אילנית לוי, אלירז שדה. ניר פקין
ניר פקין

אחת ולתמיד: זה למה גברים כהים מעדיפים נשים בלונדיניות

22.10.2019 / 9:10

יופי הוא בעיני המתבונן. היופי האמיתי מגיע מבפנים. אופי הרבה יותר חשוב מיופי. נכון, שמענו כבר את כל הקלישאות האלו ואנחנו יודעות שאנחנו יפות, אם לא בחוץ אז לפחות בפנים. אבל מסתבר שבלונדיניות בכל זאת נהנות יותר, והסיבה לגמרי מדעית

הרבה ספרים נכתבו על מה בדיוק גברים או נשים רוצות, וכל רווקה תל אביבית יכולה לתת רשימה מדויקת של מה היא מחפשת בבן זוג פוטנציאלי, בעוד גבר ינהם לעברך "ציצים" או "דופק" אם נשאל אותו את אותה השאלה. אבל מסתבר שנושא ההעדפה המינית מעסיק לא רק רווקים ורווקות, אלא גם חוקרים באוניברסיטאות ברחבי העולם. אולי כי רוב החוקרים הם רווקים? תזכירו לנו לעשות על זה מחקר.

את האינסטגרם ואת הפייסבוק שלנו כבר ראית?

בשנים האחרונות התפרסמו שני מחקרים שבחנו בדיוק מה נשים או גברים מחפשים בבני זוג פוטנציאלים. נתחיל במחקר שהצליח להוכיח שגברים נמשכים יותר לנשים בלונדיניות. אבל חכי, אל תרוצי עדיין לספר עם בקבוק מי חמצן, כי יש המשך.

מחקר של אוניברסיטת מינסוטה גילה שגברים תופסים נשים בלונדיניות כ"צעירות יותר ובריאות יותר" מנשים ברונטיות, ומצד שני גם "מתירניות יותר". למה לעזאזל ישבו חוקרים במיניסוטה ובדקו בלונדיניות לעומת ברונטיות אתם שואלים? ובכן, לפני כמה שנים היה מחקר אחר שגילה שמלצריות בלונדיניות מקבלות טיפים גבוהים יותר, זה למה.

המחקר מצא שגברים רואים נשים בלונדיניות כמושכות יותר לדייטים, אבל כשזה מגיע לחתונה, הנה טוויסט מעניין: דווקא לנשים עם שיער כהה יש יתרון קל והן נתפסות עם "פוטנציאל הורות וזוגיות" גבוה יותר. כלומר, כשהם מציעים לבלונדינית לצאת לדייט הם מתכננים איך הם יגיעו איתה למיטה, אבל כשהם יוצאים לדייט עם אישה ברונטית יש סיכוי שהם חושבים על קשר לטווח ארוך. בכל מקרה אם הם תופסים אותנו כצעירות יותר כבלונדיניות, אולי כדאי להתחיל להבהיר את השיער עם השנים במקום להתחיל להזריק דברים לתוך הפנים. אגב, אותו מחקר מצא גם ששיער ארוך הוא פחות מושך, ואם כבר בלונד אז שיהיה באורך בינוני, עד הכתפיים. כי מסתבר שאצל גברים הכל עניין של אורך.

מחקר יותר מעניין שנערך באוניברסיטת לונדון, עלה על משהו במקרה. הם דווקא חיפשו תרופה לסרטן, לא איך להגדיל טיפים בסוף הערב, ותוך כדי איסוף הממצאים, מצאו החוקרים את החיבור הנפוץ ביותר בין גברים לנשים. מסתבר שכשאתם רואים זוגות בהם יש אישה בלונדינית ובהירה וגבר שחום וכהה, זה ממש לא במקרה. גזעני? קצת, הוכח מדעית? מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מדובר באחד המחקרים הגדולים שנעשו אי פעם, שבדק מעל 300,000 אנשים במטרה לבדוק את הקשר בין פיגמנטציה ונטיות גנטיות לסרטן, אבל הממצאים אפשרו לחוקרים להבין הרבה יותר בנוגע לחיבור בין נשים וגברים. אתם יודעים איך זה, יצאתם לרפא סרטן ובטעות גילתם איזה תמונה לשים באוקי קיופיד.

אחד הממצאים גילה שלנשים יש פי 2 יותר סיכוי להיוולד עם שיער בהיר מגברים, כלומר אם הולכת להיוולד לכם בת, יש פי 2 יותר סיכוי שהיא תהיה בלונדינית מאשר אם יוולד לכם בן. למה זה חשוב? החוקר טים ספקטור מקינגס קולג' בלונדון מסביר: "העובדה שיש הרבה יותר נשים בלונדיניות מגברים בלונדינים התגלתה במקרה, זה יכול להסביר בחירה טבעית של בני זוג". כמו שהטבע מייצר עבורנו סימנים שאמורים לעזור לנו לשרוד, כמו למשל, תינוקות נולדים עם עיניים גדולות ואף קטן (האף שלנו יגדל בעשרות אחוזים יותר מהעיניים בזמן שאנחנו מתבגרים). למה? כי יש לנו נטייה טבעית להגן על יצורים עם עיניים גדולות יחסית לאף. כך העובדה שלנשים יש נטייה להיוולד בלונדיניות בעוד לגברים יש נטייה להיוולד כהים יותר מצביעה על תהליך של ברירה טבעית - גברים יעדיפו נשים בהירות שיער ועור, בעוד נשים יימשכו יותר לגברים כהים, שחומים ועם שיער כהה.

ספקטור מסביר ש"העובדה שיש יותר נשים בלונדיניות וגברים כהים לא מוסברת על ידי גנים", זה פשוט משהו שקורה בצורה טבעית ולא ניתן להסביר אותו חוץ מלהניח שהטבע מעוניין שנתרבה, ולכן הוא יוצר גברים ונשים שיהיו מושכים בעיני המין השני. אגב ספקטור מעיר שזה גם תהליך שנוצר מבחינה תרבותית, שכן יש הרבה יותר נשים שמבהירות את השיער מגברים.

זה לא אומר שאם את ברונטית או אם אתה גבר בלונדיני נידונתם לחיים אומללים ונטולי זוגיות. מחקרים מדברים על אחוזים גבוהים, אבל יש מספיק גברים שיעדיפו את הנשים שלהם יותר קרדשיאן מחדיד והמון נשים שמריירות על ליאם המסוורת. ותודה לאל, יש עוד דברים שמשפיעים על הבחירה כמו חוש הומור ואפילו הקול שלך. אבל לפחות אנחנו סוף סוף יכולות להבין את כל הרוסיות שמסתובבות עם ערסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully