בחורה מלקקת סוכריה על מקל. ShutterStock
ShutterStock

הסקסולוג אומר: זה סופי, זה סגור - הגודל באמת לא קובע

ד"ר דניאל דריי

17.9.2019 / 18:42

בין שאלות הרות גורל כמו שלום עולמי וההתחממות גלובלית, הנה סוגיה מעסיקה את מרבית הגברים בעולם. הגודל- קובע או לא? זה הזמן לשבור מיתוסים, להעמיד דברים על דיוקם ולהבין אחת ולתמיד מה משפיע על חיי המין שלכם, ומהו רק מיתוס ולא יותר

דומה שאין גבר אחד בעולם שלא עסק, החל מילדות, בבחינת איבר מינו והשוואה שלו עם איברי חבריו. אם צפה לאורך חייו הבוגרים גם בכמה סרטי פורנו, סביר להניח שלקה במרה שחורה כשנחשף לאיברי מין מפוארים ובלתי נתפסים בגודלם, מבלי לקחת בחשבון שמה שרואים משם, דרך המסך, אינם בהכרח תואמים את המציאות. עד כמה באמת משפיע גודל איבר המין על היחסים שבינו לבינה, על הדימוי העצמי ועל היכולת להגיע לסיפוק מיני, שלך ושל בת זוגך, ובעיקר, עד כמה הדימוי העצמי שלך נפגע בגלל גודל איבר המין שלך?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מה גברים רוצים
נתחיל מהעובדה שמרבית הגברים בעולם, וללא כל הסבר רציונלי, היו רוצים איבר מין גדול יותר, ביניהם גם כאלו שעומדים לחלוטין בסטנדרט הגודל שנחשב לנורמלי. זוהי תפיסת עולם מעוותת שמתחילה מילדות ואשר מייחסת הצלחה בחיים, קשרים רומנטיים מוצלחים ובטחון עצמי - לגודל איבר המין.
אחרי שהבנו את נקודת המוצא, חשוב להתעכב רגע דווקא על הצד השני - הנשים. חשוב להבין שכל אישה בנויה אחרת מבחינה אנטומית ולכל אשה יש את ההעדפות שלה, הציפיות שלה מהגבר שאיתה, ולא תמיד העדפות וציפיות אלו קשורות אך ורק לגודל איבר המין של הגבר. למעשה, כשאיבר המין ארוך מדי, כלומר מעל הנורמה, הוא עלול ליצור אצל חלק מהנשים מכשול, תחושת אי נעימות ואפילו כאב, דבר שעלול להוביל לרתיעה שלהן וחשש מפני קיום יחסים אינטימיים. ישנם מקרים שבהם דימוי הגוף של הגבר נפגע מאד בשל תחושותיו בנוגע לגודל איבר מינו. בין אם התחושות מבוססות על נתונים אמיתיים, ובין אם הן נשענות על מיתוסים עליהם גדל הגבר מילדות, אם התחושות הללו משפיעות על תפקודיו בחדר המיטות או בהימנעות מקיום יחסי מין.

זוג. ShutterStock
הגודל לא קובע!/ShutterStock

מה נשים רוצות
אז יש מיתוסים שכדאי לשבור ויחד עם זאת, יש מה שנתפס אולי כקלישאה אולם הוא דווקא מדויק: נשים רוצות את כל החבילה, ולא, המילה "חבילה" לא מכוונת למה שטמון לכם במכנסיים. נשים רוצות את הריגוש, את החיזור, את היחס, את המשחק המקדים, האווירה והתפאורה. אם כל אלו מתקיימים, ויחד עם תשומת לב וההקשבה למה שהן באמת רוצות במהלך האקט המיני, גודל האיבר לא באמת משנה להן. אם נחדד יותר את הדברים, הרוב הגדול של הנשים לא יגיע לפורקן דווקא מאקט החדירה, כך שאם תהיו קשובים לאשה שאתכם, עם שיח פתוח, רגישות וסבלנות, ושימוש באיברים נוספים מלבד איבר המין שלכם, למשל אצבעות או לשון, אם תוסיפו צעצועי מין מלהיבים, משחק מקדים ואווירה טובה ומשוחררת, מובטח לכם יופי של סקס, בין אם האיבר שלכם הוא גדול, בין אם לא.כדי להיות מאהבים נפלאים אתם צריכים להרגיש מספיק בטוחים בגוף שלכם ובתפקודו כדי שלא תתעסקו בזה בזמן שאתם עושים אהבה,. אתם צריכים להיות פנויים מחשבתית ורגשית לענג ולהתענג. גבר שתוך כדי יחסי המין מוטרד מגודל איבר המין שלו או מכך שהזיקפה שלו תיעלם או שיגמור מהר מדי לא באמת פנוי להיות מאהב רגיש וחושני.

שאלה של עובי
כשמגיעים לשאלת "עבה זה טוב"? התשובה היא דווקא כן. עובי הפין משפיע על תחושת החיכוך בנרתיק, שם גם מצוי עיקר הגירוי המיני. אבל, ויש כאן אבל גדול, גם אם בורכת באיבר מין עבה לתפארת, זה לא אומר שבזה הסתיימה עבודתך. כי בשורה התחתונה, מה שמשפיע על סקס מוצלח, מהנה ומספק הוא הגבר שמחובר לאיבר מינו, ולא להיפך.

זוג מאוכזב במיטה. ShutterStock
לא להתבאס. יש דרכים להתגבר על זה/ShutterStock

חיי המין שלכם יהיו טובים בהרבה אם תעסקו פחות בגודל האיבר ותפתחו יותר מיומנויות עם בת הזוג שלכם, שבעיקרן הקשבה והכלה, והבנה שלכל אשה רצונות וציפיות משלה, והבנה שגם אם איבר המין שלכם אינו גדול, זו לא סיבה לפתח "חרדת ביצוע" וישנם כלים רבים שיכולים לשמש אתכם בעת קיום יחסי מין, ליהנות מהם ולגרום לעונג גם לצד השני. ישנן דרכים לגרום לאיבר להרגיש גדול יותר - אחת מהן היא להניח את המיטה מול הקיר ולהשתמש בקיר כדי לדחוף עם הרגליים את האגן כלפי בת הזוג וכך לתת הרגשה של חדירה עמוקה יותר. ובכל מקרה, נשים יעריכו הרבה יותר גבר שדואג לצרכיהן ומספק מכלול שלם של תענוגות מיניים, במיוחד שאצל רובן, ההגעה לפורקן לא קשורה דווקא לאקט החדירה, אלא לכל המכלול.

רוב העבודה במקרים אלו היא מנטלית, אבל מעבר לכך, במידה והפציינט מתעקש על איבר מין גדול ועבה יותר, אחת האפשרויות שהרופא ישקול היא טיפול קוסמטי אסתטי להגדלת איבר המין על ידי חומצה היאלורונית.

הכתבה מאת הרופא והסקסולוג ד"ר דניאל דריי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully