בר רפאלי רותם סלע. ניר פקין
ניר פקין

לא רק בגלל מס הכנסה: למה רותם סלע הדיחה את בר רפאלי

16.9.2019 / 8:25

אם לא שמתם לב, בשנים האחרונות התערער מעמדה של בר רפאלי כדוגמנית האהובה ביותר בישראל, על ידי לא אחרת מרותם סלע, שהחליפה אותה, ולא רק כחברה הכי טובה של אסי עזר - הנה הסיבות

לא יודעת מה אתכם, אבל אני לא ידענית דוגמניות גדולה. למעשה, את רובן אני לא מזהה, ורק לפי ההתגודדות סביבן בהשקות אני יודעת שמדובר במישהי שאנשים כנראה מכירים מהאינסטגרם. זה יותר קל אם יושבים איתן באותו שולחן אוכל ובמקרה יש עליו פחמימות ושומן - הבעתה בפניהן מסגירה את מקצוען הקשה. ואחרי שאמרנו את זה, יש שתי דוגמניות בארץ שגם אנשים שאין להם שום קשר לאופנה, לעולם הביוטי או לעולם התקשורת, יודעים מי הן. ואלו רותם סלע ובר רפאלי.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כאילו, איך אפשר שלא? שתיהן מדהימות ביופיין, שתיהן מצליחות, שתיהן מפורסמות, שתיהן אימהות ולשתיהן יש שמות שנשמעים כאילו מישהו המציא אותם. הם ישראליים אבל לא מדי, מתנגנים בפה בקלות אבל אין בהם יותר מדי הברות - השמות שלהן פשוט קליטים, וקליט, כידוע, הוא אחד המאפיינים החשובים של כל להיט. מה שיוצא מזה הוא על שתיהן כולנו אוהבים לרכל, לדבר ולהעביר ביקורת. התוצאה - הן מופיעות הרבה מאד במדורי הרכילות, בפרסומות, בתור תמונות ראשיות בכתבות שקשורות אליהן אך במעט (כי התמונות שלהן מקליקות, גבירותי ורבותי, אל תהיו תמימים). בנוסף, לשתיהן יש קריירה נוספת - משחק והנחייה בתוכניות טלויזיה, למרות שזה לא המקצוע שלהן. זה פשוט משתלם, כי לכל מקום שהם נמצאות, כולנו נוהרים לראות, לרכל, לבקר, וחוזר חלילה.

אז למה בכל זאת קרה שבשנים האחרונות, אחרי עשורים של שליטה ללא עוררין בתואר "הדוגמנית הישראלית האהובה ביותר", הדיחה רותם סלע את בר רפאלי מכסאה הרם? יש סיבות. ולא, הן בכלל לא קשורות למראה, וגם לא רק למס הכנסה.

רותם סלע - לא רק יפה

מדד הדיווה

בר רפאלי מתנהלת כמו דמות בשושלת. אין מה לעשות. קשה לשכוח את סגירת המרחב האווירי ביום חתונתה, שזה בעצם להגיד בצורה הכי ברורה שיש "אני לא רוצה אתכם בחיים שלי, אפילו לא ביום הזה". או לפחות זה מה שאני הבנתי מהדרמה המוגזמת, על גבול המפחידה. בכלל, היא משקיעה מאד בהרחקת התקשורת והמעריצים מחייה האישים, ומסכימה לשתף פעולה לעיתים נדירות, בעיקר אם יוצא לה מזה משהו. בשאר הזמן היא מקפידה על ניתוק מהציבור, ובחשבון האינסטגרם שלה תמצאו בעיקר תמונות מחמיאות, או אותה עושה כושר. היא מבליחה לרחובות כמעט רק בקמפיינים שבהם היא מוכרת לנו מוצרים של עסקים, שהיא כמובן שותפה להם. באינסטגרם של רותם תמצאו לא מעט תמונות מחמיאות גם כן, אבל גם שם היא משוחררת יותר. מדי פעם היא תעלה גם סטורי חמוד, ואם תקראו את הטקסטים שמלווים את הפיד, תרגישו את האישיות התקשורתית גם שם. גם לא זכור לי שרותם סלע איימה בתביעה על אף אחד או ניהלה ריבים מתוקשרים. הדבר הכי גרוע שהיא עושה לנו זה למכור לנו מזגנים, וגם את זה היא עושה בחן.

רותם סלע - נגישה ומרשה לעצמה להשתטות

מדד הנגישות

ההבדל הכי בולט בין שתי הנשים האלה הוא שבר רפאלי לא נראית נגישה בכלל, ולעומתה רותם סלע גורמת לך להרגיש שאם תפגשי אותה ברחוב את לגמרי יכולה ללכת אליה ולבקש סלפי. לא שאני ממליצה. אישית לא הייתי רוצה סלפי עם אף אחת שכל כך ברור לי שאני יוצאת ממש רע לידה, אבל זאת לא הפואנטה. הפואנטה היא שלבר רפאלי הייתי מפחדת לגשת, כי נראה לי שהיא הייתה נרתעת, מרגישה מוטרדת, וגורמת לי להרגיש רע שבכלל ניסיתי. אולי זה לגמרי הפוך, אין לדעת, אבל מראית עין היא הכל בביזנס הזה של להיות מפורסמת, ומראית העין של בר רפאלי היא "תתרחקו ממני". לפחות אם לשפוט לפי הבעת הפנים שלה, מסלול חייה, והבחירות התקשורתיות שלה החל משמירתה הקנאית על פרטיותה, וכלה בעובדה שהיא כמעט תבעה אישה שצילמה את הבת שלה בסופר, וסוג של איימה על התקשורת הישראלית אם יפורסמו תמונות של הילדות שלה. התדמית שלה היא של אחת מורמת מעם, או במילים אחרות, מישהי שיש לך מעט מאד במשותף איתה. חוץ מהיחסים עם ליאונרדו דיקפריו. כי למי לא היו יחסים עם ליאונרדו דיקפריו?

עוד בוואלה!

תלמדו ממייגן: המוגזמות שנכנסו לסקיני חודש אחרי הלידה

לכתבה המלאה

מדד הכשרון

טוב, רציתי לתת פה דיסקליימר, כי אחרי הכל כשרון הוא לא דבר שאפשר לכמת, אבל בואו - כל אחד שאוזניים ועיניים בראשו יכול לראות שרותם סלע שחקנית הרבה יותר טובה מבר רפאלי. זה לא שהיא שחקנית מחוננת, כן? בר רפאלי פשוט ממש ממש גרועה. לא קשה לראות את זה. צריך רק לספור את מניין ההבעות שעומדות לרשות כל אחת מהן כדי להבין שרותם סלע הרבה יותר מגוונת ויותר משוחררת. אפשר לראות את זה גם בפרסומות שלה לטורנדו, בהן היא ממש מצחיקה, בפרסומת האחרונה לקסטרו, ועוד. אם צריך עוד הוכחה, פשוט השוו באחת הסצנות של רפאלי בסדרה (המזעזעת בפני עצמה) "פיק אפ" לבין הסצנות של סלע בסדרה שכתב אסי עזר "להיות איתה", שאגב, רותם סלע לוהקה אליה ברגע האחרון, אחרי שרפאלי הבריזה לאסי מהתפקיד הראשי. נראה לי שבסוף זה יצא טוב לכל הנוגעים בדבר, כי בר רפאלי כנראה הייתה מביכה את עצמה, הפריצה של סלע בתור שחקנית ואישיות הייתה נדחית, ואולי היא אפילו לא הייתה מחליפה אותה גם כחברה הטובה של אסי עזר וכבת זוגו להנחייה, וההפסד היה כולו שלנו.

אולפני הרצליה

מדד הביצועים

אני יודעת שיש הרבה אנשים שלא מתים עליו, אבל לדעתי אסי עזר הוא מנחה מעולה. בניגוד לסגנון ההנחייה הישן, הוא לא מכופתר, הוא שנון, הוא מאלתר, הוא לא תלוי בטקסטים כמו בובה, ובסך הכל עושה לי גוד טיים. אם הוא רק היה שומר את הטירוף קצת ציפרלקס פרנדלי, ואת הצעקות, שהפכו להיות הסמל המסחרי שלו, לאירועים קצת יותר נדירים, הוא היה מנחה מושלם. אולי בגלל שהוא היה המנטור שלה ואולי כי היא פשוט כזאת, גם רותם סלע היא מנחה מהדור החדש, כזו שלא מפחדת מהתקלות והפתעות, ולא צריכה תסריט נוקשה כדי לשרוד תוכנית. היא לא מפחדת לטעות, נראה לי שאפילו ההיפך, והכי חשוב, היא לא מפחדת לצחוק על עצמה או לקבל ירידות בשידור חי. יש משהו מאד נינוח בבחורה הזאת, שגורם לבילוי איתה על ספת הסלון להיות פשוט נעים. רפאלי, מצד שני, היא ההיפך המוחלט. החל משפת הגוף הנוקשה שלה כשהיא מנחה, שפת גוף שמשדרת "העיקר שהשמלה יושבת עלי טוב", המשך בעובדה שהיא מדברת בצורה לא טבעית, החיוך שלה, שנראה מעושה, וכלה בעובדה שהיא תמיד נשמעת כאילו היא מקריאה מילה במילה מהפרומפטר, ובאופן כללי נראית לא טבעית ולא נינוחה כשהיא מדברת מול קהל. אפילו בראיונות הקצרים שלה עם המתחרים, עם דמויות שהיה אפשר לעשת מהן מטעמים טלוויזיונים בלי להתאמץ, היא פספסה שוב ושוב.

מדד ההומור

בניגוד לבר רפאלי, רותם סלע נראית כמו אחת שיש לה הומור, וחשוב מזה - הומור עצמי, היא לא לוקחת את עצמה כל כך ברצינות, ואין לה בעיה להשתטות בפומבי. זה נורא חמוד, וזה גם מה שגורם לאנשים להתחבר אליה. הומור עצמי זה הדבר הכי חשוב באישיות טלוויזיונית, ובאישיות בכלל, לעניות דעתי, במיוחד אצל מנחה או שחקנית, ולדעתי אנשים בלי הומור עצמי מלחיצים את השועלים. צריך ללכת לידם על ביצים, תמיד הם נראים כאילו כל רגע הם הולכים להיעלב, לכעוס, או לא לאהוב משהו שאמרת ולעשות מזה ביג דיל. רותם סלע משתפת את הציבור בחייה, מאפשרת לצלם בתוך ביתה הפרטי, ומדברת על דברים אישיים גם אם הם מביכים, כמו למשל הוידוי המשעשע שלה לגבי שאיך היא מכינה את הילדות שלה לגן. רק בסיפור הקטן והשולי הזה אפשר למצוא את כל התכונות שמניתי כאן - נגישות, הומור, כנות, אנושיות, ושחרור. ואם אלה לא סיבות שמצדיקות את ההדחה שלה את בר רפאלי ממעמד הדוגמנית, השחקנית והמנחה האהובה ביותר בישראל, אני לא יודעת מה כן.

ככה רותם סלע מכינה את הבנות שלה לגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully