וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבידוד הגדול: קורונה בחוץ, אורן חזן בבית, אין לאן לברוח מהמציאות המזעזעת

19.3.2020 / 8:18

האח הגדול עזב את הבית וכל המחליפים שלו לא סיפקו מספיק עניין. דנה הייתה קצת סתמית, רד לא היה קשור ואורן חזן - מה שנשאר ממנו זה רק הילד הדחוי והפתטי שמושך בצמות ומנסה להיות במקובלים. ולמה, בשם אלוהים, לא הראו לנו את הדבר היחיד שבגללו רצינו לראות את הפרק?

האח הגדול

"האח הגדול עזב את הבית". הההודעה המרעישה מלפני שבוע מרגישה כאילו קרתה לפני חודשיים, כי כל כך הרבה קרה בשבוע הזה. במילים אחרות - למי אכפת? נשבעת ברווח בין הרגליים של לירון וייצמן שממש התאמצתי להתעניין, ופשוט לא הצלחתי. אולי בגלל שהם לא יודעים כלום על מה שקורה בחוץ - כל מה שקרה שם היה נראה תלוש אפילו יותר מהרגיל - ואולי דווקא בגלל שבית האח הוא בעצם גרסה צינית ומעוותת של המציאות, אחרי הכל הם חיים שם בבידוד אחד גדול ששולטת בו אי הוודאות.

מי יודע, אולי בעולם בו לא הייתי מחכה בחרדה להודעה שתבשר לי אם ביליתי ליד חולה קורונה זה היה מצליח לעניין אותי, אבל אם אין תוכן מעניין, זה לפחות צריך להיות מספיק מצחיק כדי לעבור כבידור ראוי. די מעודד אותי לגלות שאני צריכה יותר מאשר את אדם ותקוה מחליפים כוס שמפניה בזוג גרבי גוצ'י, ויותר מאת האח הגדול מזייף התמוטטות עצבים לקראת עזיבתו את הבית.

היה קצת משעשע לראות את התגובות של הדיירים תוהים מה קרה לאח, כי הניתוח שלהם את הסיטואציה הוציא מהם אבחנות די כנות על עצמם, בטעות - ליאור מגלה בלי לשים לב את מה שעומד מאחורי כל התקפי העצבים שלו: "האח לא עצבני עלינו, הוא עצבני על עצמו". כמה חבל שהוא לא מצליח לראות את זה בזמן אמיתי. ירדן מבטאת את תחושת הכשלון שמלווה אותה: "הוא לא אוהב אותנו, כי עשינו לו בעיות", ואסיף פשוט מתאר את המצב הנפשי שהוא שרוי תמיד: "לא יודע, עובר עליו משהו עם עצמו". תקוה היא היחידה שלא חושבת שמצב הרוח של האח קשור אליה, ואפילו מצליחה לזכור שהוא בן אדם, ומציעה לו עזרה. זה נראה כמו דבר קטן, אבל זה לא - רק אדם עם ביטחון עצמי יכול לצאת מעצמו בסיטואציה מלחיצה של אי ודאות, ולחשוב על מישהו אחר. בקיצור, שוב נזכרתי למה היא הפייבוריטית שלי.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
למה האח עזב? ירדן/צילום מסך, רשת 13

ואז הגיעה דנה אינטרנשיונל. שזה נחמד והכל, אבל הדיבור על ה-נש שלימדה את הבית דרך מילון אבן שושנה הוא כל כך מצעד הגאווה 2016. אז גדי הפך לגדית, ניר הוא נירה, אדם הוא אדמת, יוסי הוא ווייז'ה, כולם מדברים בלשון נקבה והבנים מכינים שייקים לבנות בעודם מתמרמרים על מעמד הגבר. שמחת זקנתי. בואו, חוץ מאודליה ממילא אף אחת שם לא עושה שום דבר, ובשביל תקוה זה סתם היה עוד יום רביעי. היחידה שעפה הייתה ירדן, שמשום מה חושבת שהיא במיטבה בסיטואציה תל אביבית. היא לא.

אפילו הדיון על הקטנת גברים כדי לחזק נשים היה גנרי. כאילו, למרות שליאור אוהב את עצמו עם ליפסטיק, ממש לא הופתעתי שניר הוא הפמיניסט המנומק היחיד בבית, ושגדי לא ממש סגור על מה זה בכלל אומר. רגעי החסד של דנה בבית היו השיחות שלה עם תקוה, שירלי וירדן. לכולן, ללא יוצא מן הכלל, המליצה הדיווה לשחרר ומהר מהגברים שנדמה להן שהן רוצות. לשירלי, מאדם - בטענה שמחכים לה מלא גברים שווים בחוץ, ולירדן ותקוה, מליאור. לא שזה עזר. תקוה עדיין חושבת שיהיה בינה לבין ליאור משהו בחוץ וירדן עדיין חושבת שתקוה וליאור זאת בדיחה.

אפילו מסיבת ההרמות א-לה משאית במצעד לא הרימה לאף אחד. היא בעיקר חשפה את העייפות של הדיירים מהבית ומעצמם, בעיה שנפתרה מיד כשרד-בנד הפך להיות האח הסגול און-דה-רוקס ושחרר אותם לשנ"צ. בחיי, לא ראיתי שמחה כזאת מאז שתקוה חשבה שהיא רואה חטיף סניקרס על הדלפק במטבח וגילתה באכזבה שזה רק פול, יושב במטבח ותוהה למה הוא עשה את זה לעצמו.

עוד בוואלה!

אם יבוטלו אירועי יום העצמאות, עומר אדם יפסיד חצי מיליון שקלים

לכתבה המלאה
האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
הזוגיות של שניהם התמסמסה. אדם ותקוה/צילום מסך, רשת 13

את הבחירה ברד בכלל לא הבנתי. מה לו ולזה? דמות הרוק-סטאר המסטול לא הצליחה להיתרגם לבית האח הגדול, ולמרות שהחן הטבעי של הבובה עדיין בא טוב, למדד התוכן והעניין בתוכנית זה לא הועיל, וההופעה המקרינג'ה של אודליה וגדי והטעויות (באנגלית) שרים את הגרסה המזרחית של אדל לא הצדיקה את המהלך. חוץ מזה, תגידו לי, איך אפשר לא לדעת אנגלית במדינה שבה כל תוכנית טלוויזיה היא באנגלית מהשנייה שאתה נולד? מה זאת אומרת היא יודעת רק האו-אר-יו, ווינדואו ואת הצבעים יילו ו-רד? אחיין שלי ידע יותר צבעים כשהיה בן שלוש. באלוהים.

ואז, כאילו לא סבלתי מספיק - הגיע המחליף השלישי. כאן נשברתי. קורונה בחוץ, אורן חזן בבית, אין לאן לברוח מהמציאות המחורבנת. עזבו את זה שלדעתי האיש לא צריך לקבל זמן מסך, ואפילו לא בגלל הדעות שלו. כי הוא לא מצחיק, לא מעניין, ואין לו אמירה. היתרון היחיד שלו בעולם, אם אפשר לקרוא לזה יתרון, הוא שאין לו מה להפסיד, ולכן הוא מרשה לעצמו להתנהג בצורה פרובוקטיבית שמייצרת אייטמים לתקשורת. אבל בבית שכל כולו בנוי סביב גחכת, הוא לא בולט מספיק, ונשאר ממנו רק הילד הדחוי שמושך בצמות ומנסה להיות במקובלים. מעורר רחמים לראות את זה, ולא בקטע טוב. מעבר לזה, הוא כל כך שנוא על הדיירים מהפעם הקודמת, שאפילו שיחה אחת בחדר האח הוא לא הצליח לייצר. תקוה התעלמה מקיומו, אסיף לא הסכים לבוא לדבר איתו, ליאור הזכיר לו למה הם שונאים אותו, ניר הסתובב בבית ואמר באובססייה את המילה "פילוג" על הטיותיה השונות, ואודליה נישקה דגל שאני ממש מקווה שלא הייתה עליו קורונה. לא מצחיק, לא נחוץ, לא לעניין. הדבר היחיד שטוב באורן חזן הוא שליאור נראה לידו כמו בחור הגיוני וטוב.

תגידו, זו רק אני או שהעונה הזאת של האח הגדול היא הקבצה ז' של הפורמט? ולמה, בשם אלוהים, למרות כל ההבטחות, לא הראו לנו את הדבר היחיד שבגללו רצינו לראות את הפרק? העונה משוועת לקצת תוכן אחרי הרומן הממוסמס בין תקוה לליאור והרומן בין אדם לשירלי שנגמר עוד לפני שהצליח לתפוס את תשומת הלב שלנו. ההודעה חסרת התקדים בדבר המגיפה הייתה הדבר הכי מעניין שצפוי לקרות העונה. אולי זו הקורונה שמדברת מגרוני, אבל אם זה לא היה הבידוד הכי שווה בארץ, מבחינתי ברגעים אלה אפשר היה לפרק הכל ולהחזיר את כולם הביתה, ולגודל הטבעי שלהם - גודל של סטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully