זוג. ShutterStock
ShutterStock

6 סיבות נפוצות לגירושים והסימנים שיעזרו לכם לזהות אותן

22.8.2019 / 7:00

בחירת בן זוג היא הימור עיוור שאין עליו אחריות, ואף אחד לא מוכן לרגע שבו זה קורה, ומתחילים הליכים. ומסתבר שאפשר להיות. הלכנו לדבר עם מי שמכיר את המרתפים האפלים של הגירושים - עורכת דין לענייני אישות, והנה, מנסיונה 6 דגלים אדומים שצריך לשים אליהם לב

גל של פרידות שוטף את הביצה הצהובה שלנו בחודשים האחרונים, צונאמי של זוגות שנראו מאוהבים ויציבים יחסית מוכיחים לנו שתמונה מאוהבת באינסטגרם היא ממש לא ערובה למערכת יחסים בריאה ובטח לא תעודת בטחון לחיי נישואים ארוכים ומאושרים. אז נכון - יש את מיילי סיירוס וליאם המסוורת, שכבר היו מאורסים, נפרדו, חזרו, התארסו שוב, התחתנו ואז נראו מאושרים עד לרגע בו מיילי סיפרה בראיון שהיא בכלל ביסקסואלית.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מצד שני יש זוגות כמו דנה פרידר ודין שטרן או דנית גרינברג ואליאב אוזן, שנראו כל כך יציבים מבחוץ שכל מה שציפינו לקבל מהם היה תמונה של בדיקת הריון חיובית באינסטגרם, לא ידיעת יח"ץ על פרידה. אבל לא משנה באיזו זוגיות מדובר - מסתבר שיש כמה סיבות עיקריות שבגללן אנשים מתגרשים, ואותן סיבות מגיעות עם סימני אזהרה שחשוב לשים לב אליהם. כדי לברר פנינו לעו"ד גלי קוטק איתן ועו"ד דבורה צור שגילו לנו את מצעד הסיבות העיקריות לגירושים ולמה חשוב לשים לב:

זוג. ShutterStock
מה יותר גרוע, לגלות שהוא בוגד או שהוא כל הזמן משחק באבלס במקום לדבר איתך?/ShutterStock

חוסר תמיכה
זו הסיבה הכי נפוצה לגירושים, כי היא יכולה לבוא או לא לבוא בהמון צורות - את רוצה להתפטר והוא מתנגד, את חושבת לפתוח עסק משלך והוא מוריד אותך, רבה עם חברה והוא מצדיק אותה ואומר שאת בעייתית, אפילו מתווכח איתך כשאת רוצה להסתפר. גבר שלא תומך בך בדברים הקטנים כנראה לא יהיה שם גם בדברים הגדולים שיגיעו אחרי החתונה. "זו יכולה להיות מחלה או משבר בעבודה, אבל משברים יהיו, ואם לפני זה הוא לא תמך בך בדברים הקטנים צריך לשים לב לזה" אומרת גלי. זה לא אומר שהוא צריך לקפץ סביבך כמו כלבלב כשאת חוזרת הביתה, אבל אם את מרגישה שהוא לא שם בשבילך בדברים הקטנים, מדובר בדגל אדום, זוהר!

בגידות
"בגידה זו הסיבה הכי בנאלית לגירושים, וחלק מהנשים גם סולחות על בגידה, אלא אם כן יש בה מוטיב של סטייה מטרידה יותר" אומרת גלי, ומדגישה שבדרך כלל בגידה מתקשרת גם לסיבה הבאה לגירושים - רצון מיני לא ממומש ולא מסופק. "מילת המפתח בבגידה היא פתאום - פתאום הוא הולך יותר לחדר כושר, פתאום הוא מטפח את עצמו וקונה בגדים חדשים, פתאום הוא קונה לך יותר מתנות או מביא פרחים, פתאום יש משיכות מזומן מהחשבון. הכל מתחיל פתאום." לצערנו, את כנראה לא יכולה לצפות את הבגידה. כן, יש גברים שמפלרטטים ויוצאים עוד לפני הנישואים והכתובת בהחלט על הקיר - אבל שגרה, דעיכה וחוסר ריגוש יכולים לגרום כמעט לכל גבר לבגוד. כל מה שאפשר לעשות הוא לשמר חיי זוגיות בריאים ומספקים ולהשתדל להיות נחמדים אחד לשניף כי גם זה דבר שזוגות שוכחים לעשות לפעמים.

זוג. ShutterStock
לא תמיד הוא זה שבוגד/ShutterStock

דרישות מיניות חריגות
זו לא חייבת להיות סטייה מהסוג שכולל חיות או כל דבר אחר שכולל יצורים שלא אמורים להיות בשום מיטה, אבל אנשים שאוהבים מין שסוטה מהנורמה החברתית בד"כ מתאפקים עם הבקשות עד שהם פשוט לא מסוגלים יותר. ואז, אחרי כמה שנות נישואים את עלולה להיתקל בגבר שרוצה להזמין את חברה שלך (או חבר שלו) למיטה, לבלות איתו במועדוני מין או כל דבר אחר שמבחינתך הוא קו אדום. ואם את לא זורמת, יש סיכוי שבשלב מסוים הוא יישבר וילך לספק את עצמו בלעדיך. קוטק אומרת שתמיד כדי לחפש את הנורות האדומות במקרים האלו "אם הוא מציע לך דברים שלא מתאימים לך עוד לפני החתונה, כמו ללכת יחד למועדון חשפנות או לצרף מישהו למיטה, אל תתעלמי מזה! אם את בעניין, מעולה. אבל אם את לא - שימי לב, אחרי החתונה השגרה שוברת והסטיות מתחילות לצאת החוצה"

חרא של אבא
"בד"כ האישה מתקתקת את הבית והוא נשאר רווק" אומרת קוטק "הוא ממשיך לצאת ולהיפגש עם חברים, קם מאוחר בשישי ושבת, חוזר מאוחר מהעבודה ולא יודע איך קוראים לגננת. בשלב מסוים לאישה נשבר והיא פשוט עוזבת". דווקא את המקרים אלו ניתן לצפות - הדבר החשוב ביותר הוא תיאום ציפיות ריאלי והבנה ברורה איך הקשר הולך להראות אחרי הילדים "תגידי מההתחלה שאת לא מתכוונת לוותר על הקריירה, החדר כושר, הקניות שלך או כל דבר אחר שאת אוהבת. שיהיה ברור שאתם שווים ושהתפקיד שלו לא מסתכם ב-5 דקות ביום. דווקא הדברים האלו לא קורים פתאום. הגברים האלו מדברים מההתחלה על העובדה שהאישה צריכה לטפל בילדים או - במקרים מסוימים, שהם בכלל לא רוצים ילדים"

עוד בוואלה!

למה? כי ט"ו באב: 5 תנוחות סקס מעולות שחובה לנסות

לכתבה המלאה
זוג. ShutterStock
גם סתם שעמום נראית לי כמו סיבה נפוצה/ShutterStock

ילד של אמא
מכירה את הגבר הבוגר שאמא שלו עדיין עושה לו כביסה או שהוא מתקשר אליה כי הוא מרגיש שהוא עומד להיות חולה והוא חייב מרק? קוטק אומרת שאמא שתלטנית ומעורבת ובן שבוחר את הצד שלה על פני הצד שלך הוא דגל אדום זוהר, נוצץ ועטוף באורות. "אמא שמחליטה הכל לא מתכוונת להפסיק אחרי החתונה, להיפך, אח"כ היא תתערב איפה תגורו, איזה אוטו תקנו ואיך תחנכו את הילדים ותעיר לך שהבית לא מספיק נקי. ואם הוא היה בצד שלה לפני החתונה זה לא ישתנה אלא רק יחמיר."

נטייה מינית
מכירה את הנשים האלו, שמספרות שהן התחתנו עם החבר הכי טוב שלהן? כזה שהולך איתן למניקור פדיקור ובוחן עבורן בגדים? "שימי לב שהוא לא מבקש שיאפרו גם אותו בחתונה!" צוחקת קוטק, כמובן שאת לא יכולה לדעת נטיה מינית על פי הסתכלות בלבד, היי, לפעמים הגברים האלו עדיין לא מוכנים להודות בנטיות שלהם בפני עצמם! אבל אם יש לך חשד סביר שהוא "פתוח מדי" לרעיונות מסוימים, תבחני את הנושא עד כמה שאת יכולה ואפילו תדברי איתו בפתיחות. כן, זה עלול לפוצץ לך את החתונה שכל כך רצית, אבל זה עדיף מלחיות בשקר ולהתגרש אחרי כמה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully