לירן ושירי שירי חתונה ממבט ראשון. צילום מסך
צילום מסך

תופעת לירן: למה אנחנו ממשיכות לצאת עם אלה שעושים לנו רע

שרון רובינשטיין

3.7.2019 / 7:37

נורא קל לכתוב טוקבקים שנמסים מכמה חמוד לירן ולמה אין עוד גברים כמוהו, אבל למעשה יש הרבה גברים כאלה, פשוט נשים נמשכות דווקא לחארות האגואיסטים. המנטורית שרון רובינשטיין מסבירה איך לעקוף את הנטייה הזאת ולמשוך אל חיינו את ההיפך

נתחיל מבעיה שמוכרת יותר כ"תופעה נשית" אבל בהחלט קיימת גם אצל גברים. כשאישה פוגשת גבר שמוכן לעשות בשבילה, לעזור לה, לתמוך בה וכל נים בגוף שלו רוצה להיות שם בשבילה, בא לה להקיא ממנו - "אם הוא רק היה קצת רע אלי..." ואת זה לא אמרה רק הפריחה הממוצעת אלא גם בת האדריכל, מצטיינת הדיקן שמתנדבת בבתי חולים בסופ"ש. יש לזה סיבה, והיא כרגיל, ביולוגית, סיבה שפמיניסטיות שונאות שאני מרמזת עליה, אבל יודעות שהיא נכונה. אנחנו, הנשים, נמשכות לחזק בטבע, זה שנדמה לנו שאם נהיה לצידו, ידאג לנו, יגן עלינו, זה שאנחנו רוצות שהילד שלנו יישא את הגנים שלו.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הטבע מכוון את האישה לחפש ולאתר את הזכר הטוב ביותר בסביבה, כזה שלצאצא שלה יהיו סיכויי הישרדות יותר טובים איתו, ולכן גברים עם שרירים, אתלטים, וחזקים מושכים יותר, עשירים או בעלי סטאטוס, תמיד ימשכו נשים ביתר קלות. אבל, זה לא רק זה. למעשה הטריק הכי חזק של הטבע הוא לא משהו פיזי, אפילו לא כוח כלכלי, אלא התנהגות שמבטאת כביכול "כוח". לכן, מעבר למשיכה לחזק, למצליחן, לבריא ולשרירי נשים נמשכות גם "לילד הרע", ולאגואיסט.

שרון רובינשטיין. MARIO RMIREZ INC, אתר רשמי
שרון רובינשטיין, מחברת רביהמכר "למה היא ולא את",אשת עסקים, מעבירה סמינרים והרצאות בארץ ובעולם בנושא תקשורת מגדרית והערכה עצמית/אתר רשמי, MARIO RMIREZ INC

כן, יש דרך לעקוף את הרשימה הזאת ולמצוא את עצמך עם גברים איכותיים. זה דורש משמעת ושכל, או אמא/ סבתא שידעה לכוון אותך נכון, לפקס אותך על מי כן ומי ממש לא, ובעיקר זה דורש ערך עצמי גבוה שלא מוכן לסבול אפילו 3 חודשים עם בחור שכזה. אם לא היית ברת מזל לגדול תחת המורה הנכון/ה ולא עבדת על הערך העצמי שלך (וכן, זה בהחלט משהו שניתן לשפר ובהרבה) אז סביר להניח שנפלת על מנייאק אחד (או חמישה) בחייך. המוח הפרימיטיבי הקדום מפרש אגואיזם כתכונה שתפעל נגדך רק אם אתם לא "אחד". המוח הפרימיטיבי שלנו אומר שכשתהיו יחד זה יהיה את והוא מול העולם - את אומרת לעצמך "בטח כשהוא יהיה מאוהב בי אז הוא גם ידאג לי..." לא ככה?

לא. בכלל לא.

אגואיזם, גם אם הוא נתפס כסקסי, מושך את המתקדמים שביננו לזמן מאד קצר. מבינים בשלב כלשהו, שזה מגעיל ומבאס. כמו שכבר אמרתי, זו לא רק טריטוריה של גברים - יש לא מעט נשים אגואיסטיות שנחשבות סופר אטרקטיביות, ואני חוזרת - רק לכאורה. כי אחרי ההתלהבות הראשונית זה מתחיל להרגיש כמו שערה שלא יצאה עד הסוף, מזדהמת וממשיכה לייצר מוגלה. אבל כדי למצוא זוגיות שבונה אותך, קודם כל צריך להבין כמה דברים:

זוג נפגש. ShutterStock
העידן המודרני מחנך לאגואיזם, וחבל/ShutterStock

כשנכנסים למערכת יחסים אמיתית, רצינית ובוגרת, האגואיזם האישי והכל כך מודרני ופאקינג מקובל בעשורים האחרונים ("אני ואני ושכחתי להגיד - שוב פעם אני...") חייב להמיר את עצמו בגירסה מתקדמת יותר. אני קוראת לגירסה הזאת "אגואיזם זוגי", כלומר, אני כבר לא יכול להיות עסוק רק בתחת שלי, אלא שמעכשיו אהיה עסוק בשניים. בשלי, ובשל בן/בת הזוג.

יש רמות של אגואיזם - רובנו פשוט עצמאיים מאד ורגילים לדאוג לעצמנו בלבד. קודם כל בואו נכיר בזה. אני לא מפנה אצבעות מאשימות - העידן המודרני מחנך לאגואיזם, אין מה לעשות, גם אם זה היה לא באופי שלך, ספגת את זה בכל מקום. בזוגיות זה לא עובד. בזוגיות, ההמלצה שלי היא - תשדגו. שדרגו את הגרסה הנוכחית בגרסה חדשה ומשופרת - הכירו את "האגואיזם האינטליגנטי הזוגי", שזה אומר, קודם כל אנחנו. לא אני לבד, אלא שנינו, כמקשה אחת.

אם לפני כן היית תמיד דואגת לעצמך ואז לכל רמות האחריות שבנית סביבך כמו עבודה, טיפול עצמי, חברים, משפחה - עכשיו את חייבת לראות אותך ואת בן/בת הזוג שלך כיחידת אחריות אחת משותפת. אגואיזם זוגי אומר - אנחנו קודם, כל העולם אחר כך.

עוד באותו נושא

להתנפל או לחכות? מה קורה לסקס כשדוחים אותו יותר מדי

לכתבה המלאה
גבר ישן במיטה לבד. ShutterStock
אל תהיה אגואיסט לבד/ShutterStock

אם לפני כן הבחירות שלך היו עבודה ופרנסה, ספורט, חברים ומשפחה לפי הסדר שנוח לך, הרי שעכשיו כל דבר שלא מכיל את המשמעות של בן הזוג במשוואה יכול ליצור נזק, כי אתם יישות אחת. וזאת בעצם הדרך הכי קלה להבין את הכוח שבזה. קחו לדוגמא מצב בו את בזוגיות עם מישהו שנוסע להרבה נסיעות עסקים, במהלך אחת הנסיעות הוא ביקש שתקחי את הרכב שלו למוסך כי הוא שמע רעש מוזר. את לא עושה את זה כי החברה הטובה התקשרה והעדפת, בזמן הפנוי, לבלות איתה. מה שלא ידעת הוא שהוא תכנן להפתיע אותך, יש מסיבה בצפון ואחריה הוא תכנן לשניכם לילה בצימר רומנטי. חמוד מצידו.

העמסתם תיקים ואתם יוצאים בשמחה לדרך, ואחרי שעה נסיעה נתקעים בדרך. הבילוי כמובן הלך, ועד שמגיע גרר, עוברות כמה שעות של זיעה (גם המזגן הפסיק לעבוד) ונשארו בעיקר עצבים. למחרת מחפשים מוסך פתוח וככה מתבזבז לו הסופ"ש שתיכננתם יחד. המסקנה הזוגית הפשוטה היא - אם לא תדאגו שהמכונית תיסע חלק, בסוף תפרפרו בסוף השבוע. וכמובן שזה עובד לשני הכיוונים. האגואיזם הזוגי החכם היה להבין שיש לך מחויבות קודמת חשובה יותר, ואחר כך להקדיש זמן לחברה. הגישה הזאת, מעבר לעובדה שהיא שומרת לכם על הזוגיות, היא תפיסה שהופכת אתכם לכוח חזק גם מול העולם. אגואיזם זוגי אומר לשים את שניכם קודם, כמקשה אחת, לפני כולם.

אז לא משנה כמה עצמאית את, כשאת נכנסת לזוגיות, את צריכה לשדרג גרסה. זה הגיוני בדיוק כמו להגדיל נפח דיסק כשמעלים תוכנה כבדה - זוגיות זאת תוכנה כבדה שצריך לסגל את החיים אליה, אבל זה שווה את זה, כי זוגיות היא אחלה תוכנה שבעולם, שתשדרג גם את החיים שלך.

לשאלות אישיות עקבו אחרי האינסטגרם של שרוני
להזמנת שיחות ייעוץ וואצאפ 050-3905070

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully