וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן עברה שברון לב והושפלה מול כל המדינה. זה לא אומר שהיא צודקת

26.3.2020 / 8:28

ירדן היא בסך הכל בחורה שלא מתמודדת טוב עם דחייה, ולא ברור למה היא הייתה צריכה לומר את מה שאמרה לליאור. וגם: הבקשה של מנחי "האח הגדול" מהטוקבקיסטים היא לא יותר מהטפה צבועה. קארין ארד מסכמת פרק נוסף ב"אח הגדול"

האח הגדול

בתקופה הזאת, שבה כולנו מפחדים יותר מאי פעם (כאילו, כמעט כולם, לצערי אני מאלה שמאז ומתמיד חיו בהמתנה לאסון) אנחנו נוטים למחשבות רוחניות. תכל'ס, זה הגיוני שאנשים יתחברו לצד הפחות חומרי שלהם עכשיו, במיוחד המובטלים, שגם ככה אין להם כל כך ברירה. בגדול אני שומעת הרבה מאד מסקנות אציליות ומחשבות הערכה על מה שיש - פתאום כולם חושבים שהם מבינים מה היקום מנסה להגיד לנו - שהיינו גרידיים מדי, שתרבות השפע השתלטה עלינו, שלא שמרנו על הסביבה, שלא הערכנו מספיק ולא התפללנו מספיק. המוני אנשים מבטיחים לשנות את דרכיהם הנלוזות לטובה בפוסטים נרגשים ומלאי הודיה, כי הרי אם יש התנהגות שגויה שגרמה לכל זה, חייבת להיות גם התנהגות הפוכה שיכולה לשנות את המצב, וזו מחשבה מעודדת, כי היא מחזירה לנו אשליה של שליטה.

אבל שהמנחים של האח הגדול יפנו אל הטוקבקיסטים בסוף התוכנית ויבקשו לשים לב למה שכותבים, "במיוחד עכשיו"? היי, אל תגזימו. בימים כתיקונם כנראה שלא היינו שומעים על זה בכלל, אבל בימי קורונה, כולם פתאום עושים חשבון נפש. לא שאני אוהבת טוקבקים אכזריים, נהפוך הוא - הם משחירים לי כבר שנים, אבל ההטפה הזאת הייתה קצת צורמת, ולדעתי זה טיפ-טיפה צבוע מצד תוכנית שכולאת את משתתפיה בבית אחד לחודשים במטרה להוציא מהם התנהגויות קיצון למטרת בידור ההמון - לדבר על מוסר.

האח הגדול 26/3. רשת 13, צילום מסך
טיפטיפה צבוע. גיא ולירון/צילום מסך, רשת 13

אבל עזבו פילוסופיה, קלטתם את כישרון ההנחייה של אדם? אני חושבת שמכל רגעי העונה, משימת הנחיית התוכנית הוציאה ממנו את המיטב. הוא היה שנון, חינני, אינטיליגנטי, משעשע - איך הצליחו להסתיר מאיתנו את כל התכונות הנחמדות האלה עד עכשיו? הלם.

גם ירדן הפתיעה לטובה ביכולותיה הטלוויזיוניות. אולי בגלל שסוף סוף היא לא לבשה פיג'מה או חולצת בטן לא קשורה לכלום. הלבוש המקצועי החמיא לה בטירוף, וגם פאסון יונית לוי שהגיע עם התפקיד ישב עליה הרבה יותר טוב מהאישיות הרגילה שלה, רק חבל שזה החזיק מעמד בערך כמו שוקולד בסביבה המיידית של תקוה.

את המהדורה המרכזית/תוכנית התחקירים הנחו אסיף וירדן, כשליאור ותקוה הוזמנו להיות חברי פאנל. ההתחלה הייתה קלילה - תרמית הטבק הגדולה של תקוה ואודליה. כל הבית, כולל אסיף - הקורבן העיקרי של התרמית - נקרע מצחוק, והוטבעו בסצנה הזאת כמה מטבעות לשון שהולכים לתפוס בעולם התחתון ההיפסטרי: "אין ייסורי מצפון לעבריינים", "הפעם הראשונה היא קשה", ו"אין מה לעשות, אנחנו כרגע בעוני". תקוה התנצלה (רק כי היא נתפסה) והבטיחה שלא תגנוב בחוץ מסופרים. רמי לוי מוסר שהוא רגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ירדן האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
אולי בזמן אחר, אולי במציאות אחרת. ירדן/צילום מסך, רשת 13

השיחה הבאה שנחשפה הייתה אותה שיחה של ליאור וירדן שבה היא הסבירה לו בפעם המאה שיש לה רגשות אליו. עכשיו, אהדה לליאור ולהתנהגותו מעולם לא הייתה לי, אבל ספציפית בשיחה הזאת, פעם אחת, נדירה - ליאור באמת היה בסדר. היה מאד ברור לכל מי ששמע את השיחה במלואה שהוא באמת ניסה לעודד אותה, לצאת בסדר, ולהרים לה קצת את מצב הרוח, גם כדי לצאת טוב מול הצופים, וגם כי הוא מרגיש אשם.

הוא אמר לה כמה היא השתנתה לטובה מתחילת העונה והוסיף את המשפט האומלל שסיבך אותו: "אם היינו נפגשים בנקודת הזמן הזאת אולי הסיפור הזה היה נגמר אחרת". אני זוכרת את השיחה הזאת, ואני זוכרת גם שהוא הבהיר בפעם המאה אלף שהוא לא מעוניין ושאין דרך חזרה. החלק הזה הושמט מהשידור, כמובן, כי איך אפשר להסעיר את הרוחות ואחר כך להאשים את הטוקבקיסטים?

גם אם לליאור ותקוה אין כמעט סיכוי להצליח, כל עוד הם ביחסים רומנטיים מסוג זה או אחר, אין הצדקה למה שירדן עשתה. בואו לא נשכח שמתחילת העונה ירדן לא סבלה את תקוה, וה"נחמדות" של הזמן האחרון היא איפוק לטובת מראית העין בבית. אני לא מזלזלת ברגשות הקשים של ירדן. אין ספק שמערכת היחסים שפרחה מול עיניה גרמה לה לא מעט אי נוחות, וברור שהכאיב לה לראות אותם מחובקים במיטה בזמן שהיא הושלכה הצידה ולא נשאלה פעם אחת אם היא בסדר. היא עברה שברון לב והשפלה בבית האח הגדול מול כל המדינה, ועברה אותו לבד - לא נעים בכלל, אין ספק, אבל זה ממש לא אומר שהיא צודקת.

ירדן האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
אין סיכוי להצליח. תקוה/צילום מסך, רשת 13

מי שסיכם את זה בצורה הכי טובה היה גדי, שוטה הכפר שאלמנט ההפתעה משחק לטובתו בכל פעם כשיש לו רגע חד. "למה עשית את זה", הוא שאל אותה. "את פירקת להם את הזוגיות, את בכלל מבינה מה עשית?". איכשהו גדי הוא היחיד שהצליח לנווט בסבך ההכחשות וההתנהגות הירדנית שנראית כמו אודישן ארוך לאינסטלטור הגון ב'יצאת צדיק', והיחיד שאמר לה את האמת הפשוטה, והיא שברגע שהתחיל משהו בין תקוה לליאור היא הייתה צריכה לקחת צעד אחורה, והכי חשוב - שהיא לא הקורבן בסיטואציה הזאת. "למה המידע הזה היה רלוונטי לליאור?", הוא המשיך להקשות כשניסתה להצדיק את עצמה. כשאזלו נימוקיה היא טענה שתקוה וליאור לא באמת זוג, אחרת ליאור היה אומר לה בצורה ברורה שתניח לו, ורגע אחרי היא פתאום נזכרה שהייתה לה ילדות קשה, התחילה לבכות והשיחה הסתיימה.

גדי לא קנה את זה, גם אני לא, ואלא אם כן ליאור ממש השקיע בלגרום לירדן להמשיך להאמין שיש להם עדיין סיכוי ומשום מה לא מראים לנו את זה, גם אין מה לקנות. לא קורה כאן שום דבר חריג - בסך הכל מדובר בבחורה שלא מתמודדת טוב עם דחייה, ותו לא. זה קרה לכולנו, רק שבניגוד אליה, אנחנו יכולנו להסתתר.

לסיום, אני רוצה להתנצל שלמרות הבקשה הנרגשת של המנחים לא עברתי מטמורפוזה והתחלתי לאהוב את העולם, או עשיתי מאמצים להיות נחמדה מהרגיל, ואני מניחה שגם הטוקבקים לא יהפכו להיות חיוביים לפתע פתאום. עם כל הכבוד למשפחות הדיירים, כולם, ובמיוחד האנשים שמגיעים להשתתף בתוכנית הזאת יודעים את החוקים - אם אתם דיירים באח הגדול, יכתבו עליכם, ישחירו לכם, ויתערבו לכם בריבים וברומנים. זו מהותה של התוכנית, והצלחתה של העונה חד משמעית תלויה בכמות האנשים שמדברים עליה.

אז אנשים ימשיכו לרדת על הדיירים כי זה חלק מהכיף, ותהיו בטוחים שבדיוק שבועיים אחרי שתיגמר הקורונה, כל ההחלטות היפות יישכחו, וכל כותבי הסטטוסים הרוחניים יחזרו לדרוס קשישות ברחוב עם אופניים חשמליים. אז בואו, תתקדמו. רק לא יותר ממאה מטר.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully