שירי ולירן. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
צילום מסך/מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

הסיכוי נמוך: זה מה ששירי ולירן צריכים כדי להצליח בזוגיות

28.6.2019 / 10:23

לקראת התוכנית על שירי ולירן החלטנו לברר עם הפסיכולוג והמטפל זוגי דורי לוי, מה לדעתו הסיכוי של שירי ולירן להצליח בזוגיות הזו, מסביר מה הם צריכים כדי להחזיק מעמד, ולמה לדעתו הזוגיות הארוכה של דנית ואליאב לא רלוונטית ואפילו מצביעה על חולי

זוגות ריאליטי הם תופעה יחסית חדשה, שהחלה להתרחש בשנים האחרונות. רק השבוע שמענו על חתונתם של אנה ארונוב ואייל אלגבי בטקס אינטימי (שצולם לסרט, כמובן), על פרידתם המתוקשרת של דנית ואליאב הזוג שנפגש, נפרד ושוב נפגש בבית האח הגדול, אחרי חמש שנים של זוגיות. חמש שנים זה לא צחוק בכלל. ובל נשכח, כמובן, את הזוג הכי חם של הריאליטי כרגע, והם שירי ולירן, שצפוייה לנו עוד תוכנית אחת אחרונה מיוחדת שמתמקדת בהם, מחר בערב.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אז הם זוג, זה יופי, כולנו התרגשנו יחד איתם - מצד שני, הם הכירו בתוכנית ריאליטי, מו המצלמות ומול עשרות אלפי צופים שמעבירים ביקורת וחווים דעה על כל תנועה שלהם, שופטים אותם בכתבות ובטוקבקים, אוהבים אותם, שונאים אותם, ובגדול מתנהגים כאילו מערכת היחסים היא גם שלהם. איך זה משפיע על בני הזוג? האם הם בכלל יכולים להיחשב זוג רגיל? או שאולי העולם כבר נמצא בשלב אבולוציוני כזה שבמסגרתו להיפגש בתוכנית טלויזיה זה כבר משהו שאנחנו יכולים להתמודד איתו? דורי לוי, פסיכולוג קליני ומטפל זוגי מוסמך אומר שהכל הבל, ומה ששירי ולירן צריכים כדי להצליח בזוגיות הוא בעיקר הרבה מאד מזל:

לירן ושירי. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
זה מאד מסובך/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

תגיד, מה הסיכוי?
"הסיכוי שלהם להצליח הוא נמוך מאד, ואת זה לא אני אומר " מסביר דורי לוי, הפסיכולוג "יש מדרש עתיק על בת של קיסר רומי שבאה לאחד הרבנים הגדולים ושאלה מה הקדוש ברוך הוא עושה מאז שסיים לברוא את העולם בשבעה ימים. הרב ענה לה: "הוא משדך שידוכים". בת הקיסר החליטה לנסות להוכיח שזה לא כזה מסובך, לקחה 400 עבדים ו-400 שפחות וחיתנה אותם בכוח, בדיוק כמו שעושים בתוכניות ריאליטי. למחרת אחד בא חבול, אחד בלי עין, שלישי בלי שן ורביעי בלי יד. באה לרב ואמרה לו - "צדקת". זה מדרש עתיק ופשוט אבל הכוונה היא לאמר שאלוהים משדך שידוכים כי זו עבודה מאד עדינה ורגישה, ושזה לוקח את כל זמנו, כי זה מסובך. אז תוכנית ריאליטי? עם מצלמות?"

אולי זה דומה לאיך שאנחנו מכירים היום בטינדר? הרי הכל קצת תוכנית ריאליטי
"נכון, הצורה שבה אנחנו מכירים היום עברה אבולוציה, ונכון שנהוג חברתית לחשוף את עצמך ולפרסם את עצמך כל הזמן, אבל יש לפרסם פה תמונה שם תמונה כשאתה בוחר, ויש להיות חודשים עם מישהו שרק הכרת כשמצלמות עוקבות אחרי כל תנועה שלכם. בכל זאת זה לא נראה לי תקין, או יוצר פוטנציאל לזוגיות מאד מאד חזקה. ברגע שהתוכנית תיגמר רובם לא יחזיקו מעמד."

אבל התוכנית נגמרה לפני כמעט שנה, והם עדיין יחד
"ביג דיל, בהוליווד מחזיקים יותר משנה. בוא נראה אותם עוברים את הממוצע שלהם. וגם דנית ואליאב שנפרדו אחרי חמש שנים - אז מה? אין שום משמעות לזוגיות בלי אקט מחויבות, ובאקט מחויבות אני מתכוון לילדים, בית משותף, או קניית דירה מעל חצי מליון, או כל סוג של חוזה (אמיתי, לא כזה של תוכניות טלויזיה) - אלה המחויבויות הבסיסיות. להיות חמש שנים בלי לעשות התחייבויות כאלה מראה לדעתי על מחלה, אם כבר מדברים, והמחלה היא פחד ממחויבות אמיתית, ומאהבה אמיתית לבן הזוג.

צוקית ודודו. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
זה נאיבי לחשוב שתוכנית טלויזיה יכולה לשדך/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

אז לאנשים שהכירו בתוכנית ריאליטי אין סיכוי?
"תראי, מה זה אין סיכוי, הרי זה בדיוק כמו השידוכים שעושים החרדים - לוקחים שני אנשים שלא מכירים ואומרים להם אתם נשואים. עובדה שזה עובד לפעמים, תלוי מה הציפיות מהמערכת, ובל נשכח שאצל החרדים יש מערכת שלמה שמחייבת אותם זה לזה, אין מצב שזוג חרדי ששודך יהיה יחד בלי להתחייב. בנוסף, יכול להיות שהתוכנית אפילו יצרה להם סיטואציה שעזרה, והמטפלים הם גם חיזוק, אבל ברגע שלא יהיו המטפלים ולא תהיה המסגרת, והמצלמות ייצאו להם מהחיים גם זה יכול ליצור חרדה. בואי נחכה עד שההייפ ירד קצת, ואז נדבר"

אז בסוף הכל קשור למחויבות?
"חד משמעית. תמיד צריך גם משיכה ואהבה, אבל רוב הזוגות שמגיעים לטיפול הם אנשים שיש להם את שני אלה, ובשלב מסוים משהו שם התקלקל. כשזוגות מגיעים אלי אני בודק איתם את נושא המחויבות, כי לרוב משם נובעות כל הבעיות הזוגיות. פחד ממחויבות הוא דבר מאד רחב - לפעמים זוג יכול להסתדר מעולה אבל ברגע שהם עוברים לגור יחד הם מתחילים לריב, נכון? זה כי המחויבות שהם עשו גורמת להם להיבהל וזה יוצר מתיחות. צריך להיות מסוגל להתחייב, וזה בסוף ההבדל בין זוג מוצלח לזוג שנפרד".

עוד באותו נושא

להגזים עם אנה: החתונה ה"אינטימית" שצולמה לפריים טיים

לכתבה המלאה
שירי ולירן. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
נחכה שהם יקנו דירה/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

אז שירי ולירן צריכים לקנת דירה?
"כן. אם הם מדברים על קניית דירה יחד, או על חתונה אמיתית או חוזה, או ילד - יש לזוגיות שלהם סיכוי. אם לא, כנראה שזה ייגמר בשלב זה או אחר, בדיוק כמו כל הזוגות ההוליוודיים. יש סיבה למה זה לא מחזיק הרבה שנים. זה זוג שנפגש באינטנסיביות גדולה, הם עדיין מסונוורים מכל הבלגן סביבם, וסביר להניח שכשהכל יירגע הם יתחילו להרגיש את הפחדים הבסיסיים שיצוצו מחדש, ואז נתחיל לראות את ההתנהוגויות האמיתיות. "

זהו? זה הסוד?
"הסוד האמיתי, אני אגיד לך את האמת, אחרי הרבה שנים הבנתי חד משמעית - זוגיות זה כמעט הכל מזל, צריך המון עבודה אישית של כל אחד על עצמו, בהחלט. אבל אי אפשר לתלות הכל בעבודה פסיכולוגית. ואף אחד לא באמת יכול לשדך שידוכים בטלויזיה ולצפות שיצליח. זו נאיביות לחשוב שקצת מדע ושני מטפלים זוגיים יכולים לפתור את הדברים באמת מול המצלמות. זה הבל. זוגיות זה בעיקר מזל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully