מנהמנה. שנטי גדרון, אתר רשמי
אתר רשמי/שנטי גדרון

הכל בזלוטי - שופינג פולני: מיומנה של דיילת

17.7.2018 / 10:37

לא חשדתן שבגדנסק, עיירה פולנית חביבה יהיה כל כך הרבה מה לעשות, נכון? נכון. אבל שופינג טוב יש, ובזול. שנטי גדרון מגלה לנו סודות שרק דיילות יודעות

בואו נודה בזה, למרות עבודתי כדיילת אוויר יש שלל יעדים אקזוטיים יותר או פחות שאני לא מגיעה אליהם. גדנסק, לצורך העניין, היא יעד כזה. אם כמוני, לא שמעתם על המקום הזה בעבר, אעיר את עיניכן ואספר על עיר פולנית חביבה למדי, המציעה שלל פעילויות שנשים אוהבות. במחיר שגורם אפילו לי לגחך, תוכלו לעלות על טיסה דו שבועית, ולהגיע למקום שעולה על כל הציפיות.

כדיילת, פיתחתי יכולות מופלאות לאיתור פניני חמד שדורשות התייחסות, ואת אלה אני מביאה אליכן (אבל ששש, זה סוד). בגדנסק, לצד היסטוריה מרשימה ומסעדות טעימות להפליא, תוכלו למצוא את האוצר האמיתי שפולין מציעה לתיירת החובבת וזה שופינג, והרבה ממנו. העניין עם גדנסק ועם פולין בכלל, זה שהכל שם זול. הזלוטי זהה בערכו לשקל, אבל המחירים של המוצרים נוחים בהרבה. כך למשל שיטוט זריז בסופר פארם הפולני המקומי שנקרא Rossmann יגלה שפריטי קוסמטיקה בסיסיים כמו שמפו וסבון ממותגים מוכרים נמכרים בממוצע בכ-8 שקלים, ואיפור של מותגי דראגסטור נמכר במחירים שאפילו אותי הצליחו להפתיע.

אמבר. שנטי גדרון, אתר רשמי
שרשראות אבני אמבר משרף 20 זלוטי/אתר רשמי, שנטי גדרון

בגדנסק מתגאים במיוחד באבני האמבר המיוצרות משרף, ותוכלו למצוא בעיר שלל חנויות ודוכנים המציגים את מרכולתם המנצנצת. מחיר התכשיטים מתחיל מ-20 זלוטי לזוג עגילים קטן, ומטפס לאלפים ומעלה עבור אבנים גדולות המכילות בתוכן חרקים ופיתוחים מיוחדים שנתפסו בשרף תוך כדי התהוותו. לאבנים קשת גוונים רחבה, כולם על מנעד קרמל-זהוב, ועל אף שחלק מהעיצובים מעט מיושנים לטעמי, מצאתי הרבה יופי באבני השרף המיוחדות, שריכוז משמעותי שלהן תוכלו למצוא ברחוב Mariacka בעיר.

מוקוש. שנטי גדרון, אתר רשמי
קוסמטיקה מקומית- זולה וטובה/אתר רשמי, שנטי גדרון

גם קוסמטיקה פולנית מקומית תוכלו לרכוש בעיר, שמבוססת ברובה על מרכיבים טבעיים ואיכותיים. המחירים, כמו שבטח ציפיתם, גם כאן נמוכים. התלהבתי במיוחד ממותג פולני טבעי מומלץ שנקרא Mokosh שקרם משזף שלו אפילו זכה בפרס של מגזין נחשב לא מזמן. את מוצרי החברה ניתן להשיג בחנות עיצוב משגעת שנקראת Sztuka Wyboru באזור אמנות מתפתח שנקרא Garnizon Kultury. רכשתי מסיכת חימר שלהם, כזו שמגיעה באבקה אותה מערבבים עם מעט מים ושמן - במקרה שלי ארגן, גם הוא של החברה. את כל העניין הזה מורחים על הפנים ומחכים כ-15-20 דקות עד לייבוש מלא. וכל זה בעבור 25 זלוטי למסיכה ו-19 זלוטי לשמן הארגן, דיל מומלץ.

מנהמנה. שנטי גדרון, אתר רשמי
תיק בעיצוב אישי/אתר רשמי, שנטי גדרון

נפלה בחיקי ההזדמנות לעצב לעצמי תיק, בחנות התיקים המדליקה Manamana שנמצאת בגדניה. העסק המשפחתי הקטן מבוסס כולו על מספר אנשים בודדים שעובדים במפעל באופן שוטף ועם הרבה תשומת לב ואהבה. הרעיון הוא לבחור את אחד העיצובים של המותג, אבל כל השאר, החל ממרכיביו החיצוניים של התיק ועד הריץ' רץ' הקטן ביותר - לבחירתנו האישית לחלוטין. מדובר בחגיגה של ממש, כשהתוצאה האיכותית ממש מספקת ומגניבה, והכי חשוב - היא שלכן ושלכן בלבד, ואין עוד תיק זהה לזה בעולם.

פיצ'יפקעס. שנטי גדרון, אתר רשמי
פיצ'פקעס מכל הסוגים/אתר רשמי, שנטי גדרון

אבל הכוכבים האמיתיים של גדנסק ועריה הסמוכות גדניה וסופוט אלה קניוני הענק. שלל המותגים האהובים והמוכרים זוגמת זארה, מנגו וסטראדיווריוס באופנה וספורה בקוסמטיקה, לצד מותגים פולניים נגישים דוגמת מוחיטו, מוצאים את משכנם הזוהר בין הקומות העמוסות של הקניונים. לא רק שמחירי המוצרים נמוכים יותר מהמחירים המוכרים לנו בארץ, אלא גם שאל אלה מתווסף החזר המס הפולני (שעומד עד 23%), בכל קנייה ב-200 זלוטי ומעלה. ו-200 זלוטי הם כאמור 200 שקלים, מה שאומר שתוכלו להגיע לסכום זה בקלות, ולצאת עם שלל מפנק. שימו לב שעל מנת לקבל את הטפסים להחזר המס יש להציג דרכון, כנהוג בכל מקום בעולם. ביקרתי בשני קניונים גדולים ומרשימים, האהוב עליי נקרא Galeria Baltycka ונמצא בגדנסק, והשני, שבהחלט שווה ביקור נקרא Riviera ונמצא בגדניה.

סוקולנטים. שנטי גדרון, אתר רשמי
סקולנטים/אתר רשמי, שנטי גדרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully