נעליים boota. שי בן אפריים, אתר רשמי
אתר רשמי/שי בן אפריים

מתל אביב לחברון וחזרה: נעלי מעצבים מעצימות נשים שמגיעות עם ברכה בילד-אין

14.8.2018 / 16:19

קבלו את ההרפתקאה היזמית הכי שווה ששמענו עליה לאחרונה - נעליים של מעצבת תל אביבית, עם ברכה שמוטבעת בכל נעל, שנתפרות בחברון, על ידי נשים בלבד: פרוייקט מימון המונים

רוצות ברכה? כנסו לפרוייקט

בימים של הפגנות נגד חוק הלאום ודגלי פלסטין המתנוססים בלב תל אביב, קוראים לתיקון חברתי פוליטי וקמפיין של נעליים חברתיות נראה רלוונטי מתמיד. גל שוקרון למדה עיצוב תלבושות ואביזרים והתמחתה בתחום הנעליים, וכשקראה גיליון של טיים אאוט רמאללה ובו כתבה על רוקמות ומעצבות פלסטינאיות שמשכה אותה במיוחד, נפל לה האסימון האחרון. "תמיד בער בי הרצון ליצור קולקציה משלי עם אמירה וסיפור", מספרת שוקרון, "הרוקמות שקראתי עליהן יוצרות מוטיבים ציוריים כמו כתב סתרים וזה ריתק אותי. מצאתי את הסיפור."

קבלו את גל שוקרון, האישה שמאחורי הקמת ה"גילדה", בית הספר לעיצוב נעליים, שיוצאת בקולקציה ראשונה משלה ונותנת לכם הזדמנות לקחת חלק פעיל בתהליך על ידי קמפיין מימון המונים. הקולקצייה השחורה לבנה מונה 10 דגמים שונים, כולן שיקיות ולא מתאמצות, ולא פחות נוחות כמו כרית. קולקציית הביכורים שלה מורכבת מ-9 דגמים שחורים לבנים אלגנטיים שמתאימים לאקלים בארץ ועליהם רקומות הברכות המוקדשות לאישה שנועלת אותן.

סרטון הקמפיין של Boota. צפי:

"שחור הוא הצבע השמח שלי אבל בקולקציה הבאה יהיו אחדש. אפילו יש לי כבר רעיון צבעוני בראש. פה זה פשוט התאים לאורבניות והדרמה שרציתי ליצור. יש מגוון של דגמים כמו כפכפים עם עקב של 2.5-4 ס"מ שהם מאוד נוחים, נעלי סירה ומוקסין אחד. השחור הגיע הוא צבע שפשוט מתאים לכולן והדגמים שלי עשויים מחומרי הגלם הכי מוקפדים שיש, שאותם הבאתי מאיטליה. הן מאוד אלגנטיות, אוריינטליות, מחמיאות לרגל ומדברות בשפה העיצובית שבניתי למותג."

כששוקרון הגיעה למפעל בחברון לקנות עורות, הבינה ששם היא צריכה לייצר את הקולקציה שלה. "נכנסתי למפעל וידעתי שזה בול המקום בשבילי, הכי קרוב להשראה. הסתבר לי שלמוטיבים שראיתי אצל הרוקמות הפלסטינאיות יש משמעות, שלכל עיר יש את הצבע שלה והרקמות חבויות במקום ספציפי בבגד. כשהייתי במפעל, לא הבנתי איפה הנשים - עד היום לימדתי כמעט רק נשים לעשות נעליים. שאלתי, ובעל המפעל הבטיח לי שאם אביא עבודה גדולה, הוא יכניס נשים למפעל. כך זה הפך להיות פרויקט שהוא גם העצמה נשית."

כנסו לקמפיין

"המוטיבים ברקמות הפלסטינאיות היו שלושה עיקריים: בריאות (לב), אהבה (זוג יונים) ופרנסה (מפתח). יצרתי אינטרפנטציה עכשווית למוטיבים הללו ועיצבתי קולקציה בשחור עם שחור בה הרקמה נבלעת, בדיוק כמו הרקמה המוסתרת בבגד שלהן. אני מקווה שהקולקציה תייצר משמעות בכך שהיא תביא נשים למפעל. הרי לא סתם חברון נקראת 'עיר הנעליים של ישראל' - יש שם אנשי מקצוע ברמה מדהימה שלמדו בגרמניה ואיטליה במשך שנים."

"המטרה הבאה שלי היא להכניס 50 נשים וללמד אותן, כך שיוכלו לפרנס את עצמן במקום בטוח, שזה הכי חשוב." מסבירה שוקרון בהתלהבות "מעבר לזה, זו פעם ראשונה שקולקציית נעליים מושקת באמצעות מימון המונים. הבעייתיות בדרך כלל בתחום היא המידות, הרבה מעצבים נתקעים עם מלאי וקושי לדייק במענה נכון. הקמפיין יכול לאפשר צפי הכרחי לצורך השוק, מה שיעזור בטווח הרחוק לקיום המותג לאורך שנים."

נעליים boota. שי בן אפריים, אתר רשמי
דגם אהבה/אתר רשמי, שי בן אפריים

הקמפיין

מה שמיוחד בקמפיין הזה לעומת אחרים שראינו, הוא היוזמה החברתית החשובה. החברתיות לא נגמרת כאן, אגב. הנעליים אמנם מעור, אבל אם אתן טבעוניות, תוכלו לבקש ייצור טבעוני של אותו דגם שאהבתן, דבר נדיר בפני עצמו עקב יוקר התהליך. כמו בכל קמפיין מימון. כרגע, למשל, יש זוג נעליים ב-340 שקלים או שלושה זוגות ב-840, והמתנות ממשיכות להתעדכן בהתאם לכמויות שייוותרו. הקולקציה תסופק בסוף אוקטובר כי היא שייכת לסתיו אבל מתאימה לכל עונה בארץ"

אחת המתנות בקמפיין שמחירה הוא 600 שקלים היא שעת עיצוב עם גל שוקרון "בשעה הזאת מעצבים את אחד מהדגמים בקולקציה והלקוחה בוחרת את שילובי הצבעים, העורות, הברכה וראשי התיבות שלה ירקמו גם על הנעליים. היעד בקמפיין הוא שאפתני" מודה שוקרון "200,000 שקל בשישים יום. זה אומר 650-700 זוגות נעליים. אבל גם אם אני לא מגיעה ליעד, הרוכשות בכל זאת מקבלות את הנעליים, לא משנה מה."

משמעות השם Boota היא 'נעל' במרוקאית - שוקרון לא שוכחת מאיפה היא באה. לאן היא הולכת? הדרך עוד ארוכה. מה שבטוח - לכל מקום היא תישא ברכה.

נעליים boota. שי בן אפריים, אתר רשמי
נעלי הפרנסה/אתר רשמי, שי בן אפריים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully