נשנוש מאורגן. אתר רשמי
אתר רשמי

נשנוש מאורגן

26.3.2018 / 15:32

"טיול" תמיד נשמע כל כך גדול וארוך, כמו ארוחה של שבע מנות - לא במקרה הזה - טיולי מציע מגוון סיורים קטנים וממוקדים, נשנושים מאורגנים כאלה, כל פעם באזור אחר

נשנוש מאורגן. אתר רשמי
בחיק הטבע של נווה צדק/אתר רשמי

מזג האוויר מתחמם ומחייך אלינו ואיתו מגיע החשק לסייר ברחבי הארץ, אז בשבת האחרונה לקחתי את בן הזוג שלי והצטרפנו לסיור בוקר מודרך בנווה צדק. סיור נוסטלגי בעיר תל אביב? שבת במקורות הירקון? טיול מזמר בעקבות אריק איינשטיין? המבחר עצום! בסוף בחרתי את נווה צדק, אבל מה שחשוב לדעת זה שטרנד טיולים חדש כובש את ישראל, והוא חינם.

כוס טיפים

איך חינם? חינם. הטיול לא עולה כסף. המדריכים מרוויחים מטיפים שאנשים יכולים להשאיר - לא מתבקשים להשאיר - אבל יכולים, סתם כי מתחשק להם. ומסתבר שהמדריכים מרוויחים לא רע מסידור כוס הטיפים. מאד פשוט להצטרף לסיור - נכנסים ללשונית המיוחדת באתר "טיולי", עוברים על מגוון הסיורים המוצעים ונרשמים.

אזהרה: רצוי לעשות את זה מראש ולא ברגע האחרון, כי סיורים חינמיים מתמלאים מהר. משך הסיור הוא כשעתיים עד שלוש שעות. אם נהניתם, תשאירו טיפ באיזה סכום שמתחשק לכם. לא בא לכם לשלם היום? אף אחד לא יגיד לכם מילה.

לאתר "טיולי"

נשנוש מאורגן. אתר רשמי
לי כל ברז נושא מזכרת/אתר רשמי

הבית הכתום באמזלג 19

"טיולי" מציע סיורים בכל רחבי הארץ, ואני בחרתי ללכת במסלול קרוב לבית. גם כי שבת בבוקר, וגם כדי להכיר מחדש ויותר מקרוב את אחד האיזורים היפים בתל אביב. נקודת המפגש שלנו היתה במתחם התחנה, שם נמצאת הרכבת הראשונה אשר הוקמה ב-1892 כשהטורקים שלטו, ומסתבר שנווה צדק היא אחת מהשכונות היהודיות הראשונות ביפו.

נשנוש מאורגן. אתר רשמי
נשנוש מאורגן/אתר רשמי

בת כמה יפו?

"מישהו יודע?" שאלה המדריכה, ומכאן התחילו הסיפורים אשר מחברים את הנוף להיסטוריה והופכים לסיפור נעים שמוביל אותנו ברחבי השכונה. התריסים הקלאסיים, הפסיפס שמראה את סיפורי השכונה, ובעיקר הבית הכתום באמזלג 19, שם המרפסת המשקיפה לרחוב שלוש שהתגורר בה שמואל יוסף צ'צ'קס, שאנחנו מכירי כש"י עגנון, שהיה מאוהב בביתו של אהרון שלוש, שגר ברחוב שלוש 32. הבתים היו סמוכים זה לזה, וש"י עגנון היה צופה בה חוזרת הביתה כל יום, מאוהב עד מעל הראש.

שלוש התנגד בתוקף למפגש בין עגנון וביתו מכיוון שלא היה נראה לו סביר שבתו תתחתן עם סופר בשם צ'צקס, ועגנון בתמורה התנקם בכתיבתו כאשר התעלם ממבנה בית שלוש בתיאור החדר שלו בבית הכתום. "חדרו של חמדת חדר ובאמת נאה הוא. עומד הוא לו לעצמו, ויש לו חמישה חלונות. בחלון אחד רואים את הים הגדול שאין לו סוף, ובחלון אחר רואים את הפרדסים הירוקים שאין להם שיעור, ובחלון אחר רואים את הבקעה שהרכבת עוברת בה, ומחלון אחר רואים את המדבר שעליו נבנתה אחר-כך תל-אביב, וחלון אחד פונה כלפי נווה צדק. על כן חביב חדרו של חמדת על חמדת".

וכך ממשיך הסיור הקצר בסיפורים על זוגות שמהווים חלק מהיסטוריית השכונה כמו זאב ומרים צ'רנוב והאנשים אשר היו בעלי הממון ואנשי הרוח כמו נחום גוטמן האמן ויוסף חיים ברנר ממקימי "הפועל הצעיר".

המדריכה סיימה את הסיור בסיכום תמציתי של מה ראינו וחיבור חלקי השכונה לסיפור ההיסטורי הקסום. בשל האופי הרומנטי של שבת בבוקר בטיול סביב סיפורי אהבה, זו הייתה פעילות מושלמת להעביר ביחד עם הבן זוג שלי. עד היום, כשהייתי מסתובבת בסמטאות הקטנות של השכונה או פשוט הולכת לאכול גלידה ב"אניטה", ידעתי רק להעריך את יופייה האסתטי של נוה צדק. עכשיו אנחנו מרגישים שהתעשרנו בידע שילווה אותנו בשיטוטים הבאים שלנו למקום הציורי והנעים הזה של העיר.

תרבותי, מגוון, ובחינם

בשורת ה-free tour שפורחת בחו"ל כבר שנים, הגיעה סופסוף לישראל, ו"למטייל" הינה האחראית לכך: "אנחנו פועלים שנים רבות להעלאת המודעות לטיולים בישראל. יחידים ומשפחות היכולים ליהנות מחוויית טיול איכותית, שאינה תלויה בתקציב העומד לרשותם. כולם יכולים לטייל, זה המוטו המנחה אותנו"" אמר יובל לימון, מנכ"ל הקבוצה.

אם אין לחם - צאו לסיור

טיולי מציע לכם גם מגוון סיורים לפסח המתאימים לכל המשפחה, מיזם חברתי שכולו תרומה למען קהילת המטיילים ולקידום נושא הטיולים המודרכים בארץ. את כל האופציות ניתן למצוא באתר.

נשנוש מאורגן. אתר רשמי
האופציה הקלילה לפסח/אתר רשמי

הנה כמה מסלולים שווים

חמץ ומצה בעמק האלה - מהי ה"אביב" שעל שמה נקרא חג פסח? מתי חיברו את ההגדה לליל הסדר ומדוע האיסור לאכול חמץ?

שדות החיטה נמתחים לאורך העמק ומובילים את טיול זה לכבוד החג. סיור זה נותן הצצה אל עולמם הסוער של התושבים האחרונים, רגע לפני שמגפי הרומאים צועדים אל ארץ השפלה - טיול באווירה כפרית.

חידות והרפתקאות למשפחות ביפו העתיקה - העיר הקסומה לחוף הים הכחול, עליה מסופר באגדה עתיקה שהקים אותה יפת בנו של נוח עוד לפני המבול, בסיור מוזכר גם שמו של פרעה אשר מקשר אותנו ליציאת מצרים. סיור חוויתי ביפו העתיקה בעקבות האגדות והסיפורים עליה, את הסיור מלווה משחק משימות בסגנון חפש את המטמון.

טיול מזמר בעקבות אריק איינשטיין ברחבי תל אביב - סיור המתחיל בנמל תל אביב ועובר על גדות הירקון עם מבט לגשר הירקון, עם עצירה באולם אוסישקין וסיפורים על אריק והרכביו המוזיקליים, בפינות היפות של צפון תל אביב. מסלול קליל, מישורי ומעגלי במהלכו תקבלו שירונים ל"עטור מצחך שהב שחור, "עיר לבנה" ועוד שירים.

אה, ויפו קיימת מהמאה ה-15 לפני הספירה. סתם שתדעו. לומדים דברים בטיולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully