אופירה אסייג עושה קניות. ניר פקין
ניר פקין

למרות הכל, לא יעזור לכם: אופירה אסייג היא פורצת דרך

17.9.2019 / 8:15

אופירה אסייג היא אישה שהדעות עליה קיצוניות לכאן ולכאן. יש שמכורים לסגנון הדיבור הלא מתפשר שלה, ויש כאלה שאלרגיים אליה יותר מלפריחת אביב. ג'ני דנסון חושבת שלא משנה מה אתם חושבים - אי אפשר להכחיש שהיא פורצת דרך

בניגוד לארה"ב, בה מככב נשיא שמחבב טוויטים כועסים באמצע הלילה וריבים הופכים למלוכלכים ופיזיים בקצב בו דניאל גרינברג אומרת משפטים כמו "אני לא מתראיינת על מערכת היחסים שלי" רגע לפני שהיא מתראיינת על מערכת היחסים שלה, הביצה הישראלית נשארת בדרך כלל נטולת דרמה אמיתית, וגם אם מתעורר פתאום איזה ריב מעניין, הוא תמיד נגמר ב"סולחה" מתוקשרת שגוררת ראיון על הילדות הקשה של זה שהתחיל את הריב. לצערנו אין לנו יותר מדי דמויות שנויות במחלוקת, כאלו שבאמת מדברות על הדברים כמו שהם ולא מפחדות להתלכלך, לריב או להתעצבן.
ובכן, אין לנו יותר מדי, אבל יש לנו את אופירה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

נכון, היא לא עוברת חלק בגרון, ולפעמים יש תחושה שהיא נתפסת על נושא בצורה כל כך אובססיבית שבטח יש פיטבולים שמרכלים בינם לבינם על כמה האישה הזו צריכה ללמוד לשחרר, ונכון, הצעקות, הוולגריות, תנועות הידיים המוגזמות והטונים הצורמים גורמים לנו להתכווץ קצת על הספה ולנסות להבין למה היא כל כך כועסת. ומצד שני - כמה כיף לראות אותה נובחת לעבר אייל גולן "כל מי שמסביבך שונא את דניאל" ולראות אותו מתפתל ומחשב מה לעזאזל לענות כדי לצאת טוב בטלוויזיה ולא להיות מותקף פיזית כשהוא חוזר הביתה.

כי עם כל הכבוד לניסיון של האנשים על המסך שלנו להראות אלגנטיים ומאופקים, אופירה מבינה את כללי המשחק הטלוויזיוניים. היא מבינה שאנשים לא רוצים לראות ראיונות בהם כל מה שהמראיין עושה זה להנהן כמו אותה בובה קטנה שמניחים על הדשבורד ולמחוא כפיים. בנוסף, וזה מה שהופך אותה למישהי שבאמת שווה לקחת ממנה דוגמה - אופירה לא מחפשת להתנצח מול אנשים חלשים. לא תראו אותה יורדת על דוגמנית מתחילה שמנסה להתפרסם או שחקן שסופר דקות מסך, להיפך, לבריכת הבוץ שלה היא גוררת מהשיער רק את הגלדיאטורים. זו האישה שיצאה במונולוג נוקב נגד ביבי נתניהו, הפכה להיות אחד האנשים ברשימת החיסול של יאיר נתניהו ולא פחדה להגיד עליו שהוא "משועמם, נמצא בבטלה ומתבטא בסוג של טירוף" ובימים האחרונים, אחרי ריב מתוקשר במיוחד עם אייל גולן בגלל שהוא הסיר ממנה עוקב באינסטגרם - אופירה מחלקת לייקים לרוסלנה רודינה. טעות? הצחקתם אותה, כולנו יודעים כמה משקל אופירה נותנת ללייק.

וזו כנראה האסטרטגיה שלה בסופו של דבר, כי האנשים המפורסמים והחזקים ביותר הם גם אלו שיביאו אותה לכותרות ויהפכו את הריב לשיחת היום, ובזכותם היא מחזקת את המעמד שלה כאישה ש"לא כדאי להתעסק איתה", ועדיין נשארת האישה שכולם רוצים להתעסק איתה.

אז לא משנה אם אתם שונאים את אופירה אסייג, אתם חייבים להודות שאין כמוה - סוף סוף יש דמות צבעונית וחזקה שאפשר לאהוב, לשנוא, או לאהוב וגם לשנוא בו זמנית. אבל להישאר אדיש אליה אי אפשר. במהלך השנים עלו וירדו מהכותרות המון נשים חזקות, אבל בסופו של דבר הן ניסו תמיד להתאים את עצמן לתבנית שבנתה עבורן הטלוויזיה, בעוד אופירה בועטת בגבולות התבנית הזו באלגנטיות של לוחם סומו שנקלע לקורס שזירת פרחים, ומפרקת אותה לרסיסים. זו התנהגות שהיתה שמורה עד היום לגברים מבוגרים עם כרס וקו שיער נסוג, שאוהבים להתלונן על כך ש-METOO הרס את הרומנטיקה ואת האפשרות לתפוס לנשים בפוסי, לא לנשים, בטח לא כאלו שדואגות שההחלקה שלהן תהיה מושלמת והאודם יהיה מדויק (למרות שפה היא לפעמים מפספסת).

בדיוק בגלל זה מדובר באישה פורצת דרך. היא מפלסת דרך חדשה עבור נשים בכל התחומים. אולי זה קשור לעובדה ש-2019 תיחקק בדפי ההיסטוריה כשנה בה הפמיניזם ניער את העולם והטלוויזיה שלנו נפתחה לסוג חדש של נשיות, או שאופירה פשוט הבינה את הדרך שלה לגדולה, והחליטה לשחק עם הקלפים שיש לה ולהראות לכולם מי המלכה. והמלכה לא מתאימה את עצמה - היא משנה את כללי המשחק בכל הנוגע לחיבור בין נשיות ועוצמה - המלכה לא צריכה להיות מאופקת, לא מנסה לשדר אלגנטיות ולא מחפשת להיות עדינה או יפה. היא בועטת, כועסת, מתפרצת ועומדת על שלה, והיא בעיקר לא מתנצלת על זה. ואם צריך לשלוח לגיליוטינה - שולחים - אין מה לעשות, כשאת המלכה, יש לך החלטות קשות לעשות.

עוד בוואלה!

הכי לא HOT: פאשלת הליפסטיק המזעזעת של אופירה אסייג

לכתבה המלאה

העובדה שהיא יושבת כחלק מצמד מנחים בתוכנית עתירת רייטינג ולרגע לא נחשבת כסייד קיק או אביזר יפה שמחלקת העיצוב הניחה ליד המנחה הגבר כדי לקשט את החדר היא חדשה, ולמרות שכבר ראינו אלפי נשים מנחות, עדיין לא ראינו אחת שעושה את זה עם ביטחון להגיד את כל מה שהיא רוצה בלי לסנן, ומוכנה לזנוח את האלגנטיות והקוקטיות שמצופה מנשים בפריים טיים לטובת אייטם טוב או שאלה שכולם רוצים לשאול. העובדה שאופירה פשוט עושה מה שבא לה זה מרענן, ונותן להמון נשים שעד היום הרגישו שהן צריכות לחייך ולשתוק כשמישהו אומר משהו מעליב או מטומטם את התחושה שהן יכולות לענות ולנבוח כשצריך.

אז אני אמשיך לצפות בה מטיחה האשמות, מרגיעה את ברקו כמו ערס שרוצה לצאת למלחמה ובעצם בועט באוויר וצועק "תחזיקו אותי" וגורמת למרואיינים לשקשק לפני שהם עולים לשידור, ואם הטונים החזקים מעצבנים אתכם אתם בחברה טובה, הם מעצבנים את כולם - פשוט תנמיכו את הווליום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully