וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות פופולריות, קרב בבוץ והחזייה של דנה רון: פרק פתיחה מושלם של "הישרדות VIP"

3.5.2020 / 8:30

המצחיקים (ליטל סמדג'ה, אילנה אביטל), הדוחפים (אסי בוזגלו, אלינה לוי), המפתיעים (זהר שטראוס, דנה רון) והמסומנים לניצחון (סמיון, קוז'יקרו, עידן חביב). אחרי פרק בכורה מלוכלך בכל מובן, קארין ארד מנבאת מי ממשתתפי העונה החדשה של "הישרדות" יעשה אותה

דוד דביר וגיא זוארץ בטריילר ל"הישרדות VIP"/רשת 13

העונה החדשה של "הישרדות VIP" התחילה באנרגיות מטורפות. בדרך כלל אני מרחמת עליהם, אבל הפעם נשבעת שקינאתי. אני סגורה בבית כל כך הרבה זמן שבמקום להתבאס בשבילם שאין להם אורז, התחשק לי לרעוב איתם על האי, באוויר הפתוח, במקום ללכת לסופר עם כפפות כמו כלבה. גם אם זה אומר שירד עלי גשם, שנאווה בוקר תחפור לי על זה שהיא בעצם עיתונאית וכמה לא הוגנים החיים שלה, וירדן ג'רבי ועידו קוז'יקרו יביאו לי לסירוגין כאפה כל שעה עגולה.

מה לא היה לנו בפרק הזה? תחרות פופולריות, תיוגים, השפלות, מועצת שבט ראשונה, ופאקינג מכות שנגמרו בצלע שבורה. ליותר מזה לא יכולתי לצפות, ואם לשפוט לפי הבחירה לחלק את השורדים לקבוצות של "אהובים" ו"פחות אהובים", רשת עושה מה שאפשר כדי להתעלות על העונה המצוינת של שנה שעברה, וכנראה זה היה הרגע הראשון מני רבים של אכזריות קשוחה שהמתחרים הולכים לספוג. איזה כיף (מחככת ידי בהנאה זו בזו).

חוץ מהקרב בבוץ, הסמיון והחזייה של דנה רון לא קרה יותר מדי בפרק הזה, אז הרשיתי לעצמי להמר ולחלק את השורדים לקבוצות קצת אחרות:

הישרדות VIP. רשת 13, צילום מסך
מה עוד אפשר לבקש? "הישרדות VIP"/צילום מסך, רשת 13

אלה שהולכים להצחיק אותנו

לא, אני לא מדברת דווקא על בני ברוכים, למרות שהוא סטנדאפיסט. כאילו, הוא נראה איש חביב, אבל יש בליהוק העונה כמה דמויות שנראה לי שהולכות לשעשע הרבה יותר. ליטל סמדג'ה, למשל, זוכת "היפה והחנון" מלפני עשור. לא יודעת מאיזה בור דלו אותה לעונה הזאת, אבל שמחתי לראות אותה. יש לי הרגשה שהרבה אמירות שלה הולכות להיות מצוטטות לעייפה. כבר בפרק הזה היא הצליחה להצחיק בהתגוששות שלה עם דוד דביר "מה אתה בא על בנות?", ובתגובה ההמומה שלה לאי: "חול, ים מתחנג'ה מסריחה, אין איפה להתקלח". נראה לי שנקבל עוד הרבה כאלה.

גם אילנה אביטל תהיה כוכבת. למרות חוסר האונים והגיל, כבר בקרב הראשון על החפצים היא הצליחה למצוא את מקומה בשבט - גם לדעת מה המגבלות שלך ולהתאים לעצמך את התפקיד שבו את יכולה להועיל זה כישרון, ואביטל בהחלט מספיק אינטליגנטית בשביל לעשות את זה גם הלאה. היא אולי חלשה פיזית, אבל ממש לא אחת שאפשר להתעלם ממנה, כמו שמוכיחה ההשתלטות המהירה שלה על בניית המחסה, וכל זאת בחסות הסרט שהיא חיה בו שהיא בוב הבנאי. הנטייה לפנטזיות הולכת להיות מה שמגן עליה מנפילות דיכאון באי, אין לה עצם בלשון, ושייזהרו כל אלה שממעיטים בערכה.

דוד דביר, הכוריאוגרף והרקדן בן השבעים (!) הגיע בתור הוייז'ה המרושעת, אישיות טלוויזיונית שדבקה בו עוד בימי השיפוט שלו, ואל תטעו - במשימות שבהן צריך להחזיק מעמד תוך כאבי שרירים ותנאים גרועים, הוא הולך לקרוע את כל בני העשרים. אל תזלזלו באתלט הזה, שרגיל לתפקד בכאבי תופת. הלם הקרב שהיה בו כל הפרק הראשון מסמן אותו כדמות שהולכת לייצר עוד הרבה רגעים משעשעים.

עוד בוואלה!

דניס קלט את הבולשיט של הדר, אבל היא התעקשה להביך אותו מול המצלמות

לכתבה המלאה
הישרדות VIP, אלינה לוי. רשת 13, צילום מסך
חכמה מכפי שנראה. אלינה לוי, "הישרדות VIP"/צילום מסך, רשת 13

אלה שלא יהיו מרוצים לא משנה מה

בכל עונה יש את האנשים האלה שהם תמיד קצת כועסים, קצת קורבניים. וקצת מרירים. שתו לי, אכלו לי, תייגו אותי. כבר הפרק ניסתה נאוה בוקר לשכנע כל אחד מהשבט לא להדיח אותה בכל דרך אפשרית, כולל הטיעון הכי לעוס בספר (תדיחו את החזקים כי הם מאיימים עליכם), וכשזה לא צלח החליטה ללכת על השיטה הקורבנית - זה לא שהיא באה רע, פשוט כולם אנשי תרבות והיא ליכוד. תקנו אותי אם אני טועה, אבל נראה לי שיש בשבטים לפחות עוד ארבעה חמישה אנשים שמזוהים עם הימין ולאף אחד לא אכפת, ועצם העובדה שהיא נתלית בפרמטרים חיצוניים כמו העובדה שיש בנות צעירות ואטרקטיביות ממנה בקבוצה, גורמים לי לרצות שהיא תעוף לי מהעיניים, ויפה שעה אחת קודם.

אלה שבאו להוכיח את עצמם

אחרי שעשה את זה כבר גם בעונה הקודמת של "המירוץ למיליון", רגב הוד הגיע כדי להתניע את הקריירה שלו, וכנראה הולך להיגרר אחרי מישהו במסווה של "החבר הכי טוב", ואני מהמרת שנראה אותו שר בחלק גדול מהזמן ובוכה בחלקו האחר. עדי ביטי הגיעה כדי להוכיח שהיא יותר מסתם ילדה חמודה יפה וקטנה, ושהיא "יכולה גם לעשות את זה", כאילו זה מעניין מישהו. אלה איילון באה להוכיח שהיא לא רק דוגמנית ושיש בה עוד כמה איכויות. בינתיים היא לא הבינה מה זה ביטול חסינות אישית, כשנבחרה בתחרות הפופולריות למקום ה-15 תגובתה הייתה "לא ציפיתי להיות במקום כל כך נמוך - אני נראית טוב". התחלה מבטיחה.

הישרדות VIP, נאוה בוקר. רשת 13, צילום מסך
ישר מתבכיינת. נאוה בוקר, "הישרדות VIP"/צילום מסך, רשת 13

אלה שיניעו את העלילה

בכל עונה יש את האנשים שמסומנים לניצחון ואת הסיידקיקים שלהם - אלה שמשתמשים בהם כדי להטות הצבעות, אלה שאפשר לשלוח אותם להגיד את הדברים הנכונים לאנשים הנכונים ברגעים הנכונים. הם לא הווינרים של העונה אבל הם בהחלט כוח שאי אפשר בלעדיו.

ישראל אוגלבו הגולנצ'יק הולך להיות כלי בתחבולות של האנשים החכמים יותר שעל האי, בזכות העוצמה הפיזית שמשולבת בתמימות ילדותית הוא יהיה הכוח שמאחורי המוח. גם אסי בוזגלו, שהגיע אופטימי, התעורר למציאות הלא כך נעימה שבה מתברר לו שהוא פחות פופולרי ממה שהוא חשב. אבל הוא מאלה שמתאוששים - הוא ספורטאי, ולכן יודע מניסיון שאחרי כל הפסד מגיע ניצחון, ושכדי לשרוד אסור להזדהות עם אף אחד מהם. הוא לקח את ההפסד בצורה בריאה, ובמקום להתבאס פנה לטפל באחרים. יותר נכון אחרות - כבר הוא מנחם את הבנות (רק את אלה שנראות טוב), והנטייה שלו לשיתוף פעולה עוד תנוצל על האי, בעיקר כדי להעביר מסרים מבלי דעת - אני צופה שהרכלנות שלו תהיה שימושית כדי להוציא מידע מאנשים.

מלכת היופי ניקול רזניקוב, תהיה סייד קיק חינני. היא לא מאיימת, והכי חשוב - יודעת לזהות את האיש החזק בסביבתה ולגרום לו להתחייב להגן עליה. היי, גם זה כישרון. גם אלינה לוי - על אף שבמשימת איסוף החפצים חשבה שעליהם לאסוף את השלטים - הרבה יותר חכמה ממה שהיא נראית ברגע הראשון. היא הולכת להיות שחקנית מפתח שכוחה יתבטא בניהול שיחות מניפולטיביות עם השורדים - היא לא מספיק קרה כדי להיות נעמה קסרי אבל יש לה אינטליגנציה רגשית מספקת כדי לגרום כמעט לכל אחד לעשות מה שהיא רוצה, ויתרונה הגדול הוא שהיא מתחברת באותה מידה גם לנשים וגם לגברים.

הישרדות VIP, אילנה אביטל. רשת 13, צילום מסך
אי אפשר להתעלם ממנה. "הישרדות VIP"/צילום מסך, רשת 13

הג'וקרים - אלה שהולכים להפתיע

זהר שטראוס הוא גבר גבר, תחרותי, ללא ספק לוחם, אבל הוא כל כך שונא להפסיד שהוא כבר מסובך בריב עם ישראל אוגלבו שנתן לו מכה קצת חזקה מדי בזמן הקרב על הברזנט. תקנו אותי אם אני טועה, אבל כולם חטפו בצלעות בערימה הזאת, ואף אחד אחר לא כעס, מה גם שגם זוהר היה אלים בדיוק כמו ישראל ואין לו שום עילה להאשים אף אחד. אז מצד אחד הוא עלול לריב הרבה ולייצר אנטגוניזם, ומצד שני הוא אינטליגנטי וורסטילי, כזה שיכול להקסים את הנשים ולשתף פעולה עם הגברים. לא יודעת לאיזה כיוון הוא יפנה, אבל בהחלט מעניין אותי להישאר ולגלות.

גם דנה רון, שאותה אני מכירה מ"האח הגדול", היא סוג של נעלם במשוואה. מצד אחד אנחנו רואים אותה נשברת בפרק הראשון, על סף לצוף הביתה על החזייה של עצמה ברגע זה, אבל כבר במועצת השבט היא נראית יותר מאוששת. רון יכולה ללכת לשני הכיוונים - היא עלולה לוותר כבר עכשיו ולהיות המודחת הראשונה או השנייה, ובאותה מידה היא עשויה להתאפס על עצמה, להתמלא כוחות, ולהנהיג את כל האי. אישית אני מקווה שזו האופציה השנייה, ולא רק כי תחתוני תחרה שקופים שמופיעים במערכה הראשונה, כנראה יחנקו מישהו במערכה השלישית. מחזיקה אצבעות.

הישרדות VIP. רשת 13, צילום מסך
אכזריות קשוחה. "הישרדות VIP"/צילום מסך, רשת 13

אלה שאחד מהם כנראה ייקח את העונה

עידן חביב, לוחם שייטת 13 שכבר היה ב"הישרדות", הודיע מראש שהפעם בא לזכות. כבר בפרק הזה הוא זכה בתחרות הפופולריות במקום הראשון, מה שסיכל את התוכנית שלו לא להתבלט בהתחלה. אין לו הרבה ברירה, למען האמת. הוא מהמם, הוא חתיך, הוא חזק פיזית, והוא בדיוק הגבר להתאהב בו - זה שכנראה ישבור לך את הלב אבל אפילו אז לא תוכלי לכעוס עליו. הוא הגבר הזה שנשים רוצות להיות איתו וגברים רוצים להיות כמוהו. אישיות הטייפ A שלו תגרום לו להנהיג גם כשהוא לא מתכנן לעשות זאת, והתחרותיות שלו תגרום לו להצליח במשימות הפיזיות, בשיתוף פעולה הדוק בינו לבין סמיון ועידו קוז'יקרו.

אם כבר מדברים, כפרה על קוז'יקרו החמוד שכבר מותג על ידי סמיון כ"ענק" למורת רוחו של עידו, שמיד התעקש בהומור קליל שהוא גם חכם. כחלק מהחבורה של המוצלחים שיושבים באחורנית של האוטובוס וכאתלט שיכול להועיל לקבוצה שהוא משתייך אליה, את מקומו בשבט הוא כבר תפס. המשימתיות הפיזית שלו היא ברמה גבוהה, ומסתמן שבשלב זה הוא יתפקד כמספר 2 של סמיון, יחד עם ירדן ג'רבי, שבמשימת איתור החפצים עסקה בביזה ויקינגית - כל פעם כשמישהו מצא חפץ היא קפצה עליו ולקחה לו אותו - היא חיה שזה אמאל'ה, אבל כל כך עסוקה בפיזיות שלה עד שיש סיכוי שהיא תפספס את ההזדמנויות שלה להתחבב ברמה האנושית.

כוח העל שלה יחזיק אותה עד השלבים המאוחרים של המשחק, אבל אחרי שהרוב הולכים "הישרדות" הופכת להיות יותר שכלתנית ואסטרטגית, ושם היא פחות חזקה. אם מדברים על ערמומיות ותושייה, כבר שנים שאני שואלת את עצמי מה הקטע עם סמיון גרפמן - מה יש בו, מאיפה הוא בא, מה הכישורים שלו, ולמה לעזאזל הוא בכלל בטלוויזיה. בפרק הזה הבנתי הכל. הפורמט של "הישרדות" ללא ספק מדגיש את היתרונות שלו, והמהלך הפשוט והגאוני שלו - ההעמדה של אילנה כאבן שאין לה הופכין בפתח היציאה וחסימתו, עשה את ההבדל בין הפסד לניצחון והפך אותו למנהיג של השבט. את המהלך הזה הוא חתם במשפט האלמותי: "לקחנו את היציאה בשבי - השבט השני בחר לחפור ואנחנו בחרנו לאסוף ולהעביר. אני חושב שזה פייר, כי אנחנו גם הכי אהובים". פרייסלס. מסתבר שלא דנה רון, אלא דווקא סמיון הוא הנעמה קסרי של העונה, ועם הסיכוי הטוב ביותר לקחת את המיליון.

seperator

"הישרדות VIP" משודרת ברשת 13 בימי שבת ושני אחרי החדשות.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully