נשים שותות בירה. ShutterStock
ShutterStock

מבחן הקואצ'רית: עני על השאלות וגלי עד כמה את חיה חברתית

אודליה אלכסנדרוביץ'

22.10.2018 / 10:51

לכולנו יש צורך בהשתייכות חברתית, אך הרמות משתנות - יש כאלה שאוהבות להיות לבד, לעשות לבד, לחשוב לבד ובגדול, להיות קצת יותר לבד מאחרים. עני על השאלות וגלי האם את מתפקדת טוב יותר לבד או בקבוצה: המאמנת

השחקנית הקבוצתית

שחקנית קבוצתית היא אדם של אנשים, היא התומכת, המקשרת והמגשרת בין כולם. יש לה הרבה מערכות יחסים ארוכות טווח שהיא משקיעה בהן ומתחזקת אותן. השחקנית הקבוצתית היא אדם שנמצא בנתינה מתמדת, בעלת אהבת אדם גדולה. יתרונה העיקרי הוא בפעולה בתוך צוות, שם היא פורחת, לומדת ומלמדת, וזו הסביבה בה היא מפיקה את המיטב מהסובבים אותה ומעצמה.

היא מעולה בסיעור מוחות, תורמת כשיש ריבוי דעות, ולמעשה הדבק של הקבוצה. עקב האכילס של הקבוצתית הוא הנטיה שלה להישען יותר מדי על פידבקים חיצוניים, משם היא שואבת את רוב הביטחון העצמי שלה.

הסוליסטית

הסוליסטית לא שונאת אנשים, חלילה - בדרך כלל תהיה נאמנה לחברה או שתיים, תעדיף מפגשים חברתיים של אחד על אחד ולא שם קבוצות גדולות, תיזום מעט מפגשים ותשכח לחזור להודעות. אבל כשהיא כבר שם היא מסורה, קשובה, נאמנה, וכול כולה אתך. הסוליסטית יצירתית יותר כשהיא חושבת לבד, יצרנית יותר כשהיא מבצעת לבד ויש לה יכולת מופלאה לארח לעצמה חברה לאורך זמן.

כשמאפשרים לה להיות נאמנה לעצמה ולערכים שלה, גם אם הם פחות "מקובלים", היא תהיה במיטבה. הקבוצה תעכב אותה יותר מאשר תתרום כי המאמץ שהיא צריכה להשקיע בניסיון להיות חלק משמעותי בקבוצה הוא גדול מידי . היתרון שלה הוא ביכולת לסמוך על עצמה, אבל לפעמים המחיר הוא פספוס של אנשים טובים או הזדמנויות שוות בדרך

*האבחון הוא ראשוני בלבד ומבוסס על ניסיוני והיכרותי עם לקוחות רבים. אני בוחרת להתייחס אל שתי התוצאות כאל סקאלה, כולנו גם וגם, אך תמיד תהיה בנו נטייה דומיננטית יותר לאחד הצדדים.
וחשוב מאוד לדעת. אין תשובה נכונה, אין רע או טוב, יש את מה שיש, ברגע שאני מאבחנת מה אני יותר, כך אני מכירה את עצמי טוב יותר ומבינה מאיפה אני מונעת ואיך אני צריכה להתנהג או להתנהל.

אודליה אלכסנדרוביץ' האתר, הפייסבוק

עוד באותו נושא

לאנץ' בפוקישופ: סושי מפורק בקערה - גימיק או קונספט גאוני?

לכתבה המלאה

שחקנית קבוצתית? מעולה! פייסבוק זו אחלה קבוצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully