זוג בדייט. ShutterStock
ShutterStock

אבחני את עצמך: איך את מתנהגת בפגישה ראשונה?

אודליה אלכסנדרוביץ'

26.8.2018 / 18:37

אומרים שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני. השאלה היא מה עושים עם התרגשות או סתם יום רע. גלי איזה רושם ראשוני את עושה ואיך לשפר אותו: המאמנת

פגישה ראשונה היא תמיד דבר קצת מפחיד, במיוחד כשיש פתגם שמתריע: "אין שני לרושם ראשוני". ואכן הוכח שהרושם הראשוני נקבע במשהו בין 19 שניות ל-90 שניות הראשונות להיכרות. בין אם בדייט ראשון או בראיון עבודה, כולנו מעדיפים למצוא חן - מתכננים מה לגלות ומה להסתיר, מה להגיד וממה להיזהר, ומפחדים ממה שיחשבו עלינו אחרי. באימונים אני שומעת רבות את המשפט "מי שמכיר אותי יודע מי אני באמת". וזה נכון, אבל כדי שזה יקרה הוא צריך לרצות להכיר אותך.

אודליה אלכסנדרוביץ'. הדרך ה13 הפקות, אתר רשמי
המאמנת: אודליה אלכסנדרוביץ'/אתר רשמי, הדרך ה13 הפקות

אז איך יוצרים רושם ראשוני חיובי במפגש ראשון?

אל תחשבי איך את לא רוצה להיתפס
"רק אל תצאי מטומטמת", "שלא יחשוב שאת קלה להשגה", "שלא יגלו שפוטרתי מהמקום האחרון/ שהחבר האחרון שלי זרק אותי" הם חלק ממבחר הפחדים שעוברים לנו בראש לפני הפגישה הראשונה. ואני אומרת, הימנעי ממחשבות כאלו, כי הן לא יביאו אותך לשום מקום. במקום לחשוב מה לא, תחשבי מה כן - תחליטי מה את רוצה שיחשבו עליך, תקבעי מראש איזה רושם את רוצה להשאיר - אם רוצה לצאת מצחיקה, חכמה, רצינית, זורמת או מקצוענית. גם אם את כל אלה יחד, קשה לחבוש את כל הכובעים האלה בו זמנית, אז ההמלצה היא להתמקד, ואחת השיטות הינן להכין מראש אמירות שיעבירו את המסר הזה בדיוק ולשלב אותן בשיחה.

אם את מתרגשת, תגידי
כשאנחנו מתרגשות יש לנו "תופעות לוואי התנהגותיות" שבדרך כלל לא מאפיינות אותנו: יש כאלה שלא יכולות להפסיק לדבר, יש כאלה שלא מצליחות להוציא מילה מהפה, יש כאלה שמדברות רק שטויות, ויש שמסמיקות/ מזיעות/ נעות בחוסר נוחות, ועוד כהנה וכהנה. אם תגידי בתחילת השיחה שאת נרגשת, בדרך כלל תופעות הלוואי הללו יתקבלו בסלחנות ואפילו יחשבו כחינניות.

קצרי את הטווח בינכם
בכל מקום שמגיעים אליו, גם בחו"ל, אנחנו שואלים "מאיפה אתה בארץ?" או "מה עשית בצבא?" ומיד מתחילים לחפש אנשים ששנינו מכירים. ואחרי שסיכמנו ששנינו מכירים את משה, נניח - הרי אין לזה שום משמעות. מצד שני זה יוצר הרגשה נעימה של קרבה מסוימת, מעין סוג של היכרות מוקדמת, מכנה משותף דמיוני שעושה אותנו נינוחים יותר.
נסי למצוא מכנה משותף כזה כמה שיותר מוקדם בתחילת המפגש על מנת לתת תחושת קרבה ונינוחות, וגם לספק נושא שיחה.

הפגיני את האישיות שלך
הרושם הראשוני לרוב נקבע על פי המראה החיצוני עוד לפני שאמרת מילה, אז כשאת מתכננת איך להתאפר או מה ללבוש, תלבשי את מי שאת באמת, ואת מה שמייצג אותך הכי טוב. לא את התפקיד שלך, או בת הזוג שאת חושבת שהוא היה רוצה.

ואם בכל זאת, התרגשת, התבלבלת, אמרת את הדבר הלא נכון או עשית את התנועה הלא נכונה - יש מה לעשות.

נכון, קשה יותר לתקן משהו שהוא כבר שבור אבל זה לא בלתי אפשרי, אז איך אפשר לתקן רושם ראשוני?

מיקור חוץ
תבקשי ממי ששידך בינך לבין הבוס העתידי או הדייט שנכשל להיות הסנגור שלך, שיתקשר לספר כמה את מהממת\מקצועית\חברה טובה\קולגה מדהימה, ושאת הרבה מעבר למה שנדמה בפגישה ראשונה.

ההגנה הכי טובה היא פתיחות
פשוט תגידי שאת יודעת שהרבה פעמים הרושם הראשוני שאת עושה הוא מטעה ושבהיכרות ראשונית חושבים שאת כזאת אבל כשמכירים אותך קצת יותר מבינים שאת קצת אחרת.

צאי מהדמות
כשאנחנו בדייט או בראיון אנחנו קצת שחקנים, לובשים את הדמות שאנחנו אמורים לשחק ומדקלמים את הטקסטים שאנחנו אמורים להגיד. הכול מאוד פורמלי ומנומס. אם "יצא לך לא טוב" תצאי בהומור מהדמות ותאמרי שממש לא רצית לצאת כך, ואת מרגישה שהולך לך לא טוב, ואם אפשר "מהתחלה??"

עוד באותו נושא

למה את לא מצליחה לעשות דיאטה? שיעור במיקרו החלטות לשנה החדשה: המאמנת

לכתבה המלאה

עני על השאלון וגלי איזה רושם ראשוני את משאירה - מהוסס או בטוח בעצמו

*האבחון הוא ראשוני בלבד ומבוסס על ניסיוני והיכרותי עם לקוחות רבים. אני בוחרת להתייחס אל התוצאות כאל סקאלה. כלומר, כולנו גם מוהססים וגם בטוחים בעצמנו, אבל תמיד תהיה לנו נטייה דומיננטית יותר לאחד הצדדים.

חשוב מאוד לדעת! אין תשובה נכונה, אין רע או טוב, יש את מה שיש, אבל ברגע שאני מבינה לאן אני נוטה, כך אני מבינה טוב יותרמ מה להימנע ואיך עדיף לי להתנהל.

אודליה אלכסנדרוביץ' הינה מרצה ומנחת סדנאות בארץ ובחו"ל, מאמנת אישית, עסקית ומגשרת מוסמכת

אתר רשמי
עמוד פייסבוק
מייל:‏ odelia@lifearchitecture.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully