להיות נחמדה ואוהבת, העצבים שלו בסוף ישתלטו עליו והוא יתנהג אלייך רע בלי סיבה מוצדקת. ואז שוב ירגיש אשם, שוב כועס, שוב יתגונן ושוב יוציא עלייך, וחוזר חלילה. כיף, הא?

הוא תמיד היה קצת שקרן, ואת יודעת את זה

מה זה אומר? שהוא טיפוס שמעגל פינות. למשל, כשהוא מספר סיפורים מצחיקים שעברתם יחד, את יכולה לזהות איפה הוא מעגל את האמת ככה שהסיפור יהיה מעניין יותר או מצחיק יותר, נכון? או קיי, וזו האמת העצובה - שקרים קטנים הופכים לשקרים יותר גדולים, כמעט תמיד, ומי שמשקר בדברים הלא חשובים ישקר גם בדברים החשובים, ויעשה את זה בלי שום בעיה. גם כל המחמאות המוגזמות שהוא מחלק לך ולאנשים - ואיך שהוא תמיד אומר "יהיה בסדר" ואז לא עושה את זה מה שהבטיח? אז בדיוק באותו אופן שבו הוא מאכיל אותך שקרים קטנים וחמודים כאלה, שאת רוצה להאמין להם, ככה הוא יאכיל אותך שקרים גדולים יותר כשהצורך יעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully