וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשג'ובאני ניצח את נעמה בהישרדות: כך קרה הפלופ הגדול של העונה

14.7.2019 / 9:02

אם הייתה ניתנת לציבור האופציה להצביע גם בקטגוריית השורד האחרון, נעמה הייתה מנצחת את העונה. ואם זה לא אפשרי, לפחות שיידחו את הצבעת המושבעים לשידור החי. בלי קשר, יש לנו תחושת פספוס גדולה לגבי שמחה גואטה. וגם: מה נסגר עם הסטיילינג אתמול?

ג'ובאני רוסו הישרדות. מיכה לובטון,
עדיף נעמה. ג'ובאני רוסו/מיכה לובטון

הטוב

נתחיל בזכייה של ג'ובאני בתואר הנחשק "השורד האחרון". לדעתי לא הגיע לו, אבל היה צפוי שמשלושתם הוא זה שייקח, וגם כתבתי את זה כאן, עם הסבר למה זה לא יכול היה להיגמר אחרת. מצד שני, היו שמועות על מושבעים שביקשו לשנות את הצבעתם אחרי שראו את שידורי התוכנית בארץ, וג'וזי אישר את השמועות האלה כשאמר, בשידור חי, שאחרי שראה את התוכניות הערוכות, דעתו השתנתה. יכול להיות שהוא היה בוחר בנעמה יחד עם עוד כמה מושבעים - אולי גם אז היא לא הייתה זוכה, כי בחיים לא היו נותנים לה לקחת פעמיים את הפרס הגדול, אבל לפחות היה קרב.

כל העונה שמעתי אנשים מתדיינים על האישיות ה"קרה" שלה, קוראים לה אסטרטגית, וגם במועצת השבט היא הואשמה במשחק קשוח ולא חברתי, ואני עדיין לא מבינה למה. אני לא ראיתי אותה ככזו, נהפוך הוא - היא הייתה אצילית והוגנת לאורך כל הדרך, ועל הטעות היחידה שהיא עשתה עם אירה והשיחה לילדים היא התנצלה בפומבי, פעמיים, בכנות מוחלטת. הפלופ הגדול של העונה, ואולי יש לומר, של הפורמט, הוא שהאינפורמציה שהמושבעים מקבלים כשהם עדיין על האי לא מספיקה בכדי להצביע בצורה מושכלת. עובדה - הקהל בחר בנעמה כשורדת האהובה על פני מני נפתלי. זה אומר המון. אני מאמינה שאם הייתה ניתנת לנו האופציה להצביע גם בקטגוריית השורד האחרון, נעמה הייתה מנצחת את העונה. ואם לתת לקהל להצביע זה לא אפשרי, לפחות בתוכניות הבאות ההפקה צריכה לשקול את האופציה לדחות את הצבעת המושבעים לשידור החי, אחרי שקיבלו את זוויות הראייה של המצלמות, בנוסף לזווית האישית שלהם.

ג'ובאני רוסו הישרדות נעמה קסרי גיא זוארץ זו-ארץ שמחה גואטה. צילום מסך
הודה בשידור חי. ג'וזי/צילום מסך

הרע

וואו. הסטיילינג. אחרי שהתרגלתי לראות את כולם מזיעים, מלוכלכים, נטולי איפור אך חיוניים ויפים, היו לי ציפיות גבוהות מההופעה שלהם בגמר. אבל כולם משום מה אופרו והולבשו כאילו הגיעו לערב מחווה למופע הקולנוע של רוקי. כאילו, מה נשמע עם שמלת הקצפת הוורודה הזאת שליהיא לבשה, הגלימה המוזרה עם הפאייטים והחולצה השקופה של נעמה? ומה עם השיער המוגזם שלה? אפילו ג'ובאני נראה עשוי ומלוקק בטירוף - אמנם על האי הוא היה מטונף ופרוע, אבל לפחות גברי ויפה עם עיניים ממזריות שמציצות מבעד לזקן. הבגדים היו מוגזמים, הבנות היו מטויחות, וכדי לסגור את הפינה על כולן הודבקו שפתיים בצבע עור, שגרמו להן להיראות גוססות. דווקא אירה נראתה טוב, מה שעמד בניגוד גמור למרמרה הנוראית שעדיין הייתה שרויה בה. חשבתי לתומי ששנה אחרי שהמשחק נגמר ואחרי שהיא ראתה את הפרקים היא תהיה קצת יותר מפויסת, אבל לא. נראה שהיא עדיין כועסת על נעמה, אולי אפילו יותר, ועדיין מתנהגת כאילו עשו לה עוול נוראי, ומשום מה גם לא הצליחה לעשות את ההקשר בין הבחירות שלה במשחק לבין התוצאות שלו. כאילו היא היחידה על האי שמנעו ממנה דברים, היחידה שקיבלה יחס לא הוגן ממישהו, והיחידה שהודחה, כשבמציאות, בהתחשב בנתונים, היא הגיעה הרבה יותר רחוק ממה שחשבתי שתגיע. כאילו, שחררי, אחותי. כולם עברו את אותו הדבר. חוץ מזה, היא כן קיבלה משהו - היא נבחרה יחד עם מני למקום הראשון בקטגוריית מהפך העונה, למרות שממש לא ברור לי למה להפוך מבחורה נחמדה בלי אישיות לבחורה פחות נחמדה בהתקף טורט שאומרת ללא שליטה את המילה "פוטין" נחשב מהפך.

עוד באותו נושא

לקח את המיליון: ג'ובאני רוסו ניצח בגמר "הישרדות VIP"

לכתבה המלאה
ג'ובאני רוסו הישרדות נעמה קסרי גיא זוארץ זו-ארץ שמחה גואטה. צילום מסך
מה נסגר עם הלבוש? שלישיית הגמר/צילום מסך

ה"למה מה קרה"

עוד דבר אחד, לגבי שמחה. יש לי תחושת פספוס לגביה. נכון שהיא לא תפקדה פיזית, נכון שהיא עצבנה אותי עם נאומי ההעצמה שלה ועם הדיבור בגוף שלישי, והילדותיות, והמניפולטיביות, והאגרסיביות. אבל מה שהכי עצבן אותי הוא שברור לי ששמחה יכולה הייתה להוציא מעצמה דמות אחרת לגמרי, חכמה ומצחיקה, וזה לא קרה. אולי בגלל התנאים הקשים, ואולי בגלל שהיא הייתה מונעת מחוסר ביטחון, אבל לגמרי התפספס לי הצד האינטליגנטי והמצחיק שלה. רק אחרי שהכל נגמר, כמה ימים לפני הסוף, זה פתאום צץ. למשל כשהציגה בפני גיא את הנדנדה שמני בנה, והסבירה לו שהיא עומדת ב"תו תקן גואטה". השמחה הקלילה הזאת, שצוחקת על עצמה ולא מתגוננת, כל כך הרבה יותר מגניבה בעיני. גם השורדים הרגישו את הפספוס הזה והיו מבולבלים. בתחילת העונה היא היתה חמודה, וככל שהימים חלפו היא התקלקלה, עד לרמה שכולם פחדו ממנה או לא סבלו אותה, כפי שמעידה השאלה של ברקובר במועצת השבט האחרונה. הוא שאל אותה מי היא השמחה האמיתית מבין שתיהן, והאמת היא שהיא ענתה לו יפה, והודתה שהיא שתיהן. זה נכון, היא מורכבת, כמו כולנו, רק חבל לי שבפעם הראשונה שהיא הופיעה בתוכנית כל כך נצפית, ראינו בעיקר את הצד האפל שלה, ולא את הבחורה שאומרת לשקד המקולח "שקד קוממי, אני לא מצליחה לזהות אותך, חוץ מה-700 שיניים שלך". אני חושבת שאם היא הייתה מראה לנו את שמחה הזאת במקום להתגונן ולדבר כל הזמן בחוסר שכנוע עצמי על אמונה בעצמה, היא גם הייתה מעצימה את עצמה יותר, ואולי לוקחת את העונה הזאת, כי אחרי שאמרנו את כל זה, אי אפשר להכחיש שהיא פאקינג שרדה.

seperator

חוכמת השבט

"החזרתי אותך הביתה טום קרוז" גיא, למני. לא להגזים כפרה, אבל יש שיפור משמעותי
"לא לא לא לא לא לא לא. ממש לא. הספיקה לי עונה אחת". שמחה, כשנשאלה אם תגיע לעוד עונה
"אני מקנאה! אני מתה להיות שם במקומך" ליהיא לשמחה, בכנות מלאה. וזה למה אני אוהבת אותה.
"בלה בלה בלה בררר בררר בלה, נעמה, ליהיא, שמחה, אמא, כדורגל" ג'ובאני, על משהו. מכבי חיפה, תחזירו לו אהבה ותשקיעו בקלינאי תקשורת
"פוטין, אכלו לי, שתו לי, פוטין, נעמה, שיחת טלפון, נעמה , מהלך, נעמה. פוטין!" אירה, מסכמת עונה
"אני שמחה גואטה, אתם שמחה גואטה, כולנו שמחה גואטה. צפו לראש סוס במיטה, מתישהו. בקרוב." שמחה מסכמת עונה
"כדור, לב, דשא, רגל, שמחה, שוער, משחק, בעיטה, קורה, אמא" ג'ובאני, נושא נאום זכייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully