פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה
      נדב נשרי מגשר (מערכת Sheee) צילום: מערכת Sheee
      נדב נשרי מגשר (מערכת Sheee) צילום: מערכת Sheee

      חג מתן גט: 9 דברים שאפשר לעשות כדי להימנע ממשברי חגים

      תקופת החגים היא מאתגרת, בלשון המעטה, לכל זוג. כמות הזמן שמבלים יחד היא עצומה יחסית לימי חול רגילים, ארוחות ומחויבויות משפחתיות, והלחץ מכביד ומעמיס על הזוגיות. עו"ד נדב נשרי אומר שזה אפילו יותר חמור ממה שזה נראה. לא ממש מעודד

      אז אם גם אתם חווים סימפטומים של עומס, אל ייאוש, יש עדיין כמה דברים שלא ניסיתם:

      אל תחכו לרגע האחרון
      אתם יודעים שמערכת היחסים נמצאת בתקופה מאתגרת - אז לעצום עיניים ולחכות שזה יעבור זה לא רעיון טוב. רוב הזמן, הדחייה לא תעלים את הבעיות. להיפך. קחו את בני הזוג לשיחה על כוס יין ודברו על היחסים ביניכם. שימו דגש על הדברים הטובים שביחסים. החמיאו זה לזו, אבל לא סתם, אלא מחמאות אמתיות על דברים אמתיים. במידה ואתם לא מצליחים לדבר ביניכם בצורה חיובית, פנו למטפלים זוגיים שיעזרו לכם לנהל שיחה טובה למרות הקושי.

      משבר הוא הזדמנות
      משבר בזוגיות יכול להוות הזדמנות לצמיחה והצלחה באותה מידה שהוא יכול להוביל לקושי ושליליות. ככל שתשכילו לראות במשבר הזדמנות ליצירת דיאלוג כנה עם בן הזוג כך תוכלו להרוויח יותר מזיהוי ההזדמנויות והיכולת שלכם לבחור.

      סננו מלים קשות
      בזמן ריב אנשים נוטים להגיד את הדברים בצורה גרועה פי כמה, עקב הצטברות של משקעים וכעסים. אם הצד השני ייקח את הדברים כפשוטה, יכול להיווצר נזק בלתי הפיך, נזק שאחר כך קשה מאד לגשר עליו. כדי להימנע מפרשנות שגויה והסלמה מיותרת, כדאי לנסות ולסנן את מילות התואר הקשות כשמדברים, וגם כשמקשיבים, נסו לקחת בחשבון את הפגיעה של הצד השני, שממנה נובעות המילים הקשות, ולהבין את המשמעות שמאחורי המילים.

      נדב נשרי מגשר (מערכת Sheee)
      סננו מילים קשות שאי אפשר לקחת חזרה (תמונה: שאטרסטוק)

      שאלו שאלות
      רוצים להבין מה הצד השני חושב ורוצה? נסו לשאול אותו שתי שאלות על כל תשובה שתתנו לו. בצורה זו תגלו שיש להם הרבה מה לומר ושכל שנדרש היה לעשות זה לאפשר להם לומר זאת. לשאול שאלות ולהתעניין היא דרך טובה לשחרר את הצד השני.

      אל תתרחקו
      גם להימנע מבעיות היא דרך לא רעה לפתור אותן. זמן ארוך מדי עם הילדים ובן או בת הזוג ברכב עלול להוביל למתחים וריבים גדולים. בזמני משבר או רגישות, נסו להגביל את הנסיעות המשפחתיות למקומות קרובים. אם אין ברירה וחייבים לנסוע רחוק, בצעו מספר רב של עצירות ביניים להתרעננות כדי להפיג את המתח. בזמן העצירה אל תסתפקו בכוס קפה. קחו את הזמן, ונסו לזוז קצת, כדי לשחרר אנרגיה תקועה.

      החליטו מי הבוס
      שבו עם בן או בת הזוג וחלקו את החופשה לימים בהם כל אחד מכם אחראי. גם אם שניכם עם הילדים חשוב שיהיה הורה אחד שיהיה אחראי וינהל את היום כדי לאפשר התנהלות ברורה ולהימנע מחילוקי דעות במקומות בהם לא הוגדרו דברים מראש.

      קחו חופש מהחופש
      אל תשאפו לאידיאל. קשה מאד להיות חג שלם עם כל המשפחה ביחד ללא הפוגות. כל אדם צריך קצת חופש לעצמו, והדבר נכון גם במהלך חופשה משפחתית. וודאו מראש שבתוך חלוקת הימים בחופשה יש לפחות יום אחד לכל הורה, בו הוא יכול לבלות עם חברים או לבד בלי המשפחה הגרעינית.

      צאו לדייט ארוך
      זמן איכות לבד, רק עם בן/בת הזוג (אם אפשר לילה במלון זה נפלא) הוא מאד חשוב. ותעשו טובה, אל תלכו לעוד מסעדה או בית קפה. שברו שגרה, תכירו פן אחד של עצמכם ושל בני הזוג. לכו למקומות חדשים, חוו חוויות חדשות, נסו לצבור זיכרונות חדשים עם בני הזוג שלכם.

      תודה לעו"ד נדב נישרי, מומחה בגישור גירושין, מחבר הספר "להתגרש בשלום" ומנהל מקצועי במרכז הדדין לגישור

      נדב נשרי מגשר (מערכת Sheee)
      אל תתרחקו יותר מדי (תמונה: שאטרסטוק)