בריטני ספירס. profimedia, אתר רשמי
אתר רשמי/profimedia

קללת דיסני האפלה: הכירו את התסמונת שפוגעת רק בנסיכות

4.9.2019 / 7:33

כשחושבים על מיקי מאוס מיד עולה לנו לראש אותו עכבר חמוד ונטול חולצה שמסתובב בבוקסר אדום ונעליים צהובות, אבל עבור המון מפורסמים הוליוודים שאתם מכירים מדובר בקרש קפיצה ששינה להם את החיים, ולא בהכרח לטובה

אצל האנשים שאנחנו מדברות עליהם היום, מיקי, העכבר התמים, לא מתקשר לביקורים בדיסנילנד או אוזניים חמודות אלא למועדון הוליוודי הרבה יותר אפל, שאמנם נראה זוהר וקסום מבחוץ, אבל כשמסתכלים מקרוב יותר, מגלים שבוגריו לעיתים קרובות מתמוטטים נפשית, עוברים גמילות קשות, ושבגדול הם מקבלים בתמורה לכל הפרסום הזה חיים לא פשוטים. בקיצור, דיסני האמיתית הרבה פחות מצויירת ממה שחשבתם.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

זה מתחיל מה"מאוסקירטים", שזו מעין קייטנת כישרונות שיצרה דיסני עבור ילדים מוכשרים שרצו להתפרסם. מגיעים לשם ילדים שרוצים להצליח בגדול, כנראה באמצעות האימהות הלא מוגשמות שלהם, ואז הם תופסים אותם. הגאונות בקייטנה הזאת היא שככה מתאפשר לדיסני לא רק ליצור אלא גם לשלוט בהם ולעצב אותם מגיל צעיר ונוח להתרשם, ולהמשיך לקצור את הפירות הירוקים למשך שנים רבות.

כולנו יודעים שילדות הוליוודית היא בהרבה מקרים כביש מהיר להידרדרות לסמים, אלכוהול, התנהגות ציבורית מביכה במקרה הטוב והתמכרויות מסוכנות במקרה הרע. אז לא חייבים להתחיל בדיסני כדי להתמוטט נפשית, אבל אם מסתכלים על רשימת הגדולים שיצאו מדיסני, כנראה שהשתייכות למועדון המיקי מאוס הוא מכנה משותף לנפילות של הרבה כוכבים, עד כדי כך שבהוליווד אפילו משתמשים במושג "קללת דיסני".

נכון, יש כאלו שיצאו בסדר (ראיין גוסלינג, ג'סטין טימברלייק ולאנס באס היו מאוסטיקרים והיום מנהלים חיים שנראים בריאים יחסית. כולם גברים. מעניין.) אבל יותר מדי ילדי דיסני הופכים למבוגרים עם חיים רעועים ומלאים בסמים ואלכוהול. למה כל זה קורה? פסיכולוגים מנחשים שמדובר בקושי להתמודד עם תהילה והתבגרות מהירים מדי, אבל נראה שיש יותר מדי כוכבים שפשוט לא מצליחים להתמודד עם התהילה:

דמי לובאטו

השחקנית והזמרת המצליחה התחילה את הרומן שלה עם קוקאין ואלכוהול הרבה לפני גיל 18, אבל ההתמודדות עם החומרים כמו גם עם מחלת האנורקסיה הוסתרו מאחורי סדרה מצליחה ושטיחים אדומים. דמי עשתה את הטיול הראשון שלה למוסד הגמילה בגיל 18, ודיברה על ההתמודדות שלה באופן מאוד פומבי, כביכול במטרה לעזור לבנות אחרות, אבל למעשה כמהלך כיבוי שריפות בעצת היח"צ, כי אם היא לא הייתה עושה את זה, היו צולבים אותה בתקשורת. קוראים לזה לקחת שליטה על הנרטיב. אחרי כן היא הייתה נקייה במשך כמה שנים עד שלאחרונה אושפזה שוב במוסד גמילה, רגע אחרי שהוציאה שיר בשם SOBER. עכשיו היא שוב נקייה ונראה שמנסה שוב. אגב, דיסני חשבו להעיף אותה כבר בשערורייה הראשונה אבל לא עשו זאת. למה? כי היא הכניסה להם ים של כסף, וזה הרבה יותר חשוב מחיים בריאים.

עוד בוואלה!

או שתירגעו או שתיפרדו: כל הזוגות שנמאס לנו לראות

לכתבה המלאה

בריטני ספירס

אולי אחת הכוכבות הגדולות והמזוהות ביותר עם מועדון מיקי מאוס, וגם עליה הוא ממש לא השפיע בצורה חיובית, כי מאז שהיא ילדה היא חיה חיים של נחום תקום ועושה קריירה מלהתרסק ולעשות קמבקים. כשהבריט בריט היתה צעירה יותר היא ניסתה ליצור לעצמה חיים נורמאליים שכללו חתונה וילדים אבל הזינוק לתהילה מבית קטן ושבור בלואיזיאנה והעובדה שהיא התחתנה עם דוש לא עזרו לה במיוחד. נישואי הבזק לחבר ילדות בווגאס בוטלו אחרי 72 שעות, ומאז ראינו המון תמונות שלה מדדה שיכורה ממועדונים או נוהגת כשהתינוק שלה יושב לה על הברכיים (כן, בזמן שהיא נוהגת). ב-2007 היא עברה התמוטטות ציבוייה, איבדה משמורת על הילדים ואבא שלה מונה לאפוטרופוס שלה ועשה בשבילה את כל ההחלטות הכלכליות, לא מצב אידיאלי בשביל מי שהרוויחה ביום את מה שכל המשפחה המורחבת שלה לא עשתה בשנה. כיום נראה שהמרחק מדיסני עושה לה רק טוב, ואנחנו לגמרי מחזיקים לה אצבעות.

כריסטינה אגילרה

הצ'ילבה של בריטני במועדון מיקי מאוס (וללא ספק המוכשרת מבין השתיים) אמנם לא התמוטטה כמו מגדל קלפים מול המצלמות אבל בעטה בתדמית שדיסני הדביקו לה ברגע שנגמר לה החוזה. מסתבר שדיסני מחליטים לכוכבים שלהם מה ללבוש ומה לשיר, והם ממש לא הסכימו לתת לאגילרה לשיר שירים שכללו שפה גסה או לעטות לבוש פרובוקטיבי. כך כריסטינה עברה בין לילה מילדה חמודה ששרה "ג'יני בבקבוק" לקליפים בהם היא מתפלשת בבוץ עם שיער שהיה מגעיל גם את מוש בן ארי וחיבה מוגזמת ל"צ'אפס" - מכנסיים שמכסים רק את הרגליים ולא את המפשעות או התחת, קלאס.

מיילי סיירוס

סיירוס היתה אחת הכוכבות הרווחיות ביותר של דיסני בסדרה "האנה מונטנה" ולמרות זאת, בשלב מסוים היא גילתה שהיא השחקנית שמרוויחה את המשכורת הנמוכה ביותר בסדרה. גם היא עברה שלב של "התמרדות" נגד דיסני וסיפרה לא פעם שהמותג דרש ממנה ללבוש בגדים שהיא שנאה ואפילו ניסה לקחת ממנה את כל הזכויות למוזיקה ולשם שלה. הדרך של מיילי למרוד היתה להופיע לשטיחים אדומים עטופה בעיקר במה שנראה כמו נייר צלופן וכיסויי פטמות, לעשן ג'וינטים על במות ולהתחכך ברובין תיק בצורה שהיתה גורמת למיקי לרצות לעקור לעצמו את העיניים, ולגרור איתו למטה גם את גופי.

בלה ת'ורן

זוכרים שבלה ת'ורן היתה פעם כוכבת דיסני? כי דיסני מעדיפים לשכוח. השחקנית והזמרת (שגם כתבה ספר מסתבר) מבלה את ימיה בלהעלות תמונות בבגד ים לאינסטגרם ולצלם את עצמה משתוללת עם חברים בבגדים שנראים כאילו היא שלתה אותם מתוך פח זבל ואז גזרה אותם והדביקה למפית. אחת העובדות המשעשעות והמזעזעות יותר שדלפו לגבי ההתקשרות של בלה עם המותג דיברו על כך שבלה, שהיא בעלת קול "צרוד", התבקשה לדבר בטון נשי ומתנגן בראיונות - הקול שלה פשוט לא התאים לתדמית של דיסני אז היא נדרשה להסוות אותו.

ברור שזינוק מטאורי לתהילה בגיל בו הזהות האישית עדיין לא מפותחת יכולה לגרום לכל אחד להשתגע, ולמרות שהילדים האלו מרוויחים סכומי כסף אדירים ונהנים מפרסום שהרבה אנשים חולמים עליו, נראה שהמחיר לפעמים גבוה מדי. ולא, אנחנו לא יכולים לדעת אם העובדה שמדובר במותג גדול כמו דיסני גורמת להורים להתקפל יותר או לילדים לחתום על חוזים שהם לא מבינים, או אם יש משהו דפוק במערכת עצמה, אלא רק לקוות שהדור הבא, זה שההורים שלו כבר יודעים מה זה אינטסגרם ומבינים מה התהילה יכולה לעשות, יגדל טוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully