מכשירי ביוטי. ShutterStock
ShutterStock

מה באמת עושים טיפולי מיצוק ואיזה מהם שווה את הכסף שלך

12.8.2019 / 9:06

מישהו יודע מה ההבדל בין המוני המכשירים היקרים וסדרות הטיפולים שמבטיחים לנו עור מוצק, צוואר חלק ופני בובה? כי גם קוסמטיקאיות מקצועיות לא באמת מבדילות. לכן הלכנו לשאול מומחה לכירורגיה פלסטית וחזרנו עם תשובות מלאות

לייזר, גלי קול, גלי אור, גלי רדיו, פלסמה, LPG - אחד מוריד שערות, השני עושה פילינג, אחר מטפל בפיגמנטציה. אף אחד לא יודע למה מיועד כל מכשיר ואיך למצוא את הידיים והרגליים בסבך האינפורמציה שקיימת ברשת. יותר מזה - לפעמים נדמה שגם הרופאים והקוסמטיקאיות לא לגמרי מבינים את ההבדל בין אורכי הגל והשיטות שמיועדות לטיפול בבעיות שונות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אז הגיע הזמן לעשות קצת סדר בבלגן וללמוד בדיוק מה ההבדל בין לייזר שעושה הסרת שיער לבין לייזר שעושה פילינג להסרת פיגמנטציה, מה זה מכשיר גלי רדיו ומה עושה המכשיר שמטפל באמצעות אנרגיית פלסמה, מה ההבדל בין מכשירים במכונים לבין מכשירים קטנים של בית, והכי חשוב, להבין מה את צריכה כדי לטפל בבעיית העור הספציפית שלך.

בתור התחלה, דעו שאם אתן רוכשות מכשיר מיצוק ביתי, התוצאות יהיו איטיות מאד ופחות משמעותיות, מאחר וכל מכשיר ביתי שנמכר הוא חלש פי כמה ממכשירי גלי רדיו שקיימים בקליניקה מקצועית. המכשירים שמדובר בהם בכתבה זו הם מכשירים שדורשים הכשרה ספציפית כדי לטפל באמצעותם באנשים, וגם אז, היעילות שלהם משתנה לפי מצב העור, הגיל, ועוד משתנים שאותם פירטנו כאן למטה. ד"ר כהן, מומחה בכירורגיה פלסטית, ויו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בישראל, מסביר כי עדיין לא הומצאו פתרונות קסם בתחום שימור מראה העור, וכי כל המכשירים הללו מומלצים בעיקר למניעה ותחזוקה, וזו במידה ותופסים את הבעיה בזמן ומתחילים לטפל בה ולהתמיד בטיפולי תחזוקה. בגילאים המבוגרים יותר, כאשר הפתרונות הללו מעט מאכזבים, מומלץ לבחור בהזרקות ו/או ניתוחים.

בנוסף, ד"ר כהן ביקש למסור כי ששלושת הדברים העיקריים שהוכחו כיעילים בשמירה על העור הם הגנה מהשמש, חומצה גליקולית ורטין A. מעבר לזה, כל קרם שאתן רוכשות הוא לחות, הזנה מינימלית ותו לא.
אז אחרי כמה שעות שיחה, שתי טבלאות, קבלו את רשימת סוגי המכשירים, הייעודים שלהם, למי הם מתאימים, מהן תופעות הלווא ומשך ההחלמה שלהם, המחיר, סיבוכים אפשריים וכמות הטיפולים שתצטרכו לעשות איתם:

מכשירי ביוטי. ShutterStock
למכשירי לייזר שימושים שונים - תלוי באורך הגל/ShutterStock

IPL - הסרת שיער והסרת פיגמנטציה עם הבזקי אור מלא
כאן מדובר בהבזקים של אור מלא (כמו אור שמש, לעומת לייזר בו מדובר באורך גל חלקי) כמו פלש של מצלמה, שגורמים לשינוי בעור בשני תחומים - הריסת שורשי השערות, כלומר הסרת שיער, ועל ידי היכולת שלו להבדיל בין מקומות כהים לבין בהירים יותר על העור, וכך הוא גם מבדיל בין שיער כהה על עור בהיר יותר, ומטפל בפיגמנטציה כהה מבלי בלי להרוס את העור שמסביבה. זו הסיבה שבגללה בעלי שיער שאינו כהה יותר מהעור לא יכולים לעבור טיפולי לייזר - הקרן לא מצליחה לזהות את החלק הכהה יותר, כמו שערה, ויכולות להיגרם כוויות.

כמה טיפולים: סדרה, במקרה הזה משהו כמו 10
טווח מחירים: עלות טיפול אחד כ 100 - 300 שקלים
גילאים: כולם חוץ מאשר בגיל מבוגר, כאשר הסרת שיער לא ממש עובדת יותר, בגלל השיער הבהיר
למי לא מתאים: עור כהה יחסית לשיער או לכתם ו/או שיער בהיר
זמן החלמה: מיידי
תופעות לוואי: אודם, רגישות
סיבוכים וסיכונים: כוויות, צלקות
הכשרת מטפל: תלויה בעוצמת המכשיר (אבל מומלץ אצל רופא)

לייזר, להסרת שיער, קעקועים, כלי דם מורחבים ופיגמנטציה
הוכח אור באורך מוגדר גורם לשינוי בעור, וכי לייזר באורכי גל שונים יכולים לעזור במקרים של הסרת שיער, הסרת קעקועים, כלי דם מורחבים, פילינג ופיגמנטציה, (באורכי גל שונים גם נגד כאב, אבל זו קטגוריה שונה לחלוטין) - אורכי הגל השונים קובעים את התפקוד הייחודי של המכשיר הספציפי.

כמה טיפולים: סדרה, כ-10
טווח מחירים: עלות טיפול אחד 100 עד 1000 שקלים תלוי בהיקף
גילאים: כולם, חוץ מילדים צעירים, למעט נסיבות מיוחדות ובאישור מבוגר
לא מתאים: לא מתאים לעור כהה
זמן ההחלמה: עבור טיפול בכלי דם או הסרת קעקועים פרק ההחלמה נע בין שבוע לשבועיים. בטיפולי פילינג יש החלמה מיידית אחרי שבוע, והחלמה סופית אחרי כ-6 שסועות.
תופעות לוואי: אודם, רגישות, כתמים זמניים
סיבוכים וסיכונים: כוויות, צלקות, פיגמנטציה
הכשרת מטפל: רופא בלבד

עוד בוואלה!

זול, מכסה ונראה כמו עור: המייק-אפ המפתיע של העשור

לכתבה המלאה
מכשירי ביוטי. ShutterStock
לא כל מכשיר מתאים לכל אחת/ShutterStock

RF - גלי רדיו, למיצוק העור וטשטוש סימני מתיחה
גלי רדיו גורמים להתחדשות מקומית של העור בהחלמה קצרה, על ידי גירוי של העור ליצירת תהליך דלקתי והחלמה שמזרזת ייצור קולגן ויוצרת מיצוק. גלי רדיו מיועדים לטפל בסימני מתיחה קלים ובעור רפוי קלות. היתרון של גלי הרדיו שהוא מחמם את הרקמה ללא פציעה שלה, בניגוד למכשירים אחרים שדרך הפעולה שלהם היא פציעה של העור. גלי הרדיו גורמים לעור להתחמם, להיפתח ואז בתור תגובה - להתכנס חזרה אל תוך עצמו, מה שמייצר תהליך של מיצוק מחודש. זו הסיבה שצריך לעשות הפסקות באורך הנכון בין הטיפולים כדי לתת לעור הזדמנות להחלים ולהתמצק. הטיפול יעיל במיוחד לעור במצב רפיון קל עד בינוני, נותן תוצאה טובה, ומשפר את מצב העור בכ-50%.

כמה טיפולים: כ-5, הפסקה של שבועיים בין הטיפולים, והפסקה של שנה בין סדרות)
טווח מחירים: עלות טיפול אחד 100 עד 300 שקלים
גילאים: כל הגילאים, במידת הצורך
לא מתאים: ללא הגבלה
זמן החלמה: מיידי עד יומיים
תופעות לוואי: אודם, מעט רגישות
סיבוכים וסיכונים: כוויות, צלקות, פיגמנטציה
הכשרת מטפל: רופא

גלי קול - למיצוק ופירוק שומן עיקש
מסתבר שגלי קול במכשיר המכונה VASER גורמים לפירוק שכבת השומן מתחת לעור, ולכן עשויה לעזור במקרים של עור רפוי וסימני מתיחה. גלי הקול מאפשרים להסיר שומן ממקומות עיקשים (זה טוב גם לפנים וגם לגוף) ולהדק את העור. מדובר בטיפול פולשני יחסית, שמיועד לאנשים שיש להם שכבת שומן משמעותית, לא למי שרוצה להוריד חמישה קילו. הטיפול יעיל במידה של 50%, והוא מייצר תהליך של מיצוק מחודש וירידה בהיקפים. הטיפול יעיל במיוחד לעור במצב רפיון קל עד בינוני (לא רפוי ברמה שדורשת מתיחה כירורגית)

כמה טיפולים: טיפול 1 פעם ב-5 עד 7 שנים
טווח מחירים: 6000 עד 13000 שקלים לאזור אחד
גילאים: לפי הצורך
מתאים: אין הגבלה (לפי הצורך)
זמן החלמה: בשבוע הראשון יש נפיחות ושטפי דם וכאבים, ולאחר מכן שיש שבועות עד להחלמה מלאה
תופעות לוואי: כאבים, שטפי דם, רגישות
סיבוכים וסיכונים: חוסר אחידות בהתכווצות של העור (זה נראה טוב עם בגדים אבל בלי בגדים זה קצת פחות אטרקטיבי), ולכן במקרים כאלה נהוג להשלים את הטיפול עם מכשיר LPG, שעוזר להחליק ולמצק חזרה את העור.
הכשרת מטפל: רופא מומחה

מכשירי ביוטי. ShutterStock
כדי להפיק את המקסימום מהטיפול, צריך להמשיך לתחזק/ShutterStock

פלסמה - למיצוק העור וטשטוש סימני מתיחה
אנרגיית פלסמה גורמת לחימום, הידוק והתחדשות העור, על ידי יצירת תהליך דלקתי והחלמה שמעודדת מיצוק. אנרגיית פלסמה יעילה בטיפולי מיצוק לעור רפוי במידה קלה וסימני מתיחה קלים. אנרגיית הפלסמה גורמת לסליל של הקולגן להיפצע ולהתהדק כחלק מתהליך ההחלמה שלו. הטיפול נותן תוצאה טובה, ומשפר את מצב העור בכ-30%, כאשר מומלץ לבצע סדרת טיפולים פעם בכמה שנים.

כמה טיפולים: סדרה, כ-2 טיפולים
טווח מחירים: 100 עד 300 שקלים
גילאים: כולם
לא מתאים: לעור כהה
זמן החלמה: שבוע בערך
תופעות לוואי: אודם, רגישות, נפיחות וכתמים זמניים
סיבוכים וסיכונים: כתמים, מראה נקודות על פני העור ופיגמנטציה, צלקות
הכשרת מטפל: רופא בלבד

LPG - אנרגיה מכנית שמסייעת במיצוק העור על ידיד עיסוי לימפטי
עיסוי לצורך מתיחה באמצעות וואקום. LPG גורם לשינוי בעור באמצעות ניקוז של הנוזל הלימפטי, הזרמת דם, הנושלים שמתנקזים זזים ונדחפים על ידי המכשיר לתחנה הבאה בשרשרת הניקוז כשבסוף הם יוצאים דרך השתן. למתמידים, המכשיר נותן תוצאות יפות מאד, הפחתת צלוליט של 30 אחוז, והידוק עור - 25-30 אחוז.

כמה טיפולים: סדרה, של 10 טיפולים אחת לשבוע, ותחזוקה של פעם בשבועיים
טווח מחירים: 150 עד 300 שקלים. תלוי בשטח
גילאים: כולם
לא מתאים: לאנשים הסובלים מבעיה קבועה במערכת הניקוז הלימפטי
זמן החלמה: מיידי
תופעות לוואי: רגישות קלה מקומית
סיבוכים וסיכונים: אין
הכשרת מטפל: בוגר הכשרה של חברת LPG הצרפתית מפריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully