תכשיטים ברבר. דניאל יאכבס ל"ברבר", אתר רשמי
אתר רשמי/דניאל יאכבס ל"ברבר"

בטוב טעם: החיבור הכי מוצלח בין אוכל לאומנות בתל אביב

בשיתוף שרונה מרקט

30.12.2018 / 12:49

אוכל טוב ואומנות משובחת קשורים זה לזה בקשר קמאי ובל יינתק - גלרי קדם שבשרונה מרקט מאפשרת לכם לחוות את שני הצדדים של אותה תשוקה בו זמנית במהלך כל חודש ינואר

קדם גלרי, שמצויה בליבו של המרקט בשרונה היא גלריה שמציגה אומנות חדשנית וכוונתה לנער את המסורת האומנותית עם חומרים לא קונסברטיביים כגון זכוכית או פרספקס. גלרי קדם רוצה להוות במה לאומנים צעירים שמחפשים בית שיאפשר להם לשמור על היושרה האומנותית שלהם בתוך העולם המורכב של האומנות בארץ.

אליאב פלתוואר, הבעלים והאוצר של הגלריה, נושם וחי את התחום כבר 15 שנה הוא מסביר שמבחינתו אומנות תמיד היתה מאד קשורה לאוכל: "שניהם מתכתבים עם תשוקות, ושניהם אמורים לעורר משהו בנשמה שלנו. פה במרקט יש את הכל. גם תיירות, גם אוכל, וגם אומנות שמעוררת את התשוקות החבויות בכל אחד ואחת. מה גם שבגלל המיקום המיוחד אפשר להציג אצלנו גם תמונות של אוכל, מה שלא תמיד אפשרי בגלריות קלאסיות יותר. זה מושלם."

במהלך החודש הקרוב יציגו 2 אמניות חדשות ב'קדם גלרי' שבשרונה מרקט, והתערוכה תישאר עד סוף ינואר. "לכאורה נראה כי אין קשר בין שתי האומניות הללו" ממשיך ואומר פלתוואר, "אבל יש - בר מייצגת דור של אומנים צעירים, עצמאיים ומלאי אומץ, אומנים שדוחפים את עצמם לאן שהם רוצים להגיע על ידיד שימוש בשיטות לא קונבנציונליות ועל ידי מתיחת הגבולות האומנותיים והאישיים. וזו בדיוק הגנטיקה של האומנות של אסתי - למרות שהן לא נראות דומות, הדי-אן-איי שלהם זהה - חדשנות, מתיחת גבולות, התרסה תמידית אל מול חוקי המשחק המיושנים ווהתגברות על אתגרים ומורכבויות. באומנות של שתיהן ניכר הרצון להיות עדכניות ולחדש כל הזמן."

פינסקר אסתר ווייזר קרייזמן. אסתר ווייזר קרייזמן, אתר רשמי
רחוב פינסקר/אתר רשמי, אסתר ווייזר קרייזמן

אסתר ווייזר קרייזמן, שעלתה לישראל לפני כ-30 שנה, מציירת את ישראל דרך פילטר פנימי של אהבה גדולה לארץ ובאמצעות שיטות חדשניות שמשלבות ציור קלאסי ודיגיטציה חדשנית. יצירותיה מקבלות את השראתן מרחובותיה, אנשיה, ובנייניה של ישראל, ובעיקר תל אביב. בציור כאן למעלה תראו את רחוב פינסקר בתל אביב, למשל, למרות שאת חייה היא מבלה דווקא ברעננה.

המעניין ביצירתה של קרייזלר הוא הטכניקה הייחודית והמקורית של עבודתה על כל קנבס וקנבס. בתור התחלה היא מצלמת את האובייקט שבכוונתה לצייר מאות פעמים, מוציאה מתוך הצילומים הללו אלמנטים מסוימים ובאמצעותם היא מעצבת קומפוזיציה דיגיטלית על המחשב. כשהקומפוזיציה מסתיימת, היא מעבירה אותה לקנבס, וממשיכה לצייר מעליה בצבעי אקריליק ושמן.

חוף קוקה קולה אסתר ווייזר קרייזמן. אסתר ווייזר קרייזמן, אתר רשמי
בחיים לא ראיתם ככה את חוף קוקה קולה:/אתר רשמי, אסתר ווייזר קרייזמן

בעיצוביה של בר יצחקי, מעצבת התכשיטים ובעלת המותג "ברבר" שמיוצג על ידי לוגו גולגולת ופרח בהשראת קעקוע שעשתה פעם. בכל עיצוביה ניכרת חיבתה הרבה לגולגלות שמסמלות עבורה ענווה ושיוויון בין בני אדם. "כולנו בסוף נראים אותו דבר מתחת להכל" היא מסבירה. ליצחקי יש גם גם חיבה לפרחים, וגם צורות גיאומטריות מופיעות ביצירתה לא פעם. אם מסתכלים היטב, רואים שאף צורה אף פעם לא מושלמת עד הסוף, וגם זה בכוונה כי לדבריה שום דבר אף פעם לא מושלם.

"מבחינתי זה מסמל המון, שאדם לובש תכשיט, כי תכשיט מוצלח הוא כמו קעקוע. אני קוראת לעצמי 'המקעקעת של התכשיטים', כי אני גם עובדת כמו מקעקע, במיוחד בהזמנות האישיות שלי. אני מדברת עם הבנאדם כדי לברר מאיפה הוא מגיע ועושה סקיצה לפני שאני מעבירה את הצורה לחומר. בסופו של דבר, זו המטרה שלי, לעצב פיס שיישאר עלייך, כמו קעקוע, לכל החיים, כי הוא מסמל משהו. זו מבחינתי ההצלחה הכי גדולה."

באמצעות סגירה ייחודית של שרשרת, למשל...

או עגילים שהסוגר שלהם נראה כמו זנב עקרב

צמיד "חצי חמנייה"

טבעות ברבר. דניאל יאכבס, אתר רשמי
בר יצחקי מדגמנת את הטבעות שלה/אתר רשמי, דניאל יאכבס
מערכת Sheee, בשיתוף שרונה מרקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully