מאבק הנשים. דנה לנדאו, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/דנה לנדאו

המסר של גל גדות ונטע ברזילי: מאבק הנשים ברשת

3.12.2018 / 11:08

היום, יום שלישי, ייערכו הפגנות ברחבי הארץ בהן יצעדו עשרות אלפי נשים כמחאה שעשרות רשויות מקומיות ארגונים וחברות הצטרפו אליה. איזה סלביות מזדהות, ואיזה שותקות?

אלימות כלפי נשים, במיוחד בבית ועל ידי אנשים שקרובים אליהן, היא המציאות העצובה שאנחנו, כנשים ישראליות, חיות בה. בעלים שרוצחים את נשותיהם, אחים שמתנכלים פיזית לאחיותיהן, איש שרצח את ביתה של בת זוגו, ועוד המוני מקרים דומים. שני מקרי הרצח האחרונים, של סילבנה צגאיי ויארא איוב היו הקש האחרון - כך נולדה היוזמה הפייסבוקית שהפכה בן לילה לאחת המחאות הנשיות גדולות ביותר בתולדות ישראל.

"יום הזעם" כפי שהוא נקרא בפי מארגנות המחאה, הוא יוזמה של קואליציית "דגל אדום", ארגון המונה יותר מ-50 ארגונים פמיניסטיים בישראל. הדרישה הרשמית של המחאה היא העברה לאלתר של התקציב שהובטח, על סך של 250 מליון שקלים ויוקצה לתוכניות החירום השונות למניעת אלימות כלפי נשים.

148 נשים נרצחו בישראל מ-2011, הטיפול במקרים האלה לוקה בחסר, בלשון המעטה. הממשלה בנתיים לא מיישמת את ההחלטות שהועברו ואת התקציבים להם התחייבה כדי למנוע ולטפל בתופעה המזוויעה הזו. רשויות מקומיות וארגונים רבים הצטרפו למאמץ והודיעו כי לא ינכו יום חופש לנשים שהחליטו לשבות מעבודתן היום. גם מערכת sheee שובתת היום, אז החלטנו להפוך לסטוקריות ולברר מי מהמפורסמות שובתות ומפגינות יחד איתנו. נכון לרגעים אלה, בר רפאלי עדיין שותקת. אולי עובדת על פרסומת, מי יודע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully