הונג קונג מישלן. שנטי גדרון, שנטי גדרון
שנטי גדרון/שנטי גדרון

לגעת בכוכב מישלן

21.5.2018 / 14:37

ארוחה של ארבע מנות ב-160 שקלים: חגיגה של דים סאם, נודלז ובוק צ'וי, וכל זאת במסעדה עם כוכב מישלן. סודות שרק דיילות יודעות

אני זוכרת את הפעם הראשונה שנחתתי בהונג קונג. גישה מהירה ונמוכה מעל מה שנראה אז כמו מרחבי מים אינסופיים, הובילה לתחושה רגעית של פאניקה קלה. אני זוכרת שהלב קפא לרגע וכמו ואפילו שיננתי את פקודות החירום למקרה של נחיתה במים, אבל אז כמו קסם, בתזמון מדויק הופיעה אדמה, הגלגלים נגעו בקרקע והגוף נרגע.

הונג קונג מישלן. שנטי גדרון, שנטי גדרון
דים סאם שרימפס/שנטי גדרון, שנטי גדרון

הונג קונג טרפה בעבורי את הקלפים. היעד המשונה הזה הוא אולי אחד היעדים החביבים עליי בעבודה, ואחד המקומות המרתקים שיצא לי לבקר בהם.

קשה לתאר אותה וקשה לתפוס כמה היא גדולה ומה יש לה להציע, ואני יודעת שלרבים לא קל איתה בפעמים הראשונות. צריך ללמוד אותה, להתמסר אליה, ולקבל אותה על כל יתרונותיה וחסרונותיה.

מצד אחד מרחבים עצומים של טבע נפרשים בדרך אל שני האיים המרכזיים ומנגד בנייה צפופה, גבוהה, עתידנית משהו, שנראית כמו לקוחה מסרט מדע בדיוני. הרחובות צפופים, עמוסים אנשים ממהרים ושווקים עמוסי שטויות שמעולם לא חשבתי שאני צריכה, בחלקים אחרים של העיר הרחובות מוארים שלטים שלטים של מותגי יוקרה עליהם אפשר רק לחלום, וסיניות מתוקתקות לבושות במיטב בגדי המעצבים מסתובבות עמוסות שקיות ממותגות.

השהייה שלנו בהונג קונג באמצע השבוע קצרה, שלא נאמר קצרצרה. נגיעה קלה באדמה זרה והופ אנחנו כבר על המטוס בדרך חזרה. המסלול שלי ברור מאוד ומדויק, שכן אין הרבה שעות לבלות ביעד המשוגע הזה, וצריך לשמור על הכוחות לטיסה. אבל יש מקום אחד שאני מקפידה לבקר בו כל פעם שאני שם, וזו מסעדת הדים סאם המפורסמת Din Tai Fung, לה סניפים בכל העולם.

הונג קונג מישלן. שנטי גדרון, שנטי גדרון
בוק צ'וי וסלט אטריות זכוכית/שנטי גדרון, שנטי גדרון

הסניף החביב עליי באופן אישי נמצא ב-Silvercord ואף זכה לכוכב מישלן, אבל אל דאגה, המחירים שומרים על מינימליזם מבורך. כמו רוב המסעדות בהונג קונג גם זו נמצאת בתוך קניון ענק, וכניסתה מנוהלת ביד רמה ובדיוק מופתי.

בזמני עומס המלווים בתור ארוך בכניסה תקבלו מספר שיופיע על צג גדול וזוהר, כשתחלופת השולחנות במסעדה רחבת הידיים - גדולה. בביקור הנוכחי באי נחסך מאיתנו התור, היות והגענו למסעדה באמצע השבוע בשעת ערב סבירה. תוך מספר דקות כבר היינו ישובות בשולחננו לבחור את המנות של הערב.
התפריט כתוב הן בסינית והן באנגלית, מה שהופך את תהליך ההזמנה לקליל במיוחד. לצד התפריט תקבלו לוח קטן עליו מספרי המנות, אותן תסמנו בעט. לצד רוב המנות תמצאו גם תמונה קטנה המדגימה בצורה נאמנה למקור את אשר תקבלו.

בקיצור, מקסימום אפקטיביות במינימום זמן. המסעדה מפורסמת בעיקר בגלל הדים סאם שלה, אותם כיסונים ממולאים כל טוב המגיעים לשולחן בכלי אידוי מיוחד, אולם אני דווקא מוצאת מנות אחרות ככאלה שאני חוזרת במיוחד בשבילן. אני באופן אישי לא אוכל בשר, אבל חובבי העניין ימצאו פה שפע אפשרויות של עוף, בשר ובשר לבן. כשר זה לא, ואם אתם לא מגדירים את עצמכם כהרפתקנים קולינריים, הייתי דבקה במנות שברור לכם מה מקורן.

אנחנו בחרנו בגישה צמחונית כמעט לחלוטין, ופתחנו את הערב עם אחת המנות האהובות עלי במסעדה: סלט אטריות שעועית דקיקות חריף, עוקצני וכיפי במיוחד שמסמן את יריית הפתיחה המוצלחת של הארוחה. אחריו, בזה אחר זה, הגיעו לשולחן בוק-צ'וי מאודה ומוקפץ בשום טרי, אורז עם ירקות, ביצה ופטריות, אטריות דקיקות ברוטב בוטנים שאני מוכנה לאכול בכל יום וכמובן אחת ממנות הדים סאם המפורסמות של הרשת, במילוי שרימפס קטנטנים וחתיכות במבוק ירוק.

לצד הדים סאם תקבלו צלוחית קטנטנה עם רצועות ג'ינג'ר דקיקות, בה תתבקשו לערבב חומץ וסויה בכמות מדודה על מנת להכין את תערובת הטבילה המפורסמת. ארוחה זוגית ללא שתייה (פרט לתה מקומי שמוגש לשולחן ויש עליו חיוב מינימלי) עלתה לנו כ-360 דולר הונג קונגי, שהם כ-160 ¤. טעים, נעים ומדויק, ולגמרי מקום חובה להגיע אליו.

Silvercord Branch
Shop 306, 3/F, Silvercord, 30 Canton Rd., Tsim Sha Tsui, Kowloon אתר הבית

הונג קונג מישלן. שנטי גדרון, שנטי גדרון
הכניסה המשעשעת/שנטי גדרון, שנטי גדרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully