שחר אסלה. מערכת וואלה, צילום מסך
צילום מסך/מערכת וואלה

אילו הקקי היה מדבר

שחר מלכי

31.5.2018 / 18:56

אם את אוכלת רק סלטים ובכל זאת משמינה, כנראה שחיידקי המעיים שלך רוצים שתאכלי אחרת - עיקרון שתקף גם אם את רוצה להשמין ולא מצליחה (אגב, אם את קיימת, אמן תצליחי מעבר למצופה)

לפני כמה חודשים הפכתי לקלישאה נשית.
הבטתי במראה ולא יכולתי יותר. למרות שסירבתי בתוקף להישקל אני יכולה לומר בוודאות ששמנתי. הג'ינסים לחצו, הצלוליט עלה על גדותיו והשנאה העצמית גברה ככל שהתרחקתי ממודל היופי. קלישאה, אמרתי לכן.

לא איבדתי עשתונות, רק קצת שפיות - קבעתי עם תזונאית, מאמנת פרטית, גורו ומהפנט, ותוך כמה חודשים אפשר לומר שחזרתי לתלם. אבל זה לא כיף. מוותרים על כל כך הרבה דברים טעימים, עובדים קשה באימונים, אז כששמעתי אפשרות של תזונה מותאמת אישית, שיכולה אולי לפצות אותי על הויתור ההירואי שלי על מאנצ'ים באמצע הלילה, נדלקתי מיד.

אחרי הכל זה קצת מוזר שכולנו מקבלים את אותו תפריט גנרי מהתזונאית (ארוחת בוקר - קלי עם גבינה 5% ומנת פרי. איףףף) וגם, למרות שירדתי במשקל ובאחוזי השומן, הייתה לי הרגשה שזה יכול היה לקרות מהר יותר ובפחות סבל.

צילום מסך

טביעת אצבע חיידקית

לכולנו יש חיידקים בקיבה ששותפים לתהליך פירוק המזון שלנו, אבל לכל אחד יש הרכב חיידקים אחר, שעובד בצורה שונה. הבדיקה של DAYTWO למעשה מאבחנת את הרכב החיידקים שלך, ומאפשרת לחזות את תגובתם למזונות שונים כשהדגש הוא על רמת סוכר בגוף לאחר הארוחה.

עליית סוכר קשורה ישירות להשמנה, ובנוסף רמות גבוהות של סוכר מעוררות רעב מהר יותר, ועוד לא התחלנו לדבר על נפילת הסוכר, שבגללה מצאתי את עצמי לא פעם נרדמת על המקלדת במשרד אחרי ארוחת הצהריים. אם אדע איך החיידקים שלי מגיבים למזונות שונים, אוכל למנוע מצב של עליית סוכר, השמנה ותחושת כבדות מיותרות.

עכשיו, די ברור שבגלידת בן אנד ג'ריז צ'אנקי מאנקי יש הרבה יותר סוכר מבננה. אבל זה בדיוק העניין - אצלי רמת הסוכר מבננה אחת תעלה כמו שאצל מישהו אחר היא תעלה בעקבות עוגה. מעניין איזה מהאנשים האלה אתן מעדיפות להיות.

מאכלים לא טובים. צילום מסך
ציון 5 זה לא טוב - אלה דברים שאסור לי לאכול/צילום מסך

אפליקציה תזונאית

בדיוק בשביל זה יש את האפליקציה של DAYTOW. אחרי שביצעתי את הבדיקה הכוללת שליחת דגימת צואה למעבדה שלהם, ואחרי שהזנתי תוצאות בדיקת דם, ואת כמות הפעילות הגופנית שלי, כל הנתונים התנקזו לתוך אפליקציה שאמורה לעשות סדר בבלגן, לפרט מה כדאי לי לאכול, מה לא ובאילו שילובים.

מסך הבית של האפליקציה מותאם אישית - מופיעים בו מגוון מזונות המחולקים לפי קטגוריות. לכל מזון יש ציון הנע בין 1-10, וככל שהציון גבוה יותר כך המזון יותר מומלץ לי. הציונים הם אישיים לחלוטין ונובעים מתוצאות הבדיקה שלי - אדם אחר שעשה את הבדיקה יקבל מזונות אחרים עם ציונים שונים. ישנן מנות מומלצות יותר או פחות, כדי שנדע ממה להימנע. בנוסף, קיימת גם אופציה להרכיב ארוחה, לראות את הציון שלה ולנסות לשפר אותו על ידי הוספה של מזונות שונים או החסרה של אחרים.

חלק מהשירות הוא שיחה עם תזונאית מטעמם, שמסבירה מה משפר את ציון הארוחות האישיות שלי ואיך לתפעל בצורת מיטבית את האפליקציה, מראה אילו מזונות יכולים לאזן איזה מזונות כדי לשמור על מאזן סוכר נמוך בדם לאורך זמן.

אצלי למשל בננה נמצאת בציון נמוך של 5.4 (מזכירה שמומלץ לאכול מזונות מציון 7 ומעלה), אבל אם אני מוסיפה לה כף חמאת בוטנים היא עולה לציון 8 המכובד, כי תוספת של חלבונים ושומנים מאזנת את הסוכרים והפחמימות. מגניב!

ארוחת צהריים. צילום מסך
מעל ציון 9 מותר לאכול בכיף/צילום מסך

לסיכום:

בגדול, זה הגיוני לגמרי שתזונה אמורה להיות אישית ולחייב בדיקה מעמיקה לפני בניית תפריט. אבל אחרי שאמרנו את זה, יש מקומות טעוני שיפור: לפעמים קשה לבדוק כל מאכל באפליקציה, בייחוד אם לא אני זו שמכינה את האוכל ויודעת להגיד בדיוק ממה מורכבת המנה, ובנוסף, מדע האיזון של המוצרים לא ממש אינטואיטיבי.

התזונאית הסבירה שאפשר לאזן מאכלים בעלי ציון נמוך עם חלבון או שומן, אבל הייתי שמחה אם האפליקציה הייתה נותנת לי הצעות ספציפיות במקום שאצטרך לחפש ולנסות קומבינציות בעצמי בצורה של ניסוי וטעיה.

מה שכן, בהחלט היה כיף לגלות שמגנום שוקולד נמצא אצלי בציון של 9.0 - פתאום זה הפך לנשנוש עם פחות ייסורי מצפון. כן, הקלישאה שמופיעה במערכה הראשונה, יורה בשורה האחרונה. אולי בקרוב נבין שגם על האישיות שולטים כמה חיידקים, ואני מבטיחה ללכת לבדוק גם את זה.

צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully