זוג מתנשק. ShutterStock
ShutterStock

כואב הראש: אלו הבעיות בגללן מגיעים הישראלים לטיפול מיני

28.6.2019 / 20:15

תמיד חשבנו שלנשים פחות מתחשק סקס מאשר לבן זוגן, אבל סקר חדש מגלה שאם זה אי פעם היה נכון, עכשיו אפשר לשכוח מהנתון הזה ולהגדיר אותו כמיתוס ותיק ותו לא. הסקסולוג דניאל דריי מגלה לנו מהן הבעיות המיניות של הישראלים

מחקר חדש מצא כי רק 42% מהגברים במחקר רוצים סקס יותר מבת זוגם, ו-72% מהמשתתפים התלוננו שיש הפרשי חשק בינם לבין הפרטנר שלהם. הנתון המפתיע הוא שחצי מהנשים שהשתתפו טוענות שהגברים הם אלה שלא מעוניינים בסקס בתדירות מספיק גבוהה וכי הבדלי הליבידו האלה עלולים לגרום לבן הזוג המקופח לבגוד בשלב מסוים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הממצאים נגזרו מסקר שנערך בקרב 2000 איש, מחולקים שווה בשווה בין גברים לנשים, ומצא גם כי הפרשים ברממות החשק היוו את הסיבה לבגידה אצל 52% מהאנשים שנשאלו, כשהמספרים מתחלקים כמעט בדיוק באמצע בין גברים לנשים, שמסתבר שבוגדות כמעט כמו הגברים, ומסיבות דומות. הסקסולוג דניאל דריי מסכים עם הממצאים הללו, שנכונים בעיקר לישראל, לטענתו, ומוסיף כי אחוז הנשים שבוגדות רק בתל אביב הוא בין 30 ל-40, בדומה לאחוז של ניו יורק ופריז. אלו לא הבעיות היחדיות שלנו, כמובן - הנה כמה מהבולטות ביותר שמגיעות לקליניקה:

זוג יושב על המיטה. ShutterStock
יכול להיות שהבעיה המינית נובעת מהתספורת המוזרה?/ShutterStock

לגברים "כואב הראש"
אחת מהבעיות הנפוצות בארץ, 20 אחוז מהגברים. זה הגברים שכואב להם הראש. אנחנו תמיד שומעים שנשים שנמנעות והגברים רוצים כל הזמן, אבל בארץ זה נכון רק עד החתונה ובעיקר הילדים. אחרי החתונה פתאום זה משתנה, ובקליניקה אותם אחוזים מתלוננים על חוסר חשק. שילוב של ילדים וחיי מין פעילים הוא אחד המכשולים הגדולים אצל זוגות ישראלים. הנשים מוותרות על המיניות מרגע שהן יולדות, והופכות להיות הורים במקום ליצורים מיניים, וגברים מתחילים לסבול מתסמונת הקדושה והזונה. בניגוד לאירופה, כאן הזוגות שנפגשים במקרה הם אחוזים נמוכים. בארץ עושים היכרויות למטרות רציניות, וההדגשה של ה"רצינות" יכולה לגרום לגבר להתחיל לסבול מתסמונת ה הקדושה והזונה. זאת אומרת שקשה להם לשכב עם מישהי שהם מכבדים כמו אם ילדיהם ו"ללכלך אותה", והם יעדיפו לשכב עם נשים שהם לא אוהבים, ולהתחתן עם זו שאיתה הם לא ממש שוכבים, או שוכבים בעדינות, ובעיקר לפני שהגיעו הילדים. משפט שטוני סופרנו אמר פעם היא דוגמה מעולה - הפסיכולוגית שלו שואלת אותו אם אשתו עושה לו מין אוראלי והוא עונה "עם הפה שמנשק את הילדים שלי?". זה מסכם את הגברים בארץ.

זוג במיטה. ShutterStock
חמודה, לעשות לו פרצופים לא ירפא לו את הבעיה/ShutterStock

שפיכה מוקדמת
כיאה למדינה שחווה מלחמות ולחץ תמידי, גם לגברים הישראלים יש תופעות לוואי. בין אם הם סובלים מתסמונת דחק פוסט טראומטית ובין אם הם סתם בלחץ לגמור את החודש, חרדות ביצוע הן עניין מאד נפוץ במיניות הגברית הישראלית. זו אחת הסיבות שבארץ יש יותר שפיכה מוקדמת - 40 אחוז, לעומת אירופה שבה רק שלושים אחוז. גברים נלחצים מהמפגש המיני מכל מיני סיבות, נפשיות כאלה או אחרות, והמוח שלהם מנסה להוציא אותם מהסיפור על ידי הימנעות מיחסי מין בכלל, גמירה מהירה (עזבו אותי עשיתי את שלי), אובדן זקפה, או חוסר יכולת לגמור בכלל - לא להצליח להשתחרר. חרדת הביצוע מאד נפוצה בארץ, והיא מתבטאת לרוב באחד מהאופנים הללו.

הגודל כן קובע
בעיקר בשביל גברים, אגב. הצבא הוא כור היתוך מאד משעמעותי בהתבגרות הגברית בארץ, ויש לו יתרונות וחסרונות. דוגמה ליתרון הוא האחווה הגברית, שאין כמוה בארץ, והחסרון של האחווה הזאת הוא למשל שכולם מתקלחים ביחד כל השירות הצבאי, וכתוצאה מכך יודעים כל אחד מה יש לשני בתוך המכנסיים. מן הסתם קשה להימנע ממדידות והשוואות. זה יכול להוציא אותך טוב, ויכול באותה המידה להפוך לסיוט של החיים שלך. לסיכום, גברים משווים את עצמם אחד לשני, מה שיכול לגרום לחוסר ביטחון מטורף, דבר שבשאר העולם לא קיים כל כך - גברים ומגיעים לבגרות בלי להיות בטוחים איפה הם על הסקאלה מבחינת גודל האיבר, וזה יותר בריא ופחות מלחיץ.

עוד באותו נושא

הסקס לא להיט? זו הפעילות שכדאי לעשות יחד כדי לשפר אותו

לכתבה המלאה

מנטליות צו 8
בישראל יש לנו משהו שד"ר דניאל דריי קורא לו 'מנטליות פליטים' שמתבטאת בכך שאין לנו זמן לתת צ'אנס לדברים שלוקחים קצת יותר משניה. זה מסביר גם את המהירות שבה נשים וגברים קופצים אחד על השני, בניגוד לאירופה שבה יש לאנשים יותר זמן להכיר, כביכול. למה? בגלל המצב כאן, אנשים בארץ חיים את הרגע יותר מאשר במדינות רגועות, כי הנסיון שלנו אומר שצריך לנצל את היום, כי המחר אולי לא יגיע. לכן המנטליות היא לחיות בכל הכוח - לנסות יותר, להתמודד טוב יותר עם כשלונות - ליפול ולקום ובסוף להצליח, ולעשות הכל מהר, לפני שיגיע צו שמונה. "בצרפת, למשל" מסביר דריי "מי שפושט רגל פעם אחת לא מנסה יותר בכלל. ישראל היא מדינה שוביניסטית וצבאית, ויש לזה את החסרונות של זה. נשים ממש מצפות מגברים שהם יהיו קצת שוביניסטים - הן קצת אוהבות גברים טיפה גורילות שיעשו הכל מהר, ולא יהיו ג'נטלמנים שלוקחים את הזמן, נחמדים אליהו ומחזרים אחריהן - זה איטי להן מדי."


חוסר חשק אצל נשים
נשים מגלות את המיניות שלהן מאוחר מאד בישראל, ולכן, למרות ש-25 אחוז מהספרים שנמכרים בסטימצקי הם ספרות אירוטית נשית, המילה הראשונה שמופיעה במשפט הראשון בכל ספר כזכה היא המילה "בעלי". כאילו הוא זה שצריך לתת להן אישור לכתוב או לצרוך אירוטיקה, או אפילו לחוות את המיניות שלהם במלואה. נשים ישראליות חונכו להיות רומנטיקניות ושרק גברים חושבים על סקס והן לא. המיניות הנשית היא מערכת סגורה ומעגלית שכמה בעיות מעורבבות בה יחד - חוסר חשק, גורם לחוסר הנאה, ווחוסר ההנאה גורם בסופו של דבר לכאבים פיזיים, וכשמתחתנים עם הבחור המקסים שכולם מצפים שתתחתני איתו וכבר יש ילדים ואי אפשר לעזוב, הרבה פעמים קורה לנשים ישראליות שהן מגלות את הסקס המשוחרר והטוב רק בזרועותיו של גבר אחר, מאוחר יותר בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully