צ'יפס ויטרינה. אלון מסיקה, מערכת Sheee
מערכת Sheee/אלון מסיקה

תפתחו כפתור: מצאנו את הצ'יפס הכי טוב בתל אביב

לירן רוזן

7.1.2019 / 15:39

להיות אישה שאוהבת לאכול אבל גם אוהבת שהתחת שלה נראה טוב בביקיני זאת בעיה. זה אומר שאת צריכה לאזן כל הזמן בין הנחשק למדוייק - בין הבריא והנכון, לטעים והמשמין. אז בדיוק בשביל זה אלוהים המציא את ה-Cheat meal

פעם בשבוע (או פעם ביום, תלוי את מי שואלים, לא משנה באיזו דיאטה או "סגנון חיים" חדשים בחרנו להחודש - חייבים ארוחה משחררת, כזאת שלא סופרים בה קלוריות ולא דופקים בה חשבון. למה? כי אחרת, מה הטעם לחיים?

ואחרי שאמרנו את זה, בואו נדבר רגע על צ'יפס.

כולה תפוח אדמה חתוך ומטוגן בשמן עמוק. לא ברור איך המאכל הזה דווקא הפך למקור כל האושר - הריח, הקריספיות, הציפיה לביס הראשון. יאמי - כמעט אין מאכל שיותר קשה לעמוד בפניו. תודו. אז גם אם במשך השבוע אנחנו בקושי מעיזות לחשוב על צ'יפס, אז בארוחה הזאת שכבר החלטנו לפרגן לעצמנו חצי קילו צ'יפס וקרוב ל-2000 קלוריות (כי פחות מזה מי אוכל?) אז כדאי מאד שנאכל את הצ'יפס הנכון, במקום הנכון.

יצאנו לבדוק מהם המקומות בתל אביב עם הצ'יפס ששווה שתבזבזו את ארוחת הצ'יט שלכן עליו...

את הצ'יפסים נבחן לפי פרמטרים של קריספיות, נימוחות, ומליחות בסולם של 1-5 (5 זה מעולה)
קריספיות: האם הוא קריספי בקטע טוב או סתם יבש
נימוחות: האם מבפנים הוא פירה מושלם או שהוא רך וסמרטוטי
מליחות: מה הטעם הכללי של הצ'יפס, והאם צריך להיעזר ברטבים כדי לאהוב אותו אהבת אמת

אפרופו אהבת אמת- באינסטגרם שלנו כבר היית?

בראסרי

צ'יפס בראסרי. אלון מסיקה, מערכת Sheee
צ'יפס בראסרי/מערכת Sheee, אלון מסיקה

אני אתחיל מהסוף. יש להם צ'יפס מעולה. העובי שלו (דק) מאפשר יחס קריספיות חיצונית-נימוחות פנימית שמלאכים שרים עליו. המליחות עדינה ולגמרי לא צריך יותר מזה. זן תפוחי האדמה שהם משתמשים בו הוא הוא הנדוס גנטי מיוחד עבור המסעדה, כך הסביר לנו אופיר דביר, האיש שהמציא את שיטת ההכנה של הצ'יפס בבראסרי.

בזן הספציפי הזה הורידו את כמות הסוכרים כדי לשמור על תפוח האדמה קריספי מבחוץ ורך מבפנים. התהליך כולל בישול במים, טיגון ראשוני וטיגון נוסף לפני יציאה ללקוח. חייבת להודות שפחות אהבתי את אופן הגשת הצי'פס. הם דקים ורכים ונתחבים בתוך כלי כסף. לדעתי היה צריך לתת לסופרסטארים הללו קצת יותר מקום לנשום, שלא יזיעו שם למטה, אבל יחסית למקום שמציע מגוון גדול של מנות, כיף לדעת שהצ'יפס לא מוזנח. אפילו לא טיפה. רוטב מומלץ בצד- ויניגרט שמפניה. הוא לא מוגש עם הצ'יפס, אבל תגידו שלירן אמרה.

קריספיות 4, נימוחות 5, מליחות 5

ברסרי: אבן גבירול 70, תל אביב יפו

ג'וזף אנד סאנס

צ'יפס ג'וזף אנד סאנס. אלון מסיקה, מערכת Sheee
צ'יפס ג'וזף אנד סאנס/מערכת Sheee, אלון מסיקה

הג'וזף ידועים בדג המטוגן האלוהי שלהם, אבל הייתי חייבת לבדוק עד כמה הצ'יפס עומד בסטנדרט של חבריו הדגיגיים. הצ'יפס חתוך כפלחי תפוזים שהשתזפו באיזה יעד אקזוטי - הם בשרניים, מטוגנים בול במידה ומוגשים לצד רוטב טרטר שנעשה במקום. הצ'יפס ממש לא נופל מן הדג, ולגמרי לגי'ט להזמין אותו כמנה נפרדת לצד בירה קרה מחבית.

ארז, הבעלים, אומר שהם מכינים את הצ'יפס בשיטת שלושת השלבים: חיתוך, השרייה וקירור, זה לפני שמטגנים אותם. לא יודעת מה עושים להם, אבל גם אני אשמח לטיפול שכזה. שתדעו שיש גם מיקס צ'יפס עם בטטה, שהוא לא פחות חלומי.

קריספיות 5, נימוחות 4, מליחות 4

ג'זוף אנד סאנס: מלכי ישראל 10, תל אביב יפו

פאט קאו

צ'יפס פאט קאו. אלון מסיקה, מערכת Sheee
צ'יפס פאט קאו/מערכת Sheee, אלון מסיקה

הצי'פס המזוגזג של טום אביב הוא מגנט קהל להמבורגרייה שלו לא פחות מהקציצה המפורסמת ברוטב האיולי. קירות המקום מלאים בציורי גולגלות ופסלים של רובים, כאילו טום אביב מרח את עצמו ואת קעקועיו על הקירות, ובשביל הטאצ' האחרון הטיס תפוחי אדמה מבלגיה שיסגרו את הפינה. כיף אמיתי לשבת שם.

במבחן הטעם הצ'יפס לא מאד קריספי, לא כזה נימוח מבפנים ודי חסר מליחות, אפילו עדינה. אבל כמוצר נלווה להמבורגר הוא מחזיק. לא הכי טעים שלנו, וכנראה לא נלך לשם רק בשביל הצ'יפס, אבל מעריכה את הסטייל.

קריספיות 3, נימוחות 3, מליחות 3

פאט קאו: דיזינגוף 265, תל אביב יפו

ויטרינה

צ'יפס ויטרינה. אלון מסיקה, מערכת Sheee
צ'יפס ויטרינה/מערכת Sheee, אלון מסיקה

הצ'יפס של הויטרינה הוא אולי הצ'יפס הכי מדובר בתל אביב, אבל אני לא יכולה לאמר שזה צ'יפס שעומד בפני עצמו. הוא מגיע בשילוב עם בטטה, ולמרות שבני ישראל חולים על צ'יפס בטטה, הצ'יפס הספציפי הזה מתובל במלח, שום ופטרוזיליה יבשה ומקבל מעליו גרידת לימון טרייה, יש להם קטשופ סלק מעולה ממש ורוטב עוד יותר מומלץ מפלפלים אדומים חריפים שנקלים על האש, שכמובן, הם מכינים בעצמם. מדובר בהרבה מאד טעמים נלווים, מה שהופך את הצ'יפס למנה חדשה לגמרי, ואולי צריך לשפוט אותה בפרמטרים משלה.

אבל בתור מנת צ'יפס, למרות שרואים שהייתה הרבה מחשבה מאחוריה, היא קצת מאתגרת. הצ'יפס לא נימוח מבפנים ולא כזה קריספי מבחוץ. הצ'יפס מאוד אינסטגרמי, אבל לא מספק לי את הגירוד כשאני מתה למשהו חם ומטוגן.

קריספיות 3, נימוחות 3, מליחות 5

ויטרינה: אבן גבירול 36/ לילינבלום 40, תל אביב יפו

אמסטרדם צ'יפס

צ'יפס אמסטרדם. אלון מסיקה, מערכת Sheee
צ'יפס אמסטרדם/מערכת Sheee, אלון מסיקה

לא סתם חיכיתי איתו לסוף. זהו מקום שמפאר דבר אחד- צ'יפס! ונשבעת שהוא הכי דומה לצ'יפס שאכלתי באמסטרדם, כזה שמגיע בקונוס שמדמה עיתון מאתמול ומזולף מעליו מלא מיונז שמן. מעבר לצ'יפס שחתוך בעובי מושלם וניחן גם בנימוחות מפנקת וגם בקריספיות עדינה, יש המון רטבים לבחור מהם. לא שהצ'יפס הזה צריך רטבים, אבל הרטבים ממש מעניינים!

יש להם רוטב צ'דר למות ממנו, פסטו, בוטנים, איולי שום, פלפלים, והשוס - רוטב שוקולד עם סוכריות, נשבעת! הייתי חייבת לטעום דחוף לפני שאתפוצץ. לקחתי טוגן יפיפייה וטבלתי ברוטב השוקולד. היה לזה טעם של עוגת השוקולד של הילדים שמכינים תמיד לימי הולדת. לשנייה גם הרגשתי טעם של וופל בלגי. בקיצור הופנטתי. זה קטע! לכו לטעום.

קריספיות 4, נימוחות 5, מליחות 4

אמסטרדם: קינג ג'ורג' 30/ חיים ויטל 10, תל אביב יפו

כנסי לפייסבוק שלנו. כיף שם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully