אישה עם חתול. ShutterStock
ShutterStock

מחקר מוכיח: אשת החתולים לא יותר בודדה או נואשת ממך

12.9.2019 / 7:09

מחקר חדש שובר את הסטריאוטיפ על נשים רווקות שמגדלות חתולים וטוען שהן אינן חרדתיות ואינן משתמשות בחתולים שלהן כתחליף לזוגיות אנושית

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

בסרטון - עוד דברים שלא ידעתם על חתולים

הגיע הזמן לשים סוף לסטראוטיפ השלילי על נשים רווקות שמגדלות חתולים - ולא, כותבת שורות אלה היא לא רווקה זקנה עם חמישה חתולים שמנסה לנחם את עצמה. מחקר חדש, שמתווסף לכמה מחקרים קודמים בנושא שהגיעו למסקנות דומות, טוען ש"הזקנה המשוגעת עם החתולים" אולי בהחלט זקנה ומשוגעת אבל לא בגלל חיבתה לחתולים. המחקר, שפורסם בחודש שעבר בידי אוניברסיטת קליפורניה, מצא כי נשים עם חתולים אינן סובלות בצורה מיוחדת מחרדות או מבדידות כפי שנהוג לחשוב עליהן.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

במחקר נכתב: "לא מצאנו שום עדות התומכת בסטראוטיפ 'הרווקה עם החתולים'. בעלי חתולים לא נבדלו מאחרים בכל הנוגע לדיכאון, חרדה או חוויותיהם במערכות יחסים קרובות". החוקרים, שבחנו יותר מ-500 בעלי חיות מחמד, גילו כי הם יותר רגישים למצוקת בעלי חיים מאלו שלא מגדלים חיות בבית, אולם לא נרשמו הבדלים משמעותיים בין בעלי כלבים לבעלי חתולים.

גיף אשה עם חתול. Giphy
זה לא מה שזה נראה: נשים עם חתולים אינן "רווקות זקנות וממורמות"/Giphy

התרבות הפופולרית אוהבת להציג את "נשות החתולים" כרווקות זקנות, מטורפות ושונאות אדם בעוד "נשות הכלבים" מוצגות כאטרקטיביות ובעלות אורח חיים בריא וספורטיבי. מחקרים קודמים הוכיחו כי חתולים דווקא מסייעים לבעליהם להיות בריאים יותר, בעיקר מבחינה רגשית.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully