אביב גרינברג. אינסטגרם אביב גרינברג, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם אביב גרינברג

בק סטורי: אביב גרינברג

20.6.2018 / 11:11

לאוהבות האומנות, הצבעים, והתעוזה - חשבון האינסטגרם של אביב גרינברג הוא חשבון שווה לכן להציץ בו, לכל הפחות

אביב גרינברג, בוגר שנקר טרי, צייר ואמן מיצבים בן 27 שמתגורר בשכונת נווה שאנן בתל אביב. את דירתו הצבעונית ומלאת האמנות אביב חולק עם בן זוגו מזה שנתיים, השחקן ניב ניסים שבאופן אירוני הוא עיוור צבעים. הוא עובד מהסטודיו הביתי שלו שם הוא יוצר עבודות מחפצים קיימים, בעיקר צינורות וחומרי ניקוי אותם הוא רוכש בטמבוריות ומכולות למיניהן בדרום תל אביב.

אביב התחיל לצייר אחרי הצבא, שם הוא שירת כסוהר בכלא הצבאי. "הדבר העיקרי שהיינו עושים היה מסדרי ניקיון, אני מניח שמשם ההשראה לעבוד עם חומרי ניקוי." את התערוכה הראשונה שלו הוא עשה כשעוד היה סטודנט בשנה השנייה בשנקר, בגיל 22 ואז הפסיק לצייר.

האינסטגרם הוא הזדמנות להראות תמונה יותר גדולה של העשייה שלו, שם הוא מפגין שפה עיצובית ומזמין את העוקבים לתהליך היצירה. בעמוד שלו כעת יש רק 69 פוסטים, אלה שנותרו אחרי המחיקה של התמונות האישיות והפחות רלוונטיות והפך את העמוד שלו לכרטיס הביקור האמנותי שלו. "אני לא מהמציקים באינסטגרם, אני מעלה כשיש לי משהו חשוב להגיד." תוכלו למצוא בחשבון שלו גם סרטונים, ביניהם הסרטון בו הוא מפרק את תערוכת הגמר שלו בשנקר בבעיטה סימבולית.

אביב ניגש לבחינות הקבלה של מגמת תקשורת חזותית בשנקר, חולון ובצלאל ולא התקבל לאף אחת מהן. "ואז, באחת הרשתות החברתיות ראיתי באנר על הרשמה ללימודים של המחלקה לאמנות רב תחומית בשנקר מגמה שלא הכרתי, ומאחר ורציתי להתחיל ללמוד כבר ולא לבזבז זמן הלכתי על זה והיום אני מאוד שמח על הצעד הזה. זו מחלקה שעוסקת בספקטרום רחב של אמנות וגיליתי תוך כדי למידה שאני אוהב הרבה תחומים שלא הייתה לי הזדמנות להתנסות בהם בשום מקום אחר ולמדתי שם כלים בהם אני משתמש עד היום." פרוייקט הגמר שלאביב, שסיים בהצטיינות זכה בפרס לבוגר המצטיין על שם מרגרט וסילבן אדם.

"זו אחת מהעבודות הראשונות שלי עם צינורות, זה התחיל משתי וערב של אקריליק, עבודה שהתכתבה לי עם ציור על קנבס שמלא בצבע וזה עבר לעבודה מקיר לקיר. בעבודה אפשר לראות שיצרתי פרספקטיבה ועומק בעזרת משחק עם אורכים של הצינורות וצבעים. זו הפעם הראשונה שמילאתי את הצינורות בחומרי ניקוי והפרדתי את העבודות שלי מציורי האקריליק."

אין פרסום שלילי
ביריד צבע טרי האחרון, אביב הציג עבודות בכניסה לחממת האמנים. בין העבודות שהוא הציג היו ספריות גדולות עם חומרי ניקוי לצד ציורים שלו.

התערוכה קיבלה חשיפה רבה ובעקבותיה הרבה פניות ותגובות, מתוכן אחת שלילית וחריפה ממאמן בשיקאגו שביקר את ההיבט הסוציולוגי של עבודותיו בהקשר לצבע העור של הדמויות בציור. הטענה הייתה שאביב עושה שימוש בדימויים תרבותיים שלא נוגעים לו, מחפיץ את הגוף הנשי ומקדש סטריאוטיפים. "אני מודה שאלו באמת אלמנטים שאני עוסק בהם ורוצה להעלות אותם לדיון, במיוחד כי אמנות ניתנת לפרשנות. הפוסט הזה השפיע ולא רק עליי, הוא הוביל להרבה שיתופים וקיבלתי הרבה תגובות אהדה שנתנו לגיטמציה לעבודות שלי." גם מספר העוקבים באינסטגרם שלו הושפע ועלה בעקבות הפוסט.

ב-14.6 אביב הציג סדרת צינורות חדשה בבוטיק ורנר, ובניגוד לעבודות הגדולות שלו, הפעם הוא מנסה סקיילים אחרים, וגם שם התוכנית היא להשתמש באינסטגרם כפלטפורמה, אבל התערוכה עדיין עומדת למי שרוצה לקפוץ.
"חשוב לי לפעמים להראות אותי או לצלם אנשים אחרים לצד העבודות שלי כדי להמחיש את גודל היצירה שלי וההתייחסות שלי לחלל בה אני מציג."

בחלק מתמונות עמוד האינסטגרם של אביב תראו אותו, תמיד ליד יצירה שלו או במהלך העבודה עליה. "בסטוריז אני מרשה לעצמי קצת יותר, אני מציג את היום-יום שלי, אני מראה את הדרך, מאחורי הקלעים וגם את החיים האישיים שלי עם הבן זוג, הכלב והדירה שלנו."
יש קשר הדוק בין עבודותיו לתחום האופנה, מרחוק חלק מהעבודות שלו נראות טקסטיליות והוא קיבל הרבה פניות להפקות אופנה שרוצות להשתמש בעבודותיו כרקע ואפילו בו כחלק מההפקה.

מי עוקב
"כל מי שאוהב צבע, אין מידע ספציפי של מיקום או תעסוקה ואני לא מכיר את רוב העוקבים שלי. כשעברתי לעיר נחשפתי לאנשים בחיי הלילה והיום הרבה מהאנשים האלה הם חלק מסביבת האינסטגרם התומכת שלי."

מי מעניין
"אני עוקב אחרי כל אמן שמאתגר את המדיום שהוא עובד בו, אני עוקב כמעט אחרי כל מוזיאון בעולם. האינסטגרם שלי מלא באמנות אבל גם בסרטונים דביליים, מהאהובים עליי זה הסרטונים שמראים איך מפוצצים חצ'קונים." (סוג של אמנות?!)

אינסטגרם
"זאת דרך מעולה להגיע לאנשים שאני עוד לא מכיר והעבודות שלי מדברות בעד עצמן. זה כרטיס הביקור שלי והוא חושף אותי לאנשים. באופן שוטף אני מקבל פניות וכל מה שאני צריך לעשות זה להעלות תמונה. קל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully