רנה זלווגר. GettyImages
GettyImages

10 דברים שכדאי לדעת על קוסמטיקה, הזרקות ובוטוקס

קובי ברוך

30.1.2019 / 11:12

כמה פעמים שמעתן כל מיני טיפים ועצות בכל הקשור לניקוי פנים, איסורים שקשורים לטיפוח, וכל מי עצות סבתא שאתן לא יודעות אם הן נכונות או לא? דיברנו עם קובי ברוך, מומחה בקוסמוצבטיקה, ומפתח תכשירים טיפוליים והוא סידר לנו קצת את הראש

סרום מגביר את חדירת המרכיבים הפעילים לעור ומשפר את קליטת הלחות
לא נכון. לפחות לא רק - סרום הוא לא יותר מסוג של נשא לחותי. חומרים פעילים יכולים לחדור אל תוך העור מכל נשא אחר (קרם/תמיסה/מסיכה) וזה תלוי במצב העור, גודל המולקולה של המרכיב הפעיל בתכשיר ובעיקר ב"מגבירי החדירה" שיש בתכשיר. סרום הוא תוסף לחות נפלא או עוד דרך להגיש את המרכיבים.

התכשיר ממרכיבים טבעיים בלבד
לא נכון. זה הניצול הציני הגדולה ביותר של חוסר ההבנה של הצרכן בתמרוקים. אין כזה דבר חומרים טבעיים בלבד בתמרוק, אחרת לא היה עומד על המדף שעה אחת. דמיינו מה יקרה שעה אחרי שתיקחו פירות ועלים, תרסקו ותכניסו לצנצנת. בכל תמרוק יש מרכיב כימי ששומר עליו מקלקול מהיר.

אם יש לך עור שמנוני תמרחי עליו חומרים סופחי שומן
לא נכון. בלוטות החלב ייצרו עוד 10 דקות שומן נוסף. עור שמנוני הינו תכונה גנטית. על מנת להפחית את כמויות השומן העורי המופרש, יש להשתמש במרכיבים פעילים המפחיתים באופן אקטיבי את הכמות הנוצרת בבלוטות השומן וזאת רק לאחר אבחון והתאמת התכשיר הייעודי המתאים לך על ידי קוסמטיקאית.

בפייסבוק ובאינסטגרם שלנו כהר היית?

לא רוצה להתחיל עם מריטת השפם כדי שלא יצמח לי יותר
לא נכון. מריטת שיער והסרתו אינה גורמת לצמיחה נמרצת יותר. במקרה של השיער, המקסימום שיכול להיות זה ששיערות בהירות ודקות יכולות להתחזק ולהפוך לטרמינליות (עבות וכהות) וזאת רק בגלל שינויים הורמונליים בגוף ולא בגלל טיפולים קוסמטיים או הסרת שיער.

הזרקות בוטוקס מחמירה את מצב הקמטים
לא נכון. יש לך קמטי מימיקה כבר עכשיו, וזה לא ילך וישתפר. כן, סביר שעוד חצי שנה כשתהיי מבוגרת בעוד חצי שנה ובחלוף השפעת החומר את תראי שוב את הקמטים, אבל רק כי ההשפעה הסתיימה ולא יותר מזה.

הזרקות יותר אפקטיביות מטיפולים קוסמטיים
לא נכון. טיפולים קוסמטיים או הזרקות בוטוקס או חומרי מילוי אינם מחליפים זה את זה. טיפולים קוסמטיים מטפלים במרקם, גוון וטקסטורה, ומפחיתים באופן משמעותי את קצב ההזדקנות של העור. הזרקות של בוטוקס משפיעות על המימיקה המובילה למראה בוגר יותר. חומרי מילוי כשמם הם, ממלאים נפחים שירדו בגלל הגרביטציה, ירידה בנפח עצמות הגולגולות, ירידה בכמות השומן התת עורי ותכולת חומרי הנפח שבדרמיס.

טיפולים קוסמטיים להחדרת חומרים לעור
לא נכון. העור הוא איבר מאוד סלקטיבי, שום דבר לא יכנס לתוכו אם לעור אין צורך בו. גם במידה והמכשור או הטכניקה הייתה מאוד חכמה והחומרים "חדרו", מערכת החיסון תדע לסלק החוצה את כל החומרים שמבחינת הגוף נחשבים לפסולת. אז תשקיעו בטיפולים לחידוש העור ומיצוק באמצעות חימום הרקמות בטכנולוגיות שונות אצל הקוסמטיקאית והתאמת תכשירים פעילים לטיפול יום יומי.

טיפול אצל הקוסמטיקאית באופן קבוע אחת לחודש מחליף טיפול יום יומי בבית
לא נכון. זה בדיוק כמו לומר "אין לי כח להתאמן באופן יום יומי ואני אלך למאמן כושר פעם בחודש במקום". אין קסמים, העור יעשה מה שהוא צריך כדי להגן על האברים הפנימיים וימשיך תהליכים שמבחינתנו אינם אסתטיים כי זאת הדרך של הגוף להראות תהליכים כלפי חוץ כגון הזדקנות, שינויים הורמונליים, חוסר בוויטמינים ועוד. על מנת לטשטש את הסימפטומים חייבים לספק לעור מבחוץ את התכשירים הפעילים באופן יום יומי, חוץ מהטיפול הקוסמטי.

"רואקוטן" יחליק לי את הפנים ויותר לא יהיו לי פצעים
לא נכון. רואקוטן היא תרופה המביאה לאיזון חלוקת תאי העור היוצרים וביניהם תאי בלוטות הסבום (השומן העל עורי). כמובן ככל תרופה הנלקחת בנטילה יומית, יש השפעות נוספות, רצויות ולא רצויות כגון יובש כללי, דיכאון , סיכון בפגיעה בכבד ועוד, וככזאת היא בהחלט משפרת את מצב האקנה ואף מובילה בחלק גדול מהמקרים להחלמה זמנית. אבל השפעת התרופה אינה לכל החיים ובכל מצב נתון של חוסר איזון הורמונלי זמני או כרוני זה יבוא לידי ביטוי על פני העור בהופעת פצעים נוספים. לכן ארצוי להשתמש בתכשירים קוסמטיים שיותאמו על ידי קוסמטיקאית וכך ניתן יהיה להביא למראה עור חלק ואסתטי למשך כל זמן השימוש או עד חלוף הגורם הבעייתי.

אני עוד צעירה, לכן השיזוף לא יזיק לי
לא נכון. שיזוף מסב נזק באופן קבוע שהשפעתו ניכרת כמה שנים מאוחר יותר באופן חמור יותר (כתמים, קמטים, גידולים שפירים וסרטניים ועוד). "אז אני אמרח קרם הגנה" לא עובד מספיק טוב. קרם הגנה מסנן זמנית למספר דקות מסוים וממש לא מונע את הנזקים כשנחשפים לשמש באופן שאינו מבוקר במשך שעות למטרת שיזוף.

SPF 50 מגן לחמישים דקות
לא נכון. SPF מחשבים באופן הבא: כמות הזמן שלוקח לך להאדים בשמש כפול מספר ה- SPF, התוצאה היא כמות הדקות שהתכשיר עובד, אם לא באת במגע עם מים. לדוגמה: אדם בהיר יחסית המאדים תוך חמש דקות, SPF 50 יגן עליו למשך 250 דקות, לפי הבדיקות הסטטיסטיות שהתכשיר עבר.התכשיר בכל מקרה אינו חסם של 100% - הסיכונים פוחתים, לא נעלמים.

הטיפים באדיבות קובי ברוך, KB Pure

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully