ניבר מדר (ימין) לורן ווסר (שמאל) מדגמנות את קולקציית בגדי הספורט של רנואר. אלון שפרנסקי, לרנואר,
אלון שפרנסקי, לרנואר

לא תאמינו שהנשים האלו מדגמנות למותגים הגדולים בעולם

28.11.2018 / 13:35

כבר עידנים שהשיח הציבורי התת מודע שוטף את המוח שלנו במסרים שאומרים לנו שאנחנו צריכות להיות ברבי מושלמת כל דקה מהיום, ומי שרוצה להיות דוגמנית סובלת פי כמה. לשמחתנו, כל זה מתחיל להשתנות את כבר לא חייבת להיות מושלמת כדי לדגמן

במשך שנים, מתחזקת תעשיית האופנה דימוי חדגוני של דוגמניות המהוות מודל "מושלם" וסימטרי. בשנים האחרונות התעשייה התפתחה ואימצה לקרבה את המראה השונה והאחר המעודד מודלים חדשים שלא עונים על הפרמטרים של היופי הקלאסי, דוגמניות שלא נראות כמו שיבוטי ברבי אלא בעלות מראה לא מושלם המעורר שאלות עמוקות לגבי מהותו של היופי.

כמו בעולם האמנות, שכל הזמן מחפש פריצות דרך אמנותיות וחדשניות, גם בעולם הדוגמנות יש ייצוגים חדשים ופורצי דרך של דוגמניות בעלות מראה שונה ומסקרן. האמנית והצלמת אנני ליבוביץ' אישה עם השפעה גדולה על עולם האופנה כשמתבטא בצילומי שער מפורסמים של המגזינים המצליחים בעולם, תיעדה בשנים האחרונות נשים יפות שעומדות בניגוד לתכתיבים חברתיים של גובה, משקל, גיל או צורה, ובכך סייעה לחשיבה חדשה בעולם האופנה להרחיב את אופקיו.

הנה כמה דוגמניות מצליחות מאוד שהמראה שלהן רחוק מלהיות קלאסי, ועדיין מצאתי בהן יופי עז, שעולה בהרבה על יופיין של רוב הדוגמניות. בשל הערך המוסף הזה הן לוקחות כיום חלק בכל הקמפיינים הגדולים והנחשקים בעולם:

האמא הטריה סליק וודס רק בת 22 וכבר הספיקה להיות הפנים של מותג האיפור "FENTY" של ריהאנה, מוסקינו, קלווין קליין, צעדה בתצוגות אופנה גדולות כמו פומה, פנדי, מארק ג'ייקובס, מיו מיו ועוד. בנוסף, כבשה לא מעט שערי ווג ברחבי העולם. המראה של סליק ללא ספק מיוחד. היא 1.79, גלוחת ראש, עם תווי פנים חזקים וחיוך תמידי החושף רווח גדול בשיניים, חלק מהותי ומשמעותי במראה החיצוני שלה.

הילדונת הזאת לא מתייחסת יותר מידי ברצינות לתכתיבים של עולם האופנה, עושה מה שבא לה, מתלבשת יפה, מעשנת וויד בכל רגע נתון וכלל לא אכפת לה להיפסל על ידי מותגי אופנה בגלל סיבה זאת, אפילו ההיפך, המותג "אורבן אאוטפיטרס" שמזוהה עם מגניבות, לקח אותה להיות הפרזנטורית שלו. בנוסף, בספטמבר האחרון היא הלכה על המסלול בחודש תשיעי בתצוגת אופנה של מותג ההלבשה התחתונה של ריהאנה כשבמהלך התצוגה ירדו לה המים. לפי חשבון האינסטגרם נראה שחזרה לשגרה די מהר אחרי שילדה.

הדוגמנית לורן ווסר רק בת ה-30 ומתפקדת כאחת הדוגמניות הכי מסקרנות בעולם האופנה, זה קשור לעובדה שאיבדה לפני כ- 6 שנים את רגלה הימנית לאחר שטמפון נשכח בגופה ויצר אצלה תסמונת בשם הלם רעלי - זיהום בנרתיק וחיידק הנכנס אל הדם ומשחרר בו רעלנים.

בשנה האחרונה איבדה גם את רגלה השמאלית. היא הדוגמנית היחידה בעולם שהולכת על מסלולי תצוגה עם פרוטזות במקום רגליים. והיתה בארץ לא מזמן, לצורך צילומי קולקציית האימונים של רנואר באביב 2017. אולי הביטחון המדהים הזה קשור לעובדה שהיא נולדה לשני הורים דוגמנים וכבר כילדה קטנה הייתה דוגמנית, ואולי זה גם קשור לכך שהפרוטזות הזהובות שלה הן חלק מהייחוד שלה שפותח את התעשייה לקבל את השונה גם אם הוא לא קלאסי. ללא ספק זה עובד לה.

אל וויני הארלו נחשפתי לראשונה בעונה 21 של America's Next Top Model, שם בכלל ענתה לשם שנטל בראון-יאנג והגיעה לתחרות דרך טיירה בנקס שנחשפה אליה באינסטגרם. הארלו לוקה במחלת עור בשם "ויטיליגו" אשר גורמת לאזורים שונים בגוף לאבד מהפיגמנטציה הטבעית ולהפוך לבהירים, הארלו מספרת שבילדותה סבלה מאלימות בגלל המחלה, מה שגרם לה לרצות להצליח הרבה יותר מכולם.

זה אכן עבד לה, בעונה 21 היא הגיעה עם אטיטוד של סופרמודל ולכל המשתתפים היה קשה לקבל ולעכל אותה, כולל השופטים שהדיחו אותה. אך כמו במקרה של ג'ניפר האדסון ידוע שלא חייבים לזכות בתחרות ריאליטי בשביל להצליח בגדול, והארלו אכן ידעה מה היא שווה. מאז קטפה לא מעט קמפיינים של חברות אופנה גדולות ברחבי העולם, הציגה בשבוע האופנה בלונדון עבור מותג ההלבשה Ashish, השתתפה בקמפיין לדיזל, כבשה שערי מגזינים נחשקים כמו ווג איטליה, גלמור, קוסמופוליטן, השתתפה בפרסומות ונבחרה ל100 הנשים הכי משפיעות של רשת BBC.

בימים אלו משתתפת בקמפיין הנוכחי של טומי הילפיגר, צועדת על מסלולים של H&M ועובדת בכל רגע נתון. חוץ מזה, היא מתחזקת קשרים עם דוגמניות כמו בלה חדיד, חברה של כל בנות הקרדשיאנס ולפי חשבון האינסטגרם שלה, נראה שהיא מנהלת זוגיות עם הראפר וויז קאליפה. אה, והיא נבחרה להיות מלאכית - ב-2 לדצמבר השנה נזכה לראותה אותה בתצוגת אופנה שהיא חלומה של כל דוגמנית, תצוגת האופנה של ויקטוריה סיקרט.

הדוגמנית הפנסילבנית מולי באייר נחשבת ללא ספק לאחת הדוגמניות הבולטות במראה יוצא הדופן שלהן בזכות אפרכסות בולטות במיוחד ומראה חיצוני חייזרי. בתי אופנה רואים במראה של באייר יופי מודרני, כובש ויפה המייצג את הדור החדש של עולם האופנה.

המגזין Dazed & Confused, אמר על באייר כי בעיניו היא הייצוג הטוב ביותר של יופי מודרני: "היא דוגמנית כל כך לא מסורתית, יש לה מראה מאוד מודרני, כובש ויפה. היא מייצגת משהו לא צפוי, וזו דרך חדשה שבה אפשר לבחון יופי. כמו שהמראה של טוויגי הדהים בשנות ה־60, המראה של מולי מוביל להתעוררות, מתנער מהאידיאלים הקלאסיים של יופי ומזמין לאמץ משהו שונה".

אמצו גם אתן משהו שונה - תתחילו בעצמכן!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully