כפולה לירז אסייג מריה דומרק. To Go: תומר מרשק, טליה: פזית עוז,
To Go: תומר מרשק, טליה: פזית עוז

לכו, תצטיינו לי מהעיניים

"קידום" העוסקת בהכנה לבגרויות ופסיכומטרי, שוב בכותרות, אבל הפעם זה לא מצחיק. יש הבדל גדול מאד בין "לך תצטיין", לבין שמנופוביה, חפצון, והפרת זכויות

מדהים עד כמה מקובל היום להשפיל ולהשתמש בנשים, בעל כורחן וללא אישורן, ולשים לזה כותרת וווייב של 'יאללה, תזרמי, צחוקים'. אולי הגיע הזמן שבשנת 2018 הפרסומאים השובניסטים יפוטרו לאלתר ממקום עבודתם ובמקומם יגיעו אנשי מקצוע שיודעים לעשות את העבודה בלי להיות שובניסטים, שמנפוביים ועלובים.

הכל החל במם שפורסם בקבוצת סטודנטים בפייסבוק עם צילום מסך מתוך האח הגדול, של 2 הדוגמניות לירז אסייג ומריה דומרק, עם הטקסט הנלווה "לפני תקופת מבחנים ואחרי תקופת מבחנים". בתמונה נראות השתיים בסוף יום, ישובות בפיג'מה במיטה, נטולות איפור ועייפות.

מריה דומרק ולירז אסייג מם. צילום מסך
גאלה רחמילביץ: "אל תגידו לי ש'יאללה צחוקים'. הטמעת התפיסה המעוותת הזו היא לא צחוקים"/צילום מסך

ההשוואה הייתה ברורה, הרי התפיסה הכה מושרשת היא שרזה היא יפה ושמנה היא מכוערת, ועל כן ברור שאת, כאישה, תיכנסי לתקופת מבחנים רזה יפה ומטופחת ותסיימי אותה, ובכן - לא. המסר היה גדול וברור. כל כך גדול עד שלא עבר זמן רב עד שהקבוצה הזו חטפה דיווחים ומבול הודעות להוריד את המם המשפיל, הרע והמקטין הזה.

ואל תגידו לי ש'יאללה צחוקים'. הטמעת התפיסה המעוותת הזו היא לא צחוקים. חיפצון ושימוש בנשים למטרות בידור ללא הסכמתן או יכולתן להתגונן זה לא צחוקים. ואם מדברים על שיוויון, איך זה שתמיד הממים האלה הן על נשים ולעולם לא על גברים?

אבל התופעה המכוערת לא פסחה מן העולם - היא רק גדלה כשחברת 'קידום' שעוסקת בהכנה לבגרויות ופסיכומטרי החליטה שקריאייטיב זה נאה וראוי בעיניה והחליטה להשתמש בו בעמוד הפייסבוק שלה, בתוספת כיתוב מעליב במיוחד: על מריה הרזה נכתב'לפני הקורס' ועל לירז השמנה - 'אחרי הקורס' עם הכותרת: "'אחרי קורס' כבר הפך להיות מקביל ל'אחרי החגים'".

לירז אסייג. נעמי ים סוף לטליה,
לירז אסייג/נעמי ים סוף לטליה

ובכן רבותיי, מקווה שנתתם לקופיראייטר בונוס שמן. אה סליחה, לא שמן, שמן זה גנאי.

כי הרי האדם גאון! הוא גנב זכויות יוצרים, לקח בלי הסכמה או אישור, לא אחת, אלא שתי פרזנטוריות, והחליט לעשות עליהם קופה ולהשתמש בהם לפרסום חינם. כי אתם יודעים, נשים. ממתי צריך לשלם לנשים?

ואם כבר לנצל, למה לא גם להשריש תפיסה שובניסטית, שמנופוביה, השפלה וחיפצון? על הדרך. זו, רבותיי לא רק בריונות. זהו אונס דיגיטלי שמסתתר מאחורי חומות ההגנה של הרשתות החברתיות וה'הומור'.

כבר מהסלוגן "לך תצטיין", אפשר להבין כמה שובניזם רץ אצלם במשרדים, ואם כך מתנהלת החברה, לא הייתי שולחת את ילדיי ללמוד שם.

לשמחתי תוך דקות חברת קידום חטפה בראש ונאלצה להסיר את הסטטוס המדובר, אבל גם זה נעשה כמה דקות מאוחר מדי בעולם שבו דברים כאלה כבר מזמן לא היו צריכים לקרות. השימוש הבלתי חוקי וההשפלה כבר נעשו - מצד שני, גם הפניה לעו"ד.

אסור לנו, כנשים וכחברה שפויה ומתוקנת, לתת ניתן יד לשימוש, חפצון והשפלה של נשים גם בעולם הרשתות החברתיות.

ערכים הם לפני הכל. גניבה, שימוש בכוח, בריונות, השפלה- כל אלו לא ערכים שאנחנו כחברה צריכים לאפשר ולעודד. יש מחיר להתנהלות כזו והגיע הזמן שנצא ונדרוש את המחיר הזה.

לא עוד השפלת נשים. לא עוד הקטנה וחפצון, ולא עוד שימוש בנשים ללא הסכמתן.

לא עוד שמנופוביה.

מריה דומרק. תום מרשק ל-To Go,
מריה דומרק ל-ToGo/תום מרשק ל-To Go

לירז אסייג
דוגמנית, פרזנטורית בית האופנה הישראלי 'טליה' והצטלמה לקמפיינים רבים, כיכבה בהפקות אופנה ובשערי מגזינים, עוסקת בהעלאת מודעות בנושא דימוי גוף חיובי והרחבת תבנית אידיאל היופי לשוויון חברתי.

מריה דומרק
דוגמנית ואושיית אינסטגרם, פרזנטורית טו גו, הצטלמה לקמפיינים, הפקות אופנה שונות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully