אישה מנחמת גבר שפישל במיטה. ShutterStock
ShutterStock

זו לא (רק) את: כל הסיבות למה הוא לא רוצה לשכב איתך

24.10.2022 / 9:28

כל מה שגברים רוצים זה סקס, נכון? האמת שלא תמיד, דבר מתסכל בשבילנו, עניין שלא נעים לדבר עליו בשבילם. הנה כמה אופציות בגללן הליבידו שלו עלול להיות ירוד. חלקן אפילו פתירות

עם כל הכבוד למין הגברי, היש דבר שיכול להעליב נשים יותר מבן זוג שלא יוזם סקס, או גרוע מכך - שמסרב לסקס? אני לא חושבת. הנטייה שלנו היא ישר לקחת את זה על עצמנו, לחשוב שמשהו אצלנו לא בסדר, שהמראה שלנו לא מושך אותו או שעלינו קילו וחצי וזה בטוח מוריד לו (לא נשמות, הוא לא שם לב בכלל). יש הרבה סיבות שבגללן בן הזוג מסרב לסקס, ורובן גם לגמרי ברות טיפול.

העבודה היא חייו
אם בן הזוג מבלה שעות על גבי שעות בעבודה ואז חוזר הביתה ולא רוצה לשכב איתך, הנטיה היא לחשוב שאולי יש לו פילגש בעבודה. למעשה, יש סיכוי טוב שהפילגש שלו היא העבודה (עדיין משתמשים במילה פילגש? לא בטוחה). בייחוד במדינת ישראל, אומת ההיי-טק, סטארט-אפ ניישן, ועוד כל מיני טייטלים שיגרמו לנו להרגיש חשובים אבל בשורה התחתונה אומרים: שעות העבודה פה לא נורמליות. יכול מאוד להיות שבן הזוג פשוט שקוע בעבודה ומשקיע את כל המרץ שלו שם, לא רק מבחינת שעות העבודה, אלא גם בתוכן שלה. השבחים שמקבלים מהבוסים, האופציות לקידום והרצון להגיע לפסגת הקריירה, כל אלו עלולים להיות מרגשים מספיק, ולהוות תחליף לחיי הסקס.

מה אפשר לעשות: נסי לדבר איתו על זה. כמובן שזה לא יעזור בשיט, ואז תנסי לדבר עם עם עצמך ולהבין שאין לך ברירה אלא להפוך למאתגרת לפחות כמו העבודה שלו, או להשלים עם זה ולהתנחם בעובדה שגם זה בסופו של דבר ישעמם אותו והוא יירגע.

גבר צופה בפורנו. ShutterStock
עם זה את באמת לא יכולה להתחרות/ShutterStock

חסר לו טסטוסטרון
רמת ההורמון הגברי, טסטוסטרון, הולכת ופוחתת אצל גברים עם הזמן במהירות של 0.4 עד 2 אחוזים בשנה החל מגיל 30. המשמעות של כל הדבר הזה היא בעיקר חשק מיני ירוד, אבל חוסר בטסטוסטרון יכול לגרום לעוד כל מיני תופעות בלתי רצויות כמו אנרגיה ירודה, מצבי רוח רעים, עייפות, אובדן מסת שריר ואפילו אין אונות. יופי, עכשיו לכי תשכנעי אותו לשכב איתך.

מה אפשר לעשות: למרבה המזל, כמה שהדבר הזה נשמע מפחיד, הוא לגמרי לא סופני (גם לא לחיי המין). ניתן לטפל במצב של חוסר טסטוסטרון עם הורמונים (ידעתן ש בארה"ה טסטוסטרון הוא אחת מתרופות המרשם הנרשמות ביותר?), טיפול בלחצים, וייעוץ.

הוא מכור לפורנו
זה לא סוד שפורנו אפשר להשיג כיום כל רגע, מכל מקום ובחינם, מה שמגדיל את הסיכוי שבן הזוג יצרוך אותו, והרבה. מחקרים מאוניברסיטת אינדיאנה ואוניברסיטת הוואי הראו שגברים שצורכים יותר פורנו חוו אי שביעות רצון מבת הזוג מבחינת אינטימיות,רומנטיקה, אהבה, אושר, מחויבות והערכת יחסים. למעשה, זה יכול להיות אפילו יותר נורא מ"אי שביעות רצון". לפורנו יכולות להיות השלכות הרסניות ממש על מערכת היחסים. אם הגבר מתמכר לפורנו, הוא בעצם מסתמך רק על זה כדי להתגרות, במקום על בת הזוג שלו. ויש לזה גם סיבה מדעית - הנוירוכימיקלים שמציפים את מוח האדם כשהוא צורך פורנו יכולים להיות ממכרים כמו שימוש בקוקאין. לכן השימוש תדיר יותר והוא ממלא את בן הזוג בציפיות לגמרי לא ריאליות לגבי איך חיי מין אמורים להיות (סליחה באמת שאני לא יכולה להזדיין בשפגאט תוך כדי שאני מוצצת גם לחבר שלך), ואז למה לו באמת לשכב איתך?

מה אפשר לעשות: כמעט כמו בכל מצב בעייתי במערכת היחסים - חייבים קודם כל לדבר על זה. וכמובן שהוא לא ירצה לדבר על זה, או להודות בזה. אחרי שתריבו כמה פעמים ותאיימי לעזוב אותו, אולי הוא ישתכנע לנסות להיגמל, או לפחות להפחית.

גבר אימפוטנט איך לאמר, לא שמח במיוחד. ShutterStock
תסכול ודאגה יכולים לגרום לבעיות בתפקוד/ShutterStock

חרדת ביצוע
כן נשמות, לא רק אנחנו יכולות להיות חרדות. שפיכה מוקדמת או שפיכה מאוחרת הן בעיות נפוצות אצל גברים, מה שיכול לגרום להם להרגיש חוסר ביטחון, ובמקרה גרוע יותר, אפילו לחרדות קשות והימנעות מהאקט בכלל. תוסיפו לזה את המדיה שבהחלט יודעת להשמיץ גברים על תפקוד מיני לקוי (האם קיים סיטקום אחד בו לא צוחקים על גבר ששפך מוקדם או שלא עומד לו?) וקבלו מתכון לאסון, או לפחות ליובש בגזרת הסקס.

מה אפשר לעשות: הסיבות לבעיה יכולות להיות שונות ומגוונות, ויכולות להיגרם מתחושות של תסכול, דאגה ותחושת חוסר ערך. את כל אלה אפשר לרפא באמצעות תרופות וייעוץ פסיכולוגי. בשורה התחתונה - לא צריך להתבייש לבקש עזרה, בדיוק כמו שהולכים לרופא בכל מצב אחר של אי נוחות או בעיה בתפקוד.

עודף משקל
אין פה כוונה לחטוא בשמנופוביה, חלילה, זו באמת יכולה להיות סיבה אמיתית לחוסר חשק מיני. כן בנות, לא מדובר על המשקל העודף שלכן, אלא שלו. קשה להאמין, נכון? מחקר מצא שהשמנת יתר וחוסר בפעילות גופנית הביאו לירידה בתפקוד המיני אצל 31 אחוז מהגברים (ו-43 אחוז מהנשים. כן בנות, אנחנו לא חפות מהבעיה). הבעיה בדימוי הגוף שיש להרבה מהאנשים שסובלים מהשמנת יתר היא שמי שלא אהוב את עצמו, שפוט לא רוצה להתפשט ולא מרגיש שיש ממה ליהנות אצלו.

מה אפשר לעשות: פעילות גופנית, והרבה. לא רק שזה יעזור למתן את המשקל, זה גם יגדיל את כמות האנדרופינים, ויגרום לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם. היא אפילו יכולה לגרום להם לאכול בריא יותר. ולנוע בקלילות יותר בין הסדינים. כי מאכלים כבדים, משמינים ושמנוניים יכולים להוריד את החשק המיני גם לאדם הרזה ביקום.

גבר מחזיק את מפשעתו. ShutterStock
אולי הוא סתם לא רוצה שתראי אותו/ShutterStock

הוא מסתדר טוב יותר לבד
במילים אחרות, הבחור מאונן יותר מדי, ולא חולק את העונג הזה איתך. יכול להיות שפשוט נמאס לו כל פעם שהוא רוצה לשכב להתחיל לנהל משא ומתן עם גברת "כואב לי הראש" הסטריאוטיפית, והוא פשוט החליט לקחת את זה ליידים שלו. יכול להיות שהוא פשוט מעדיף לאונן לפורנו או לפנטזיות מיניות שלו, כי זה פשוט עושה את העבודה מהר יותר. יכולה להיות לזה עוד סיבה, קצת מדאיגה יותר - הוא פשוט נהנה מזה יותר. אם גבר מבלה הרבה זמן באוננות הוא עשוי להתרגל לרמת גירוי מיני גבוהה ואינטנסיבית יותר, שיכול מאוד להיות שהוא לא יקבל אצלך, בכל זאת, יש גבול למה שהנרתיק יכול לעשות.

מה אפשר לעשות: שוב - הרופאים ממליצים לדבר, לדבר, לדבר. אנחנו אומרות שאם לא מצליחים לנצח אותם, אולי כדאי להצטרף אליהם. בקשי להתטרף וגלי מה הדבר שהוא אוהב כל כך - ואז תני לו ללמד אותך איך עושים את זה. יש מצב שזה פחות מתיש.

הוא באמת לא נמשך אלייך יותר
אם בדקת את כל הסיבות האחרות שמנינו מעלה, וכלום לא נראה לך מתאים. יכול להיות שהוא לא סובל מבעיה רפואית, אלא הוא סתם כנראה לא נמשך אלייך יותר. מבאס, ברור. עדיף שהוא ייקח תחליפי הורמונים כל חייו מאשר שאת תספגי דחייה ותתמודדי איתה, אבל מה לעשות, לפעמים החיים קשים, משיכה מינית יכולה להיגמר פשוט בגלל שהיחסים מיצו את עצמם.

מה אפשר לעשות: לקבל את זה בגבורה, וולעבור הלאה.

מה עם הגבר שלך?

יש לו ליבידו נורמלי
כל כך חרמן שזה מעיק
לפעמים כבוי מעט, אבל זה מתאים לי כי אז אנחנו מדברים
המצס מדאיג, לא אשקר
2646 משתתפים
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully