רוני שינקמן. ניצן גור, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/ניצן גור

תפסיקו לחפש את "האחד": ככה אהבה עובדת בחיים האמיתיים

רוני שינקמן

12.12.2018 / 17:07

כןולנו חושבים בסתר ליבנו שיש דבר כזה "אחד", ושביום שנפגוש אותו, נקבל סימן מאלוהים, כמו לבנה שתיפול לנו על הראש שיהיה כתוב עליה: "זה זה!". אבל בחיים האמיתיים זה עובד קצת אחרת. רוני שינקמן מסבירה למה

"איך את יודעת שברק הוא "האחד"?" שאלה אותי מישהי לא מזמן.

"אני לא יודעת" השבתי.

"מה? מה זאת אומרת את לא יודעת? אז איך התחתנת איתו?"

כשהייתי קטנה, היה לי חבר, והייתי בטוחה שהוא יהיה האחד שאיתו אחיה לנצח. כשהוא הלך, הרגשתי שהחיים שלי הולכים איתו. שאף אחד לעולם לא יאהב אותי כמו שהוא אהב ושאני בחיים לא אצליח להרגיש אהבה בעוצמות דומות. כשאמרו לי שזה יעבור, טענתי בפניי אנשים שאף אחד לא מבין מה אני מרגישה, שלקחו לי את הנשמה ואת הלב. הייתי בטוחה שאני היחידה בעולם שחווה אובדן כל כך גדול.

כמה חודשים לאחר מכן, המשבר עבר. עם הזמן גיליתי שאני רחוקה מלהיות היחידה שנשבר לה הלב ושאותה אהבה כל כך גדולה שלא חשבתי שתחזור, יכולה לקרות שוב ושוב, אם רק אזמן וארצה אותה.

גדלנו לתוך עולם של אגדות. סרטי דיסני השונים, הקומדיות הרומנטיות ההוליוודיות וגם הספרים שקראנו, לימדו אותנו לחכות לנסיך על הסוס הלבן וכשהוא מגיע- לחיות איתו בעושר ואושר עד עצם היום הזה או לחילופין, לנצח נצחים.

בפועל, החיים הם לא ורדים, שושנים וסינדרלה. המושג "לנצח נצחים" רק הולך ומתרחק מאיתנו ואחוז הגירושין רק עולה משנה לשנה. אבל האם זו סיבה להתבאס, או שמא להיות אופטימיים?

אם בעבר לימדו אותנו שיש רק אדם אחד שנאהב כל החיים, היום אנחנו מבינים שהמצב הוא שונה. מי שנראה לנו כ"האחד" בתקופה מסוימת, הוא לאו דווקא אותו אחד שנרצה לחיות איתו בעוד 10, 20 או אפילו 5 שנים.

מצד שני מי שחשבנו שישאר איתנו בטוב וברע, באש ובמים, עלול לעזוב גם כשלא נהייה מוכנים לזה. לפעמים אנחנו פשוט נאלצים להבין שעל אף שחשבנו שמצאנו את שאהבה נפשנו - הם פשוט לא מתאימים לנו.

וזה בסדר.

אני חושבת שאם היה רק אדם אחד שמתאים לנו, זה היה מאוד עצוב. זוגות שמתגרשים היו נשארים לבד לנצח ואנשים שחווים אובדן או פרידות טראגיות, היו נאלצים למות לבדם. לדעתי זה מזל גדול שהחיים הם הרבה יותר דינאמיים ממה שמציגים לנו בספרים.

מזל שאין רק אהבה אחת גדולה ושאדם מסויים יכול לחוות מספר אהבות גדולות, מרגשות ומדהימות בחייו, כל עוד הוא נותן להן הזדמנות.

כן, זה עלול להיות מבאס, לחשוב שמי שאנחנו נמצאים איתו עכשיו הוא לא בהכרח הזיווג שיועד לנו משמיים, אבל מצד שני, זה משמח לדעת שבמידה והוא ילך, תהיה לנו תמיד הזדמנות שנייה. ושלישית. ולמעשה אינסוף הזדמנויות.

נכון, האהבות האלה לא יהיו זהות. בכל פעם העוצמות יהיו אחרות, הקשרים יהיו שונים - אפילו אתם תהיו שונים מפעם לפעם.

ואיך בכל זאת יודעים שעשיתם בחירה נכונה, או לשאלתה של החברה ששאלה "אז איך התחתנת איתו", התשובה היא - התחתנתי איתו בגלל שלא הרגשתי שום צורך לשאול את עצמי אם הוא "האחד". ככה בדיוק ידעתי.

כנראה שכשזה יקרה, פשוט לא תצטרכו לשאול את עצמכם את השאלה הזאת.

רוצה לדעת איזה מילים יצאו מהלקסיקון? עקבי אחרינו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully