דנה פרידר. ניר פקין
ניר פקין

זה נגמר: 8 תירוצי פרידה של גברים - מה הם באמת אומרים

6.8.2019 / 8:23

נפרדת? איזה כיף לך! אז אולי לא יעזור לך לשמוע למה ממעוף הציפור את תביני בסוף למה עדיף לך בלעדיו, אבל אולי כן תשמחי לדעת למה הוא התכוון באמת במשפט הפרידה המכובס שלו

פרידות זה כואב. במיוחד אם נפרדת ממישהו חשוב ומשמעותי, אבל אפילו אחרי חודש כייפי אחד של הרבה סקס משובח, חיבה ושינה משותפת ויותר הודעות "בוקר טוב מאמי" משאפשר לספור, זה לא נעים. במיוחד כי תמיד בתחילת מערכת יחסים יש תקווה שהפעם זה יתאים, ולכן גם אם היא נגדעה בתחילת הדרך, זה עדיין מבאס. אולי לא בגלל האדם שהוא, אבל הנפילה מהמקום הנעים והאופטימי שהיית בו, היא חבטה לא קטנה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

למרות שאתם בקושי מכירים, בגלל שהיה נראה שזה יכול ללכת למקומות רציניים, את מוצאת את עצמך בהלם מהפער בין ההתנהגות שלו במהלך החודש הזה לבין ההתנהגות שלו בכמה הימים האחרונים של ההתרחקות (וכן, לפני פרידה כזאת תמיד יש כמה ימים של התרחקות). זו הסיבה שהמילים האחרונות שהוא אמר לך נשארות איתך לפחות לשלושה ימים, שאותם את מבלה בניסיון להבין מה לעזאזל הייתה הבעיה שלו. אז הנה משפטי הפרידה הכי קלישאתיים ומה שבאמת עומד מאחוריהם:

חמודים. חלום שלי שהיה בתמונה גם נחש מחמד

"אנחנו רוצים דברים שונים"
זה דווקא לא תירוץ. הוא מתכוון למה שהוא אומר. אתם באמת רוצים דברים שונים. את רוצה להיות במערכת יחסים רצינית, לעבור לגור יחד ולהתחתן, והוא רוצה לזיין את המלצרית.

"את מדהימה אבל..."
"אבל מה, יא בן זונה? אבל מה???" את רוצה להגיד (וחבל שלא אמרת). זה אחד המעצבנים מבין התירוצים השגורים בפיהם של גברים מצויים. "את מדהימה אבל חסר משהו" הוא קלאסיקה, למשל. "את מדהימה אבל אני דפוק, עדיף לך בלעדי", "את מדהימה אבל אני פשוט מקרה אבוד" הם במקום השני, לא רחוק מאחוריו, ויש, ישתבח שמו, ארסנל שלם של גרסאות די דומות של המשפט הזה, שכולם אומרים את אותו דבר: "ממש הייתי רוצה להיות מסוגל הימשך אלייך, כי את בדיוק הבחורה שנדמה לי שאמא שלי מצפה שאני אתחתן איתה." אבל הוא לא.

"אני לא בשל למחויבות/ אני אחרי פרידה קשה"
זה משפט שיש סיכוי שהוא נכון, אגב. אבל בדרך כלל, גם אם הוא נכון בגדול, גברים שנפרדו בחצי השנה האחרונה משתמשים בו לעייפה כי גילו אחרי פעמיים שזה תירוץ שרוב הבחורות מכבדות, חלקית בגלל שהוא נשמע כמו אמת, וגם, מה תגידי לבחור שאומר לך שהלב שלו שבור? כלום, ותכיני לו מרק עוף, לא? תכל'ס. אם נהיה לגמרי כנים, אחרי פרידות קשות קורים שני דברים. הראשון הוא הקלה על כך שמותר לזיין בלי לדפוק אחר כך חשבון לאף אחת, והשני הוא שמפתחים חרדה מפני רגשות עמוקים. אבל, ויש אבל - אם היית מספיק מעניינת אותו הוא היה דולה את היכולות האלה מתוכו. בקיצור הוא מתכוון שהוא לא מוכן למחויבות איתך, ויש מצב שעוד חודשיים תשמעי שהוא מתחתן.

"אין לי זמן למערכת יחסים כרגע"
את יודעת מה? כולנו עסוקים, וגם אם זה נכון, והוא באמת עובד מלא ויש לו פרוייקט חדש או משהו, זה לא נכון. כי אם הוא באמת היה רוצה מערכת יחסים, הוא היה מוצא לה זמן. בכלל, כשאנשים משתמשים בסיבה הזאת כדי להצדיק דברים, זה תמיד שקר. אנשים אומרים את זה על אימונים, נותנים את זה בתור תירוץ לזה שהם רווקים, וגם משתמשים בזה כסיבה לפרידה, סיבה שכביכול לא קשורה לרצון, רגש, או תשוקה כלפייך. אז זיבי. מה שהוא באמת מתכוון זה: "את לא שווה את ההשקעה - יש דברים יותר כיפיים שאני רוצה לבזבז עליהם את הזמן שלי. כמו לשחק פלייסטיישן עם חברים".

"אני חושב שאנחנו צריכים הפסקה"
כן, אני זוכרת את הכותרת. אני כתבתי אותה. פשוט, אולי את משום מה חיה ברוס ורייצ'ל וחושבת שלא נפרדתם, אבל שיהיה ברור "אנחנו צריכים הפסקה" זה לגמרי משפט פרידה. המשמעות של "אנחנו צריכים הפסקה" היא "אני רוצה להיפרד". תמיד. אולי אפילו הוא לא יודע את זה כרגע, אבל זה מה שהוא רוצה. אף אחד לא מבקש ספייס או הפסקות כשהוא רוצה להיות איתך. הוא מבקש ההיפך. הוא יבוא אלייך בהפתעה, הוא יתקשר מלא, יסמס לך עד שתיחנקי, וישאל מה את עושה בערב. וזה יקרה בצהריים, לא בשמונה וחצי בערב.

"אני לא מספיק טוב בשבילך"
זה רע במיוחד, כי מה שהוא חושב ולא אומר זה שאת משעממת בעיניו. הוא חושב לעצמו שיום אחד, עוד עשור או משהו, כשתהיה לו זקפת מחק (זו זקפה של 70%), הוא ירצה לבלות את ימיו עם בחורה שלא מרגשת אותו, והוא יודע שתיתן לו חיי בית נוחים בלי הרבה דרמה. מצד שני, כרגע זה אומר שהוא כנראה בוגד בך, מרגיש אשם, ובעזרת המשפט הזה הוא גם מכה על חטא וגם נפרד ממך בלי באמת לקחת אחריות.

עוד בוואלה!

זה מרגיש כמו מוות, אבל זה לא: כך מתמודדים עם פרידה

לכתבה המלאה

כן, כי אנשים באמת עושים את זה כשהם מאוהבים. אהה

"אני לא יודע מה אני רוצה. אני מבולבל"
הוא יודע מה הוא רוצה, הוא ממש לא מבולבל, הוא פשוט מפחד להיפרד ממך עם הסיבה האמיתית, והיא, שדווקא מתאים לו להתבלבל עכשיו, ורצוי בין עשרות הבחורות שהוא יכול לצאת איתן בהינף אפליקציה. אולי אפילו כבר יש לו מישהי אחרת, אולי זו רק האפשרות של מישהי אחרת, ואולי סתם יש באופק איזה פסטיבל קיצי שהוא מעדיף לא להגיע אליו עם הסנדוויץ, כמו שאומרים שוביניסטים משנות השמונים. אז אולי הוא לא יודע מה הוא רוצה, אבל תהיי בטוחה שהוא יודע מצוין מה הוא לא רוצה. רמז - יש לזה ציצים וזה קורא את הכתבה הזאת עכשיו.

"זו לא את, זה אני"
עוד קלאסיקה, שכבר כתבנו וצחקנו עליה מספיק (בתקווה מספיק כדי שאף אחד לא יגיד אותה יותר לעולם) אם בכל זאת שמעת אותה, אז תדעי שמה שהוא ממש לא חושב שזה הוא - אולי עשית משהו שהוא לא אהב, אולי הוא סתם לא מבסוט מסימני המתיחה שיש לך על התחת, ואולי חברים שלו אמרו לו משהו. מי יודע, ולמי אכפת. הפואנטה היא שזו לגמרי את, והוא מנסה לא לפגוע בך. לא ברור איך אנשים עדיין חושבים שזה פוגע יותר מהאמת. אחרי הכל, מי שנותן לך את התירוץ הזה לא רק לא רוצה אותך, אלא גם קורא לך מטומטמת. את רואה שעדיף לך בלעדיו? אמרתי לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully